У презентації представлено результати науково-практичного дослідження на тему "Математика і музика", в якій містяться відомості про використання математики і музиці
Математика і музика Науковий керівник: Філімонова Марія Олександрівна, учитель математики Пирятинського ліцею, кандидат педагогічних наук, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель. Виконали: Нагорний Роман, учень 6-А класу та Нагорний Олександр, учень 8-А класу Пирятинського ліцею
Номер слайду 2
Мета: Дослідити, де є музика в математиці і математика в музиці Завдання:1. З’ясувати, чи були в історії спроби пов'язати музику з математикою.2. Провести своє дослідження щодо встановлення зв'язку між музикою та цифрами, розглядаючи музичні твори, як математичну модель.
Номер слайду 3
Основи музичної грамоти заклав Піфагор, відомий давньогрецький математик, філософ, астроном.
Номер слайду 4
При записі мелодії, звуки мають свою довжину (тривалість). Відбувається співставлення цілого числа і тривалості довгих нот, дробового числа і тривалості коротких нот. Музичні твори записуються нотами в певній послідовності.
Номер слайду 5
Я займаюся в музичній школі і чітко розумію значення математики в музиці. Не маючи елементарних математичних уявлень, не вміючи розрізняти дроби, порівнювати їх, неможливо було б зіграти музичний фрагмент. У музиці, як і в математиці, є поняття паралельності. Паралельні тональності, а також лінії нотного стану завжди паралельні, тобто ніколи не перетинаються
Номер слайду 6
Зараз математики тісно почали займатися музикою. Вони розглядають музичну партитуру як графік, на якому по вертикалі відкладається висота звуку, а по горизонталі – час. Інші характеристики – тональність, тривалість звучання, паузи, ритм тощо – додаються, але за допомогою додаткових символів (що примушує обурюватися істинних математиків). Тепер у нас є докази того, що кожний акорд можна представити не просто за допомогою довільних знаків на розлінованому папері, але і як точку в геометричному просторі.
Номер слайду 7
Минулого року на травневому Фестивалі наук в Челтенхемі підбивалися підсумки цікавого експерименту, ідеєю якого було довести, що навіть малюки можуть ідентифікувати музичний малюнок. Для цього малюку двох діб від роду програвалася низка нот в простій послідовності, повторювалася кілька разів, і в результаті – мозок дитини не реагував на зміну одиничного звуку після трьох повторів. А якщо ноти програвалися в довільному порядку, мозок починав реагувати, активізуючи діяльність щоразу, коли звучав новий тон.
Номер слайду 8
Деякі вчені вважають, що музикантам легше дається математика. Сканування мозку показує: коли додають дробові числа, у музикантів сильніше, ніж у людей без музичної підготовки, активізується та частина мозку, яка задіяна в абстрактному мисленні.