У презентації представлено результати науково-практичного дослідження на тему "Математика і музика", в якій містяться відомості про використання математики і музиці
Математика і музика Науковий керівник: Філімонова Марія Олександрівна, учитель математики Пирятинського ліцею, кандидат педагогічних наук, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель. Виконали: Нагорний Роман, учень 6-А класу та Нагорний Олександр, учень 8-А класу Пирятинського ліцею
Я займаюся в музичній школі і чітко розумію значення математики в музиці. Не маючи елементарних математичних уявлень, не вміючи розрізняти дроби, порівнювати їх, неможливо було б зіграти музичний фрагмент. У музиці, як і в математиці, є поняття паралельності. Паралельні тональності, а також лінії нотного стану завжди паралельні, тобто ніколи не перетинаються
Зараз математики тісно почали займатися музикою. Вони розглядають музичну партитуру як графік, на якому по вертикалі відкладається висота звуку, а по горизонталі – час. Інші характеристики – тональність, тривалість звучання, паузи, ритм тощо – додаються, але за допомогою додаткових символів (що примушує обурюватися істинних математиків). Тепер у нас є докази того, що кожний акорд можна представити не просто за допомогою довільних знаків на розлінованому папері, але і як точку в геометричному просторі.
Минулого року на травневому Фестивалі наук в Челтенхемі підбивалися підсумки цікавого експерименту, ідеєю якого було довести, що навіть малюки можуть ідентифікувати музичний малюнок. Для цього малюку двох діб від роду програвалася низка нот в простій послідовності, повторювалася кілька разів, і в результаті – мозок дитини не реагував на зміну одиничного звуку після трьох повторів. А якщо ноти програвалися в довільному порядку, мозок починав реагувати, активізуючи діяльність щоразу, коли звучав новий тон.