Презентація "Майстер-клас з розвитку швидкочитання"

Про матеріал
План майстер-класу I. Організація діяльності учасників майстер –класу 1. Привітання. 2. Мотивація діяльності учасників майстер-класу. Визначення очікуваних результатів. II. Основна частина 1. Входження в тему. 2. Теоретичне введення. III. Практична діяльність .Робота в групах . IV. Підведення підсумків спільної діяльності
Перегляд файлу

МАЙСТЕР-КЛАС

ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ КИЦЕНКО О.С.

Тема. Розвиток навичок швидкочитання

Мета майстер-класу:

  • презентація досвіду роботи з проблеми розвитку навичок швидкочитання

Задачі майстер-класу:

  • поглибити знання учасників майстер – класу щодо сутності швидкочитання;
  • забезпечити формування мотивації вчителів до пошуку ефективних шляхів викладання літературного читання для розвитку навичок швидкочитання;
  • вдосконалювати вміння вчителів співпрацювати в групі, здійснювати рефлексію своєї діяльності.

Обладнання:  картки з малюнками, опорні завдання для кожної групи, чисті аркуші паперу, кольорові олівці, текст для визначення техніки читання, роздатковий матеріал.

План майстер-класу

I. Організація діяльності учасників майстер –класу

  1. Привітання.
  2. Мотивація діяльності учасників майстер-класу. Визначення очікуваних результатів.

II. Основна частина

  1. Входження в тему.
  2. Теоретичне введення.

III. Практична діяльність .Робота в групах .

IV. Підведення підсумків спільної діяльності

Хід майстер-класу

ПРИ ВХОДІ УЧАСНИК ОБИРАЮТЬ СОБІ СМАЙЛИКИ ПЕВНОГО КОЛЬОРУ

I. Організація діяльності учасників майстер –класу

1.Привітання.

Доброго дня,шановні коллеги. Я , Киценко Ольга Сергіївна,  вчитель початкових класів Левківської школи.

2.Мотивація діяльності учасників майстер-класу. Визначення очікуваних результатів.

-Сьогодні ви візьмете  участь у майстер-класі  з проблеми розвитку навичок швидко читання.

    Наша спільна робота допоможе нам окреслити прийоми та методи, які підвищують швидкість читання молодших школярів , створити емоційну, ігрову атмосферу.

А зараз запрошую до співпраці.

3.Перегляд мотиваційного мультфільму

-Згадай, коли ти був дитиною, то все було можливим.

-Ти одягав ковдру на спину і ставав хоробрим рицарем.

- Ти залазив на дерево, і не знав, що можна впасти.

- У тебе була ідея і ти просто втілював її в життя.

- Ти вірив в себе і був здатен на все.

- Але коли виріс, все змінилося…

- Тепер труднощі лякають тебе.

- Ти хочеш почати свою справи, але знаходиш виправдання.

- Ти мрієш про свободу, але боїшся невідомості.

- Ти думаєш про гроші, але заробляєш копійки.

- І якщо раптом у тебе з’являється відмінна ідея

- Ти говориш собі: «Я поки що не готовий»

- Ти в усьому сумніваєшся

- А через рік ти дізнаєшся про те, що хтось втілив твою ідею у життя

- І ти думаєш: чим я відрізняєшся від нього

- Тільки те, що він діє

- Він втілює свої ідеї в життя

- Так згадай себе дитиною.

- Згадай час, коли ті діяв всупереч небезпекам і заборонам

- Тоді, давно, коли ти вірив в себе.

- Це ніколи не пізно.

- Ти ВСЕ МОЖЕШ.

- ДІЙ ЗАРАЗ.

ВПРАВА «СНІГОВА КУЛЯ»

   Учасники  по черзі називають своє ім’я, дода­ючи слово-прикметник, що їх характеризує прикметник має починатися з тієї самої літери, що й ім’я (наприклад: Олег — охайний, Сергій — серйозний, Ма­рійка — марносмішна). Кожен наступний учасник починає свою промову, називаючи імена й прикметники, дібрані попередніми учасниками, й тільки після цього називає своє ім’я і прикметник.

II. Основна частина

1.Презентація досвіду роботи

Вправа  «Методична  скарбниця»

Мета:  популяризувати  досвід  роботи  вчителя.

Обладнання:  презентація  досвіду  роботи  з  теми  «Розвиток навичок швидкочитання»

-Навіщо розвивати швидкість читання?

 

СЛАЙД 1  Швидкочитання — це набір методик, що допомагають збільшити швидкість читання, а також підвищити відсоток інформації, яка залишається у пам'яті людини після прочитання тексту..

Головна причина, по якій слід розвивати навички швидкочитання, - підвищення сприйняття інформації. Нас постійно оточують різноманітні повідомлення, і досить важливо, щоб ми встигали вчасно сприймати і запам'ятовувати їх. І якщо сприйняття звукової та візуальної інформації відбувається досить швидко і розвинути цей навик практично неможливо, то сприйняття текстових повідомлень відбувається досить повільно і безпосередньо залежить від нашої швидкості читання. Саме тому слід розвивати навички швидкочитання, причому робити це потрібно не тільки дорослим, але й дітям. І саме тому швидкочитання для дітей - досить потрібний навик.

    До того ж процес цей розвиває пам'ять і увагу. Достовірно відомо, що чим більше людина читає, тим він грамотніше і розвиненіша. А для того щоб читати багато, потрібно вміти читати швидко.

СЛАЙД 2 Швидкочитання - це читання більш 300 слів на хвилину.
Дитині-школяру необхідно оптимальне читання.
Це читання зі швидкістю розмовної мови, тобто в темпі від 120 до 150-ти слів за хвилину. Саме до такої швидкості пристосувався за багато століть артикуляційний апарат людини, саме при цій швидкості досягається краще розуміння тексту.

 СЛАЙД 3-4  Цікаво, що великі письменники, наприклад, М. Горький, читав 600 слів на хвилину. Найбільша швидкість читання зафіксована в американського президента Дж. Кеннеді - близько 2000 слів на хвилину. У деяких зарубіжних фірмах не беруть на керівну роль фахівця, якщо він читає менше 400 слів на хвилину.

СЛАЙД 5  Оптимальне читання - це читання зі швидкістю розмовної мови, тобто в темпі від 120 до 150-ти слів за хвилину.
Середня техніка читання дорослої людини – 150-200 слів за хвилину.
Кількісні показники темпу читання вголос (для розвитку темпу читання)

Формуючи навички читання, не варто надавати перевагу якійсь одній із технологій, необхідний тісний взаємозв’язок. Усвідомленість залежить від правильності й виразності читання; правильність – від темпу і усвідомленості; виразність – від усвідомленості, правильності, темпу. Навчити читати дитину швидко й усвідомлено дуже важливо, адже читання є основою всіх наук.

СЛАЙД 6 Основою роботи над удосконаленням навичок читання вважаю:

  1. Формування звуковимови (за О.Хорошковською) працюю за такими напрямками:
  • засвоєння учнями основних норм української літературної вимови;
  • постійне збагачення й активізація словникового запасу учнів;
  • формування граматичних умінь (на практичних вправах);
  • розвиток діалогічного і монологічного мовлення.

2. Доведення до автоматизму певних навичок – складових техніки читання (за технологією Б.В.Динги вчу дітей читати за допомогою таблиць).

3. Систематичність тренувальних вправ. (Не довготривалість, а частота тренувальних вправ.Людська пам’ять краще пам’ятає те, що з’являється періодично, а не постійно перед очима. Тобто тренуватися читати краще часто, ніж читати 1-2 години без відпочинку).

4.Проведення самозамірів читання.

- І зараз ми перейдемо до практичної частиниі спробуємо розвинути свою швидкість читання. Для цього ми спочатку визначимо свою техніку читання. Пам’ятаємо, що норма читання дорослої людини – 150-200 сл/хв.

IІІ.   ПРАКТИЧНА  РОБОТА

  1. Об’єднання в групи  

ВПРАВА  «КОЛЬОРИ»   

Мета:  підготувати  учасників  до  успішної  діяльності;  створити  комфортну  атмосферу,  гарний  настрій;  сприяти  згуртованості  групи.

Обладнання:  картки - смайлики  різного  кольору:  червоний,  синій.

Хід  вправи:

Всі  учасники  вибирають  картку  певного  кольору.

-  Коли ви заходили, то кожен з вас обрав картку певного кольору. Психологи доводять, що червоний колір означає оптимізм, гарний настрій;  синій колір  - душевний підйом. З таким настроєм ви сьогодні прийшли на  майстер-клас.

Але картки нам також допоможуть об'єднатися у групи для подальшої роботи (об'єднання у групи учасників)

2. «ЧИТАЛОЧКИ -РОЗШИРЯЛОЧКИ» - збільшує кут зору людини, що дозволяє швидше читати (найбільший кут зору зафіксований у водіїв)

3.  РОБОТА З ТЕКСТОМ: Л-ПІДКРЕСЛИТИ, Т- ОБВЕСТИ КРУЖЕЧКОМ,  О  - ПОСТАВИТИ КРАПОЧКУ 

4.РОБОТА З ДЕФОРМОВАНИМ ТЕКСТОМ (таблиці)

5. РОБОТА ЗІ СКОРОМОВКАМИ

6. СКЛАДАННЯ РОРЗПОВІДІ ЗА МАЛЮНКАМИ

Учасники  малюють по черзі образи, що доповнюють загальну картину. Придумують сюжет і розвивають їх.

ІV.   ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

1.Рефлексивна  вправа  «Мікрофон»

Мета:  висловити  оцінку  учасників  щодо  участі  їх  у  тренінгу;  виявити  рівень їх  професійної  майстерності.

Обладнання:  мікрофон,  картки  з  висловлюваннями

Хід  вправи:

«Майстер»  пропонує провести рефлексивну вправу “Мікрофон”, в ході якої слухачі майстер-класу висловлюють свою оцінку відвіданого тренінгу, свої професійні наміри:

 “Я сьогодні зрозумів...”;

 “Я мав змогу ознайомитись з досвідом...”;

 “Я мав можливість порівняти...”;

 “Я дізнався ...”;

 “Я засвоїв...”;

 “Я спробую використати (запровадити) ...”;

 “Використання ідей освоєного досвіду дозволяє ...”

  1. Вправа  «Побажання»

Мета:  висловити  побажання  щодо  участі  їх  у  тренінгу; 

Обладнання:картки  з  назвою  вправи

Хід  вправи:

«Майстер»  пропонує провести вправу “Побажання”, в ході якої  учасники  на  картках  висловлюють свої  побажання.

  1. Перегляд позитивного мультфільму

-Підводячі підсумки нашого майстер-класу, хочу побажати вам успіхів, наснаги і, найголовніше, бажання – бажання творити, бажання працювати і бажання досягати нових вершин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитайте і  визначте зайве слово

 

У К А Р О Д У П А К Ш     О Ф А К Т

І Ч О М А Р А Т Ц А Л Т Т Я П

О Л О В Я С С О В Р А К Д А Л Ь О Т П

У К Е Р Ц А К  І М О Д О Р П  И В А Д Н

 

 

Я С ‘ ОМ І М О Д О Р П  А Н К Т

О В Б А К А С І Г О К О Р  А Р М А Г А Т

О Т Л Е А К Т  О Р М А В К  І Т А Л К

Е А К Р П  И В А Д Н  О Р О В А К

СКОРОМОВКИ

1.Це колоніалізм? - Ні, це - не колоніалізм, а неоколоніалізм!

 

2.У Кабардино-Балкарії валокардин з Болгарії.

 

3.Був собі цебер, та переполуцебрився на полуцебренята.

4. Дрова рубали два дроворуби

5.Кинув кріп Прокіп в окріп -у окропі, окрім кропу кипить короп для Прокопа.

6.Вашому Паламареві нашого Паламаря не перепаламарювати стати. Наш Паламар вашого Паламаря перепаламарить, перевипаламарить.

 

Текст для підкреслення

    Побіліли поля і пагорби. Тонким льодом покрилася річка, притихла, заснула, як у казці. Ходить Зима по горах, по долинах, ходить у великих, м'яких валянках, ступає тихо, нечутно. А сама поглядає по сторонах - то тут, то там свою чарівну картину виправить.

    Ось горбок серед поля, з нього пустун вітер узяв та й здув білу шапку. Потрібно її знову надіти. А он поміж кущів сірий зайчик крадеться. Погано йому,бо сіренький.

 

Текст для перевірки техніки читання

Зимою сонечко хоч і світить, але мало гріє. Воно не довго залишається на небі. Зимові дні набагато коротше літніх, а ночі довші. У нас зими тривають довго і бувають іноді дуже холодні. Річки та озера замерзають так, що по льоду можна ходити і їздити. Земля покривається товстим шаром снігу. Сніг дуже корисний, тому що під ним і в сильні морози зберігаються непошкоджене насіння трав, квітів і хлібів. Без снігу насіння могло б вимерзнути .

Листя ще наприкінці осені опадає з дерев, і березовий або дубовий гай, тінистий влітку, до зими стає прозорим. На голому суччі замість листя звисають пластівці м'якого, білого снігу. Одні тільки ялини та сосни зелені й узимку. На них всю зиму залишаються зелені голки, або хвоїни. Дерева з хвоїнами замість листя називаються хвойними. Дерева, одягнені листям, - листяними.

Взимку набагато менше птахів в лісах і звірів на полях, а комахи зовсім зникають. Деякі з них гинуть, залишаючи яєчка, інші забираються глибоко в землю, як, наприклад, мурахи. Деякі комахи засинають на всю зиму і прокидаються тільки навесні, коли земля відтане. Багато птахів відлітають на зиму в теплі краї, іноді за тисячі верст. Ластівки, граки, дрозди, жайворонки, солов'ї покидають нас ще з осені. Дикі гуси, качки, лебеді ще з осені тягнуться по небу з півночі на південь довгими низками. Вони дуже добре відчувають, що чим південніше, тим тепліше, і шукають такі країни, де не буває зими. Таких птахів називають перелітними. Галки, ворони, сороки, тетерева, рябчики зимують з нами і тому називаються зимуючими. Залишаються також і горобці у своїх теплих гніздах; але і ті взимку стрибають не так весело, як влітку.

Звірі більшою частиною також ховаються на зиму в барлогу, нори і дупла дерев. Інші засинають на найхолоднішу пору, як, наприклад: їжак, ведмідь, байбак, бабак. Але білка не засинає, вона приберегла собі з осені гарний запас горіхів у дуплі дерева і гризе їх цілу зиму. Тварини, що засинають на зиму, називаються зимосплячими. Домашні тварини - коні, корови і вівці - загинули б взимку від голоду і холоду, якби людина не збудувала для них теплих хлівів та стаєнь і не приготувала сіна та вівса.

При настанні зими людина намагається влаштуватися по-зимовому. Вона вставляє подвійні рами у вікна, сильно топить печі, надягає теплий одяг, ховає колісні екіпажі до весни і висуває з сараю сани. Зимова дорога набагато легша літньої, і тому взимку по всіх дорогах тягнуться великі обози з різними важкими товарами. Поштова трійка весело біжить, гримаючи дзвіночком; навіть сільська шкапа - й та взимку додає кроку. Сани легко, зі скрипом, ковзають по снігу. Польові роботи припиняються ще восени. Але селяни без роботи не залишаються і взимку. Коли вони перемолотять хліб, то йдуть на заробітки: наймаються на фабрики або пускаються у візництво. Жінки взимку прядуть і тчуть. Ось чому селяни так весело поплескують рукавицями, коли перший сніг закриє купини і калюжі і ляже гладким первопутком. Хлопчаки теж раді першому снігу. Прийшла для них пора грати в сніжки, ліпити баб, кататися на санчатах і на ковзанах. Свічок у будинках і лучин в хатах горить взимку набагато більше, ніж влітку.

Весело взимку, особливо коли сонечко світить яскраво, на сніжних полях блищать мільйони іскор, а дерева ніби прибрані дорогим кришталем. Але весело взимку тільки тому, у кого є теплий дім і теплий одяг, хто в сильну холоднечу може сидіти вдома перед яскраво палаючим вогником печі і спокійно чекати ситної вечері і теплого ліжка. Але яке бідному, сивому старому, жебраку? Незважаючи на холоднечу, має він тягатися під вікнами і заради Христа випрошувати собі шматка хліба. На старому немає теплого кожуха, постоли його худі, сіряк весь в дірках; голос його тремтить від старості і холоду, очі сльозяться, руки і ноги трусяться. Не добре і хлопчикові, який веде сліпого старого; бідолаха перескакує з ноги на ногу, дме собі в закляклі пальці, а сильний холод вичавлює в нього сльози з очей. Пустіть їх обігрітися, нагодуйте і подайте їм що можете. Краще відмовитися від нової іграшки або яких-небудь солодощів і подати милостиню бідному.

Але не завжди ж взимку світлі дні: бувають і завірюхи. Коли підніметься хуртовина, то сильний вітер несе пластівці снігу і, свистячи і завиваючи, крутить його у повітрі. Іноді в заметіль нічого не видно, в десяти кроках не можна розрізнити людини, і немає нічого легше, як збитися з дороги в таку негоду. Не біда ще, якщо немає сильного морозу і мандрівник встигне забитися в замет снігу, - під снігом тепло. Але якщо хуртовина і мороз, тоді не складно й замерзнути. Як відрадно в таку погоду дістатися до села. Хоча його і занесло снігом, хоча хати в ньому чорні, але зате в них тепло. Добрий селянин радо зустрічає змерзлого, несподіваного гостя і пригощає його чим Бог послав. У нас нерідко взимку замерзають бідні люди або відморожують собі носи, вуха, руки і ноги. Найсильніші тріскучі морози бувають зазвичай посеред зими, близько Хрещення, тому їх і називають водохресними. Великі морози тріскучими називають тому, що від них іноді лопаються і тріщать колоди в стінах будинків. В такий холод, кажуть, навіть птахи замерзають у повітрі і падають на землю. Зиму, в якій багато буває сильних морозів, селяни звуть лютою, тобто дуже злою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
1218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку