Мета:ознайомити учнів з поняттям медіани, бісектриси і висоти трикутника, виробляти навички побудови медіани, бісектриси і висоти довільного трикутника ; заохочувати до саморозвитку, самоосвіти, формувати вміння працювати в групах, навички толерантного спілкування; виховувати інтерес до математики Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання:мультимедійний комплект, таблиця, малюнки на відкидній дошці
Хід уроку І. Організаційний етап (перевірка готовності учнів до уроку) ІІ.Перевірка домашнього завдання Перевірка правильності виконання домашніх завдань здійснюється шляхом озвучування правильних розв’язків задач ІІ.Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів
ІV. Вивчення нового матеріалу Робота в групах Клас поділено на три групи: І. “Медіана” ІІ. “Бісектриса” ІІІ. “Висота” 2.Учням давалися випереджувальні домашні завдання. Учні, що входять у кожну із груп, пояснюють, що називається бісектрисою, медіаною і висотою. Показують це на малюнках.
4.Проблема Чи завжди медіана, бісектриса і висота знаходяться всередині трикутника? Завдання групам: І групі - Побудувати висоти гострокутного трикутника; ІІ групі - Побудувати висоти прямокутного трикутника; ІІІ групі - - Побудувати висоти тупокутного трикутника. Для побудови використати креслярський кутник.
Висновок В гострокутному трикутнику всі висоти і ортоцентр лежать всередині трикутника. В прямокутному трикутнику одна висота лежить всередині трикутника, а катети є одночасно і висотами. Ортоцентр співпадає з вершиною прямого кута. В тупокутному трикутнику дві висоти лежать поза трикутником, а одна - всередині трикутника. Ортоцентр лежить поза трикутником.
Важлива властивість рівнобедреного трикутника. І група - формулює теорему; ІІ група - формулює наслідок 1; ІІІ група- формулює наслідок 2. Т е о р е м а. У рівнобедреному трикутнику бісектриса, проведена до основи, є медіаною і висотою. Н а с л і д о к 1. Медіана рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є висотою і бісектрисою. Н а с л і д о к 2. Висота рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є медіаною і бісектрисою.
V. Засвоєння нових знань і вмінь Робота з підручником Знайти в параграфі 15 (Істер. Геометрія 7 клас) цікаву властивість медіани трикутника. (У будь-якому трикутнику медіани перетинаються в одній точці (вона називається центроїдом трикутника) і в цій точці поділяються у відношенні 2:1, починаючи від вершини ). Завдання групам (робота за готовими рисунками): Назвати медіани, бісектриси і висоти трикутників (рис. 231-238, ст. 70-71) Виконання вправ з підручника: І група – 302; ІІ група – 303; ІІІ група - 304. · Вправа 306 (усно)
VІІ.Підбиття підсумків уроку “Мікрофон” Які елементи трикутника вивчено на уроці? Що називається бісектрисою, медіаною і висотою? Як називають точку перетину медіан, бісектрис, висот трикутника? Чи в усіх трикутниках ці точки попадають в трикутник? Рефлексія -Що на уроці було найбільш зрозумілим? -Над чим ти відчуваєш потребу попрацювати? -Що було складним і незрозумілим?