Тема уроку: Трикутник та йог елементи.
Мета уроку: сформувати геометричні поняття: «трикутник», «сторона трикутника», «вершина трикутника», «кут трикутника», «периметр трикутника»; набути вмінь та навичок при розв’язуванні задач на знаходження периметра трикутника; розвивати логічне мислення, уміння правильно висловлювати свою думку; виховувати культуру геометричної мови, інтерес до предмета, вміння переносити здобуті знання в нову педагогічну ситуацію.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: проектор
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Учитель: Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову, дуже цікаву тему. Геометрія — надзвичайно захоплюючий предмет. Він нам дарує змогу мислити просторово, уявляти всі навколишні предмети чітко та розважливо. Але перед тим, як записати тему нашого уроку, вам потрібно розгадати кросворд. Отож переходимо до розв’язування кросворду (Слайд 2 -10).
(На екрані демонструється презентація з кросвордом)
Питання до кросворду.
Учитель: Отже, тема нашого уроку «Трикутник та його елементи» (Слайд 11).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель: Трикутник – одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину. Ви вже зустрічалися з цією фігурою у 5 класі, але сьогодні дізнаєтеся про трикутник більше. Можливо, ви думаєте, що трикутник можна побачити лише на сторінках підручника геометрії? Давайте поглянемо, де можна зустріти трикутники? (Слайд 12 - 15).
ІV.Актуалізація опорних знань.
(Слайд 16) На екрані зображені креслення, учні відповідають на запитання.
(Учні відповідають, що обидві фігури складаються із трьох точок А, В, С і трьох відрізків АВ, ВС, АС, які попарно з’єднують ці точки. Але перша фігура — трикутник, а друга — ні, оскільки в першому випадку три точки А, В, С не лежать на одній прямій, а в другому — лежать.)
V. Вивчення нового матеріалу.
Позначають: ∆АВС або ∆ВСА, або ∆САВ;
Елементи трикутника
1) точки А, В, С – вершини трикутника;
2) АВ, ВС, АС – сторони трикутника (можна позначати a, b, c) ;
3) ﮮАВС, ﮮВАС, ﮮАСВ – кути трикутника (можна позначати ﮮ А, ﮮВ, ﮮС)
Периметр трикутника:
Р ∆АВС = АВ + ВС + АС.
Види трикутників за кутами (Слайд 18)
Гострокутний трикутник — це трикутник, усі кути якого є гострими.
Прямокутний трикутник — це трикутник, у якого один з кутів прямий.
Тупокутний трикутник — це трикутник, у якого один з кутів тупий.
Види трикутників за сторонами (Слайд 19)
Рівносторонній трикутник — це трикутник, у якого всі сторони рівні.
Рівнобедрений трикутник — це трикутник, у якого тільки дві сторони рівні
Різносторонній трикутник — це трикутник, у якого всі сторони різної довжини.
VІ. Закріплення матеріалу (Слайд 20).
кути.
VІІ. Підведення підсумків.
Доповни речення: (Слайд 21)
1. Трикутником називається...
2. Залежно від довжин сторін, трикутники поділяються на такі види...
3. Залежно від міри кутів, трикутники поділяються на такі види…
Домашнє завдання:
Опрацювати параграф 11, розв’язати № 273, 277.