Презентація "Метод «портфоліо» як засіб розвитку інноваційної особистості"

Про матеріал
Керований навчальний процес із реальним прогнозованим результатом сьогодні є інноваційною діяльністю в освіті. Одним із засобів розвитку інноваційної особистості учня є метод мовного портфоліо як дієвого інструменту гуманістичного навчання іноземних мов і формування учнівської автономії в навчанні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Метод «портфоліо» як засіб розвитку інноваційноїособистостіСтворив учитель англійської мови Василівського ліцею Медвідь Андрій

Номер слайду 2

Сучасний громадянин України повинен швидко адаптуватись у мінливих життєвих ситуаціях, критично мислити, використовувати набуті знання та вміння в навколишній дійсності, бути здатним генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення, творчо мислити; уміти добувати, переробляти інформацію, одержану з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку та самовдосконалення.

Номер слайду 3

Державний стандарт базової та повної середньої освіти, нові програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів, сучасне навчально-методичне забезпечення вивчення іноземних мов стали своєчасним відгуком на сучасне замовлення суспільства. У цих документах, які базуються на рекомендаціях Ради Європи, закладено принципи комунікативного спрямування особистісної орієнтації, автономії учня, навчання, взаємопов'язаного з видами мовленнєвої діяльності, що реалізують один із ключових принципів загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти - «Іноземні мови - для життя».

Номер слайду 4

Керований навчальний процес із реальним прогнозованим результатом сьогодні є інноваційною діяльністю в освіті. Одним із засобів розвитку інноваційної особистості учня ми вважаємо метод мовного портфоліо як дієвого інструменту гуманістичного навчання іноземних мов і формування учнівської автономії в навчанні.

Номер слайду 5

Портфоліо (від англ. portfolio - портфель, папка) - це папка документів з навчального предмета як компонента навчальної діяльності учнів, який ведеться школярами при педагогічному супроводі вчителя. Мовне портфоліо («English Language Portfolio»), розроблене Лінгвістичним Комітетом Ради Європи з метою стандартизації вимог до вивчення, викладання й оцінювання досягнень у галузі вивчення іноземних мов громадянами європейських країн, було презентовано в Україні у 2003 році після опрацювання в 15-ти країнах Європейського Союзу. Що таке портфоліо?

Номер слайду 6

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти пропонують три обов'язкових компоненти мовного портфоліо (МП):мовний паспорт;мовну біографію;мовне досьє.

Номер слайду 7

Мовний паспорт Першим компонентом МП є мовний паспорт («Language Passport»), що підсумовує лінгвістичну індивідуальність його власника; особисті досягнення у вивченні мови та особистий досвід міжкультурного спілкування. Також мовний паспорт включає самооцінку учнем власних мовленнєвих компетенцій.Європейське мовне портфоліо, розроблене за допомогою установ Ради Європи, передбачає три основні рівні володіння іноземною мовою та мовленнєвими компетенціями - А, В, С. Рівні визначаються за основними видами мовленнєвої діяльності: - розуміння (усної форми мови - аудіювання та письмової - читання); - говоріння (монолог як форма продуктивного говоріння або полілог як інтерактивне говоріння); - письмо як окремий продуктивний вид мовленнєвої діяльності.

Номер слайду 8

Мовний паспорт містить:фото учня;анкетні дані учня;особисту інформацію (хобі тощо);критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;власну самооцінку володіння іноземною мовою.

Номер слайду 9

Другим обов'язковим компонентом МП є мовна біографія («Language Biography»), яка використовується, щоб установити проміжні цілі, перевірити власні досягнення в навчанні, зареєструвати значущі етапи мовного й міжкультурного спілкування. Мовна біографія

Номер слайду 10

Мовна біографія містить:план роботи з предмета на тему (семестр, рік);табель оцінювання вчителем рівня володіння учнем іноземною мовою (який заповнюється у вигляді графіка з указанням виду мовленнєвої діяльності, що оцінюється);табель самооцінки учнем власних досягнень, що дає змогу розвивати об'єктивну самооцінку.аркуш самоосвіти, що дає учням право вибору теми самоосвітньої діяльності згідно з їх інтересами, рівнем володіння іноземною мовою, тобто є особистісно зорієнтованим. Це можуть бути біографії кумирів, сучасні пісні англійською мовою та їх переклад, кулінарні рецепти тощо;алгоритми окремих видів діяльності на уроці, що самостійно чи з педагогічним супроводом створені як поради учням з удосконалення самоосвітньої компетентності учня під час проведення уроків, підготовки до тестування («Study for Success», «Communication Plus»);аркуш рекордів («Self-assessment of my records»), який учень обов'язково заповнює в кінці кожної теми.

Номер слайду 11

Третім обов'язковим компонентом МП є мовне досьє. У ньому учень збирає зразки своїх творчих робіт («Samples of work») та свідчення у вивченні іноземної мови. Мовне досьє може включати:творчі проекти учнів;доповіді з теми на англійській мові;кросворди з вивчених тем тощо. Мовне досьє

Номер слайду 12

стимулювати вивчення людиною іноземної мови згідно з будь-яким загальнорекомендованим рівнем упродовж усього життя людини;зробити процес вивчення мови більш прозорим та ясним;формувати самоосвітню компетентність учня, що дозволяє йому аналізувати й усвідомлювати власний шлях навчання, а також впливати на нього;формувати інноваційну особистість учня, розвивати вміння конструювати свої знання, орієнтуватись в інформаційному просторі; ставити перед собою задачі й поетапно розв'язувати їх;створювати мотивацію навчальної діяльності;розвивати пізнавальні організаційні навички, творчі здібності учнів;формувати учнівську автономію, посильність освіти для кожного конкретного учня. Які задачі вирішує мовне портфоліо?

Номер слайду 13

Мовне портфоліо є особистісно зорієнтованою формою роботи, автентичним видом оцінювання, який адресується учневі, розроблений для нього, спрямований на виявлення та розвиток творчих здібностей кожної дитини. Упровадження такої форми діяльності, як європейське мовне портфоліо, означає вихід на новий рівень самосвідомості учня, де він вибирає, оцінює, контролює процес навчання, роблячи його безперервним і сталим.(За матеріалами сайту “Освіта.ua”)

pptx
Додано
4 листопада 2020
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку