Презентація "Методологічні основи запровадження STREAM- освіти в закладах загальної середньої освіти»

Про матеріал
Презентація "Методологічні основи запровадження STREAM- освіти в закладах загальної середньої освіти» матеріал до виступу на педагогічній раді
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Методологічні основи запровадження  освіти в закладах загальної середньої освіти»ЗДНВР БОРЩІСЬКОГО НВК БЛОЗВА О. Й.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Актуальність запровадження STREAM-освіти визначається процесами конвергенції NBICS технологій в економічнійсфері Економіка. ХХІ ст.Інші технології Nano– Bio– Info–Cogno–Socio–На початку ХХІ ст. хвилі науково-технічної революції перетнулися у часі. Фраза «конвергентні технології» стосується синергетичної комбінації великих NBICS (nano-bio-info-cogno-socio-) галузей науки і техніки: нанонауки і нанотехнологій, біотехнологій і біомедицини, інформаційних технологій і когнітивної науки.

Номер слайду 4

Актуальність запровадження STREAM-освіти визначається технологіями та радикальнми продуктами майбутнього Геоінженерія Інтелектуальні енергетичні системи Радикальні матеріали Синтетична біологія Індивідуальна геноміка Біоінтерфейси Інформаційні інтерфей Сонячна енергетика Ноотропні препарати Нові енергомісткі батареї Стовбурові клітини Біопаливо Клонування Робототехніка Низькоорбітні космічні польоти Мемристори Мобільні голографічні засоби зв’язку Батареї, що заряджаються від повітряних джерел Розумні навігаційні системи Штучний інтелект

Номер слайду 5

За даними опитування провідних роботодавців з різних країн світу було визначено рейтинг 10 найбільш затребуваних навичок до 2020 року, а саме: Розв’язання комплексних задач (проблем);Критичне мислення;Творчі здібності;Управлінські таланти;Координація праці, співпраця;Емоційний інтелект;Здатність міркувати і приймати рішення;Орієнтація на обслуговування;Навички ведення переговорів;Когнітивна гнучкість

Номер слайду 6

Навички, необхідні для набуття STEM професійкреативне мислення інформаційна грамотність та використання ІКТкомунікації рідною та іноземними мовамидослідницька діяльність та винахідливість співробітництво та підприємливість робота в команді та відповідальність

Номер слайду 7

Мета STEM-освіти - формування і розвиток розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на ринку праці і здатність до навчання упродовж всього життя. STEM-освіта здійснюється через міждисциплінарний (трансдисциплінарний) підхід у побудові навчальних програм закладів освіти різного рівня. Трансдисциплінарсність – об’єднання міждисциплінарних наукових ресурсів - широкого спектру соціальних, політичних, економічних, екологічних та інших знань – для вирішення досліджуваної проблеми в єдиних методологічних і теоретичних рамках. STEM освіта:

Номер слайду 8

STEM-сфери діяльності – напрями сучасної професійної діяльності, більше половини з яких відносяться до інженерії, інша частина – до інформатично-математичної і науково-природничої діяльності: аерокосмічна, комп’ютерна, біомедична, хімічна, машинобудівна, атомна, енергетична, екологічна, хімічна інженерія, інформаційні технології, геоматика, мехатроніка, програмування, екологія, агротехнологія, атмосферні та космічні дослідження, статистика та ін. STEM-фахівець – особа, яка здійснює інноваційну трудову діяльність з високим ступенем міждисциплінарності та технологічності. STEM-грамотність є інтегральною характеристикою особистості, яка характеризує ступінь її оволодіння не тільки знаннями у межах певних дисциплін, а й визначає компетентність у використанні міждисциплінарних підходів до розв’язання практичних задач. STEM освіта:

Номер слайду 9

«Бібліотека STEM-освіти»Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність», «Про інноваційну діяльність»; Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти на період до 2029 року «Нова українська школа», затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р; Концепція розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 67-р; Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 листопада 2000 року № 522, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 грудня 2000 року за № 946/5167 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 30 листопада 2012 року № 1352);

Номер слайду 10

«Бібліотека STEM-освіти»Нормативно-правові документинаказ Міністерства освіти і науки від 17 травня 2017 року № 708 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою: «Науковометодичні засади створення та функціонування Всеукраїнського науковометодичного віртуального STEM-центру (ВНМВ STEM-центр)» на 2017-2021 роки», наказ Міністерства освіти і науки від 13 квітня 2018 року №366 «Про реалізацію інноваційно-освітнього проекту всеукраїнського рівня за темою «Я – дослідник» на 2018-2021 роки», наказу Міністерства освіти і науки від 12 червня 2019 року № 830 «Про розширення бази реалізації інноваційного освітнього проекту всеукраїнського рівня за темою «Я – дослідник» на 2018– 2021 роки» та інших законодавчих актів.

Номер слайду 11

«Бібліотека STEM-освіти»Науково - методична література з різних галузей Статті з досвіду роботи за напрямами STEM–освіти Інноваційні проекти та програми. STEM–освіта в США, Європі, Азії

Номер слайду 12

Переваги STEM-освіти:Інтегроване навчання Застосування знань у реальному житті. Розвиток навичок системного, критичного мислення. Активна комунікація і командна робота. Розвиток інтересу до технічних дисциплін. Креативні та інноваційні підходи до проектів Міст між навчанням і кар'єрою. STEM як доповнення до шкільної програми

Номер слайду 13

STEM освіта: напрями. Технічне моделювання. Енергетика, енергозберігаючі технологіїЕкологіяІнформатика, обчислювальна техніка, мультимедійні технологіїАвтоматика. РобототехнікаІнтелектуальні системи. Радіоелектроніка. Авіація, космонавтика і аерокосмічна техніка тощо

Номер слайду 14

Від природничо-математичної освіти до STEM-освіти

Номер слайду 15

Етапи впровадження STEM-освітиформування допитливості та розвиток інтересу до навчання і пошуку знань, мотивація до самостійних досліджень, створення простих приладів, конструкцій зацікавити природничо-математичними науками, формувати: знання та практичні навички, що необхідні для життя у техносфері, екомислення та прагнення сталого розвиткусприяння свідомому вибору STEM-профілю, STEM -профільне навчання, розвиток компетенцій науково-дослід. діяльності, залучення до конкурсів, змагань, розробки стартапів тощо

Номер слайду 16

STEM-програми в позашкільній освітіМала академія наук. Олімпіади з робототехніки (ROBOTICA, «World Robot Olympiad»)Науково-технічний турнір за міжнародними програмами First LEGO League, Міжнародні природознавчі конкурсі «Геліантіус», «Колосок», «Соняшнік» та різні фізико-математичніКонкурси Intel Techno Ukraine та Intel Eco Ukraine,програма «Професії майбутнього», «Дівчата STEM» наукові пікніки, хакатони і багато іншого.

Номер слайду 17

STEM-підходи до навчання Поступове нарощення самостійної діяльності учнів: У 1 – 5 класах стимулювання учнів до проведення пошукової роботи під керівництвом вчителя. У 6 – 8 класах спроби проведення дослідницьких робіт на основі навчального матеріалу з програми (виконати всі етапи наукового дослідження і самостійно отримати новий для них факт). У 8 – 9 класах самостійне дослідження теми, що виходить за межі програмного матеріалу. Учні працюють самостійно і лише інколи радяться з вчителем. Результат – написання і захист роботи на МАН, участь у творчих конкурсах і фестивалях. У 9 – 12 класах наукове дослідження за обраною темою, досягнення практичного результату, розробка Startup.

Номер слайду 18

STEM-підходи до навчання під час занять можна пропонувати:«відкриті» завдання, що націлені на пошук рішень з різних областей знань, використовуючи усі можливі шляхи отримання необхідної інформації (Інтернет, книги, власний досвід, експерименти, дослідження тощо);постановку проблеми, що має в основі безліч «правильних» відповідей;перехід від практичних і конкретних завдань до загальних понять, абстрактних ідей і теорій;обговорення рішень глобальних питань економіки, екології, історії, медицини, інженерії, управління тощо;постановку задачі, керування проектами самостійно;можливість самотужки створювати досліди, конструювати доступними засобами;роботу в команді для розвитку уміння домовлятися, шукати спільні рішення, співпрацювати.

Номер слайду 19

Роль вчителя менеджер, ментор,консультант…Роль учня дослідник. STEM-навчаннявитрати часу й енергії, високий рівень педагогічної кваліфікаціїзнайомство із методами наукового пізнання та етапами дослідницької діяльності

Номер слайду 20

STEM-технології/проекти позитивно впливають на результати навчання формують навички самостійної діяльностірозвивають креативність підвищують мотивацію до навчання інтерес до здобуття STEM професій. Отримані в процесі навчально-дослідницької діяльності навички учні зможуть застосовувати для самоосвіти, саморозвитку, самореалізації.

Номер слайду 21

Проектна діяльністьшість життєвих навичок, які розвиваються за допомогою проектного навчання

Номер слайду 22

КРИТИЧНІ ЗАПИТАННЯНад чим і як треба працювати?Які специфічні навички чи інші переваги потрібно отримати?Що є найбільшою перешкодою для застосування?Чому лише деякі люди здатні до запровадження інновацій?Звідки приходять пристрасть і натхнення?

Номер слайду 23

Злови STREАM-хвилю

pptx
Додав(-ла)
Блозва Оксана
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
3694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку