Презентація "Міфи і легенди українців. «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?»

Про матеріал

Дуже важливо формувати в учнів креативну компетентність – здатність до розв'язання будь-якої навчальної задачі творчо; бажання і вміння діяти не за зразком, а оригінально, передбачати новизну під час розв'язання навчальних завдань тощо; інтелектуальну компетентність, яка передбачає здатність школярів працювати з різноманітною інформацією, уміння застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях тощо. Важливу роль у цьому відіграють різнорівневі завдання з комунікативною метою, якими має бути передбачене диференційоване навчання української літератури, яке сприяє розвиткові індивідуальних нахилів, здібностей учнів, розширенню їхніх пізнавальних і креативних можливостей.

У сучасних умовах на допомогу вчителю тут приходить мультимедіа. Це і становить особливу цінність.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Міфи і легенди українців. «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?»

Номер слайду 2

Пустельний простір, як душа без міфа. Ліна Костенко

Номер слайду 3

Гра «Пізнай легенду» А чорт жив десь так у хатах, хтозна-де жив. Так Бог прийшов до чор­та та й повів чорта до Дніпра, щоб пірнув та виніс піску в руці... Коли прийшло сонце, то воно роздягнулось і повісило свої ризи на льосі та й пішло в хату. Сестра, побачивши, що сонце повісило ризи, швиденько побігла до брата, який ледь не вмер від жари... 3. Ото ті зірки і єсть Віз, або душі тих людей, що дівчина їм давала пити, а восьма, маленька, – так то душа собаки, що перекинула глечик...

Номер слайду 4

Відповіді: Легенда «Про створення землі» Легенда «Чому буває сумне Сонце» Легенда „Про зоряний Віз”

Номер слайду 5

Проблемне питання: з'ясувати роль добра і зла в житті людини.

Номер слайду 6

Виразне читання легенди «Чому пес живе коло людини?» Тема: пошуки собакою небезпечного місця для житла, яке вона відна­йшла тільки поруч із людиною. Ідея: уславлення людської мудрості, сили, могутності, людина — цар природи.

Номер слайду 7

Бесіда за питаннями: Як пояснити те, що пес постійно шукав собі захисту? Чому одна лісова тварина боїться іншу? Через що лісові тварини вважають людину по відношенню до себе небезпечною? Які фантастичні елементи притаманні даному творі? Чи є у вас собака? Як ви до нього ставитесь? Чому він живе поруч з вами? У зв'язку з чим людина, на думку собаки, є найсильнішою з усіх тва­рин? А що ви про це думаєте?

Номер слайду 8

висловловити власні думки щодо проблемного завдання, поставленого на початку уроку “Роль добра і зла в житті людини” Осмислення нового матеріалу Ток-шоу «Я так думаю»

Номер слайду 9

Тестова робота за вивченим матеріалом 1. Скільки зірок вилетіло із перекинутого глечика? а) Сім; б) шість; в) вісім. 2. Який малюнок утворили зірки? а) Човна; б) воза; в) ведмедя. 3. Що символізувала мала зірка? а) Душу дівчини; б) душу собаки; в) душу хворого. 4. Господар розгнівався через те, що йому заважав віяти зерно? а) Вітер; б) дощ; в) сніг. 5. Коли розпочалася пожежа? а) Вночі; б) вранці; в) вдень. 6. Яка тема об'єднує ці легенди? а) Так треба жити, щоб нікому зла не чинити; б) добре ім'я — найкраще багатство; в) ніхто не знає, що його в житті чекає.

Номер слайду 10

1-а; 2-б; 3-б; 4-а; 5-а; 6-а. Відповіді:

Номер слайду 11

Метод «Прес» Яка легенда вам найбільше сподобалась? Якого героя ви хотіли б наслідувати? Чому? Який висновок ви зробили для себе, виходячи з цього уроку?

Номер слайду 12

Домашнє завдання: Виразно читати і переказувати легенди. Інсценізувати будь-який уривок з легенди (на вибір учнів). Підібрати прислів'я, співзвучні із змістом легенд.

ppt
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
10548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку