Урок української літератури в 5 класі на тему "Літературні казки. Іван Франко – казкар ( збірка « Коли ще звірі говорили» )".

Про матеріал

Дуже важливо формувати в учнів креативну компетентність – здатність до розв'язання будь-якої навчальної задачі творчо; бажання і вміння діяти не за зразком, а оригінально, передбачати новизну під час розв'язання навчальних завдань тощо; інтелектуальну компетентність, яка передбачає здатність школярів працювати з різноманітною інформацією, уміння застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях тощо. Важливу роль у цьому відіграють різнорівневі завдання з комунікативною метою, якими має бути передбачене диференційоване навчання української літератури, яке сприяє розвиткові індивідуальних нахилів, здібностей учнів, розширенню їхніх пізнавальних і креативних можливостей.

Перегляд файлу

Тема : Літературні казки.  Іван Франко – казкар ( збірка « Коли ще звірі говорили» ). Дитинство письменника . Зміст казки «Фарбований  Лис»

МЕТА:  ознайомити учнів із поняттям «літературна казка», з життям та творчістю І. Франка; розвивати навики аналізу прозового твору, вміння висловлювати та доводити власну думку; виховувати прагнення до знань, прищеплювати любов до читання.

Обладнання: портрет письменника, підручник, казка «Фарбований Лис».

Тип уроку: засвоєння нових знань

                                                     ХІД УРОКУ

1). ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

2).МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Повідомлення теми й мети уроку (записують в зошитах)

І. «Поетична хвилинка»

Казочка   ( слайд № 1 )

Читає наша Галочка;

Тихенько будьте, цить,

Хай казочка прочитана

Весь час у нас гостить.

Погляньте: в Галки на плечі

Принишк вже й котик Гриць,

Вслухається у низки слів,

У шепіт таємниць.

Тихесенько, не гомоніть,

Щоб казка чарівна

Сполоханим метеликом

Не пурхнула з вікна.

А казочка закликує

В невидані світи

Веселками устелені…

Ходім мерщій туди.

  • Вступне слово вчителя

Казковий світ – чарівний і неповторний. Мандрувати його стежками завжди цікаво й повчально. Казка вимагає особливої атмосфери, тому вона – символ домашнього затишку, родинної злагоди. Ці почуття добре втілені в поетичних рядках, і в цьому їх привабливість. Зараз ми з вами потрапимо у чарівний світ казки. Але  щоб не заблукати, потрібно дещо пригадати.

3). Актуалізація опорних знань

- Бесіда з учнями : ( слайд № 2 )

1. Що називається казкою?

2. Які її ознаки ?

3. Які види казок ви знаєте ?

- Слово вчителя

Добре , діти. А як ви гадаєте, чим народна казка відрізняється від літературної ? Молодці ! Отже, літературна казка – це……( слайд № 3 ).

4). Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

Сьогодні ми починаємо вивчення творчості відомого українського письменника І.Я.Франка. Народився він у селі Нагуєвичі в родині коваля. З тієї батькової кузні та казок і легенд, які розповідала мати , зародилася любов до рідного слова. Хлопчик зростав допитливою і дуже розумною дитиною, охоче навчався в школі та гімназії. Він рано починає писати свої твори, особливу увагу приділяв саме творам для дітей. З одним із них ми ознайомимося на сьогоднішньому уроці. Це казка, яка увійшла до збірки « Коли ще звірі говорили» - « Фарбований Лис».

  1. Робота над прочитанням та аналізом казки, колективне визначення теми та ідеї твору  ( слайд №4 )

 Тема – зображення історії хитрого Лиса, який постраждав через свій обман.

Ідея – засудження користолюбства, нечесності, висміювання пихатості та зарозумілості людей, схожих на Лиса Микиту .

2.Слово вчителя

Молодці , діти , ви гарно попрацювали. А зараз пропоную вам трішки відпочити та помріяти. ( Хвилинка мрій та відпочинку , слайд №5 ).

  1. Робота з текстом казки «Фарбований Лис»

( Колективно, слайд №6 )

Знайдіть у тексті вислів « Е, я давно знав ! Я на тім пізнався, як на фарбованому Лисі», поясніть його зміст.

4. Робота в групах « Творча майстерня» ( слайд №7 ).

1 група – переробити початок казки

  1. група – змінити окремі деталі та епізоди
  2.  група – змінити закінчення казки

 

  1. C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\крутяк\Подача нового матеріалу.gifЛексичний диктант ( слайди №8, 9 ).

 

5). Підведення підсумків уроку

Гра « Займи позицію» ( слайд № 10 )

6). Домашнє завдання

Виразно читати та аналізувати казку, намалювати ілюстрації до казки ( на вибір,  слайд № 11 )

 

 

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
4661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку