Міжпредметні зв'язки - це дидактична категорія, яка відображається у взаємозв'язаному вивченні навчальних предметів у школі. Матеріал містить інформацію про тісний зв'язок математики з фізикою.
Міжпредметні зв'язки - це дидактична категорія, яка відображається у взаємозв'язаному і взаємообумовленому вивченні навчальних предметів у школі. Доповідь підготувала вчителька математики і фізики Загоруйко Н.М.
Номер слайду 2
Класифікація міжпредметних зв'язків Хронологічні зв'язки забезпечують узгоджене викладання предметів у часі відповідно до потреб кожного навчального предмета. Інформаційні зв'язки проявляються у єдності трактування понять, фактів положень, які розглядаються при вивченні різних предметів.
Номер слайду 3
Міжпредметні зв’язки підвищують ефективність навчання і виховання учнів, що дає можливість засвоювати їм не тільки даний предмет, а й пізнавати зв’язок його з іншими предметами.
Номер слайду 4
Розвиток міжпредметних зв’язків один з основних резервів до вдосконалення навчально-виховного процесу у школі, що підвищить ефективність навчання і забезпече наскрізне застосування знань.
Номер слайду 5
Вивченням та дослідженням впливу міжпредметних зв’язків на навчальний процес займалися Т. Богуславська, І. Семенова, І. Юдіна, В. Серікбаєва.
Номер слайду 6
Історичні приклади взаємоз’вязку математичної і фізичної теорії
Номер слайду 7
Архімед знайшов площу параболічного сегменту, об’єм кулі і багато подібних результатів з допомогою ідеї рівноваги. Як говорив він сам: “Я досліджував декілька математичних задач засобоми механіки”.
Номер слайду 8
Герон Александрійський відкрив прямолінійність проходження світла способом найкоротшого шляху між об’єктом і оком, що є першим прикладом застосування принципу мінімуму при описі фізичного явища.
Номер слайду 9
Пьєр Ферма, розвиваючі ідеї Герона, знайшов залежність між проходженням променя з одного середовища в інше, придумавши метод, який в кінцевому результаті привів до диференціального числення.
Номер слайду 10
Математика + Фізика= 9 клас
Номер слайду 11
Однакове позначення математичних і фізичних величин Об’єм Шлях Швидкість Переміщення
Номер слайду 12
Температура Кут Час Маса
Номер слайду 13
Запис чисел Зручний запис великих швидкостей тіл, малих мас тіл, частоти звуку, питомої теплоти пароутворення та ін. здійснюється: замість громістких десяткових дробів у стандартному вигляді числа. ϑ = 300000000 м/с = 3∙ м/с L = 2,3 МДж/кг = 2,3∙ Дж/кг
Номер слайду 14
Обчислення наближених значень та визначення відносної похибки
Номер слайду 15
Розв’язування фізичних задач за допомогою алгебраїчних рівнянь Дано: t1=200C; Q=30,4 кДж=30400 Дж; m=200 г=0,2 кг, с=380 Дж/(кг°С) Знайти: t2-? Розв’язання: Q =cm(t2-t1); t2-t1= Q/(cm); t2= Q/(cm)+ t1; t2= 4200C. Відповідь: t2=4200С
Номер слайду 16
Пояснення фізичного процесу за допомогою функцій
Номер слайду 17
Встановлення залежності між фізичними величинами за допомогою прямої та оберненої пропорційності
Номер слайду 18
Визначення фізичних величин за допомогою арифметичного кореня
Номер слайду 19
Фізика ставить завдання, математичні методи розв’язують їх, а учні використовують в житті Задача. Туристи зупинилися на перепочинок біля струмка й вирішили приготувати чай. Яку кількість дров їм треба заготовити, щоб закип’ятити 10 кг води?
Номер слайду 20
Фізика ставить практичне завдання, математичні методи розв’язують їх, а учні використовують в житті Огляньте побутову м’ясорубку. Укажіть усі прості механізми, що входять до її складу? Порівняйте свое самопочуття під час тривалого перебування в тихій кімнаті та біля автомобільної дороги з інтенсивним рухом машин. Визначіть як впливає звук різної гучності на ваш огранізм?
Номер слайду 21
Учень середньої школи є різносторонньо розвиненим, коли розуміється на багатьох шкільних дисциплінах і зв’язку між ними, що дає можливість широко використовувати набуті знання при рішенні життєвих питань.