Урок: "Додавання, віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Урок розроблено у відповідності до чинної програми з математики для дітей з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

Розробка уроку математики.

Підготувала: Лісна Людмила Михайлівна

Клас: 9- С                                                            

Тема: Додавання та віднімання десяткових дробів

Тип уроку:  урок узагальнення, систематизації та корекції знань

Мета: повторити  поняття десяткового дробу, порівняння дробів, вираження іменованого числа десятковим дробом. Закріпити та узагальнити  навички додавання та віднімання десяткових дробів. Вчити використовувати набуті знання в побуті. Розвивати вміння виділяти головне, висловлювати власну думку, робити висновки. Забезпечити належні умови для продуктивної пізнавальної діяльності учнів.  Корегувати психічні процеси, мовлення, знання, вміння та навички учнів.

 Очікувані результати:

  • закріпити та скорегувати знання, вміння та навички учнів з теми «Додавання та віднімання десяткових дробів»;
  • підвищити мотивацію навчальної діяльності та активізувати пізнавальні процеси учнів ;
  • покращити рівень соціальної адаптації учнів.

Обладнання і матеріали: навчальний посібник, мультимедійний проектор, магнітно-маркерна дошка, презентація,  роздаткові  матеріали,  креслярські інструменти, схема-опора.

Словникова робота: десятковий дріб, ціла та дробова частина.

                                          Хід уроку

І. Підготовчо-емоційний етап

Мета етапу: врівноважити психічну і емоційні сфери, викликати внутрішній спокій, стимулювати розумову діяльність, стабілізувати настрій. Спонукати учнів до активної пізнавальної діяльності на уроці.

  1. Організаційна та психологічна підготовка учнів до уроку

Знайомство з гостями уроку, привітання зі святом Водохреща.

 Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати на позитивне сприйняття  матеріалу.

Метод: відгадування загадок

Учитель. Загадка про десяткові дроби.

У знаменнику ми маєм одиницю із нулями,

Знайдеш суму і різницю,

Порівняєш як годиться,

Друзі з комою чудові.

Що це? ( Дроби десяткові)

 

З історії виникнення десяткових дробів.

Метод: інформація

Слайд 1. Вперше поняття десяткового дробу ввів середньоазіатський математик та астроном аль Каші ще в XV ст., але кому він не використовував: ціла частина записувалась чорним, а дробова червоним кольором та відокремлювалась вертикальною рискою. Кому, як знак, що відокремлює цілу і дробову частини запропонував математик із Шотландії Джон Непер(1550-1617р.р.)

 2.Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних        результатів

Метод: бесіда

 Слайд 2. Повідомлення теми, мети та очікуваних результатів уроку.  Забезпечити   розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні     досягти в результаті уроку і чого від них очікує вчитель.

Записати дату , вид роботи, тему уроку до зошита.

 

  3.Усний рахунок

 Метод: гра

Запитання вчителя: Які дроби називаються десятковими? ( Це дроби (і мішані числа), знаменники яких є числа 10, 100, 1000 і так далі)

 Слайд 3.  Дидактична гра: «Найуважніший»

Назвіть тільки десяткові дроби.

3/10; 4/11; 19/100; 56/70; 7/10; 21/60; 345/1000; 24/100; 47/1000; 8/45.

Чому виписані дроби називаються десятковими?

Слайд 4

   Назвіть найбільший дріб серед запропонованих пар.

  17,6 і 21,6;            8,27 і 8,35;            40,37 і 40,31;

  5,538 і 5,539;        2,7 і 2,72;              10,7 і 10,70.

Учитель підводить підсумок гри.

ІІ. Виконавчо -діяльнісний етап

 Мета етапу: надати учням достатньо інформації для виконання практичних     

 завдань, створити умови для продуктивної роботи учнів та  співпраці.

1.Актуалізація опорних знань і способів діяльності

Метод: тренувальні вправи

Повторити алгоритм додавання, віднімання десяткових дробів

Слайд 5.

Інтерактивна вправа: «ТАК чи НІ»

Учитель. Чи погоджуєтесь ви з таким алгоритмом додавання та віднімання десяткових дробів ?

1.Порівняти кількість цифр в обох дробах після коми.

2.Записати числа так, щоб кома стояла під комою.

       3.Додати і відняти як звичайні числа.

      4.Поставити кому під комою в отриманому результаті.

 

Робота в зошитах та за дошкою.( Навчальний посібник).

Слайд 6.   Стор.8, №10   Випишіть серед дробів  три десяткових дроби, більші від 12,3

(12,4; 1,023; 22,23;1,2344; 0,0023; 123,6)

Слайд 7.   Стор.8, № 11   Оберіть серед дробів три десяткових дроби, менші від 1,68

(1,068; 1,69; 3,68; 0,0068; 10,68; 1,65)

Слайд 8.   Стор.12, №1  Виконате дії.

а) 1,3 + 4,5 ;          б)  7,6 +0,654;               в) 6,302 + 0,98;

г)  0,018 + 1,2;      д)  16,71 – 0,89 ;           е) 23,6 -3,4.

Слайд 9.  Задача .  Стор.13, №21 До шкільної їдальні завезли 43,5 кг картоплі, а капусти на 15,8 кг менше. Використали 38,7 кг овочів.  Скільки овочів залишилося в шкільній їдальні?

Розв’язання.

43,5 кг – 15,8кг = 27,7кг – завезли капусти

43,5кг + 27,7кг = 71,2 кг – всього завезли овочів

71,2кг – 38,7кг = 32,5кг

Відповідь: 32,5 кілограмів овочів залишилося в шкільній їдальні.

2. Фізкультхвилинка

Метод: рухавка

Інтерактивна вправа: «Олімпійці»

Учні виконують вправи, які показує учень)

Силачі в нас є, штангісти, і боксери, й волейболісти.

Кожен ранок із квартири чутно 1,2,3,4

Інтерактивна вправа: «Веселі геометрики»

Вчитель називає геометричну фігуру(коло, квадрат, трикутник, прямокутник, пряма), а учні  із заплющеними очима головою намагаються зобразити ці фігури.

3. Застосування знань і способів діяльності

Метод: практична робота 

Інтерактивна вправа: «Найкмітливіший».

Учні в конвертах отримують індивідуальні завдання, в яких знаходяться геометричні фігури( прямокутник, квадрат, або трикутник).

Слайд 10.

Завдання: виміряти сторони, виразити в десяткових дробах та знайти периметр.

4. Тестування

Метод: письмова робота (тестування)на основі співставляння з правильними відповідями.

( Роздатковий матеріал: тест журналу «На урок» «Десяткові дроби». Автор Лісна Л.М.)

 

ІІІ. Підсумково -рефлексивний етап

Мета етапу: здійснити рефлексію (наслідок взаємодії вчителя з учнями) та проаналізувати ступінь реалізації поставлених цілей.

1.Корекція знань, рефлексія діяльності

Метод: сократичний або метод Сократа (побудований на основі діалога між вчителем та учнем)

Слайд 11.

Учитель. Дорогі учні! Нехай вас не засмучує, якщо не все вийшло відразу, бо для того, щоб добре знати десяткові дроби, потрібно прикласти чимало зусиль.

Відомий математик Рене Декарт писав:

 «Цікавий відшукує невідоме, щоб здивуватись,

А допитливий – щоб дізнатись

І перестати дивуватись».

Учитель. Як ви вважаєте , де в повсякденному житті використовують десяткові дроби?

В побуті: поклейка шпалер, встановлення дверей, плінтусів і т. д., приготування їжі.

В медицині: вимірювання температури тіла (36,6 градусів), вимірювання зросту, виготовлення ліків.

В бізнесі: потрібно добре гроші рахувати, а зручніше це робити з десятковими дробами.

В сільському господарстві: врожайність з гектара(34,5 ц)

У школі: в майстерні, на уроках математики під час виконання практичних завдань.

Інтерактивна вправа: «Словесна аргументована оцінка». Вчитель: Молодці! Всі працювали старанно і тому оцінки за урок будуть гарними та будуть виставлені після перевірки тестування.

  2. Інформація про домашнє завдання

Метод: пояснювально - ілюстративний.

Слайд 12.

Домашнє завдання.(Навчальний посібник «Десяткові дроби»)

1.Повторити правила на стор.11,12 та алгоритм додавання, віднімання десяткових  дробів

2.Стор.  12,  №2  Обчисліть.

а) 45 + 32,17;         б)  15,4 + 8 67;             в)   5,132 + 0,54;

г)  3,1 + 0,0006;     д)   0,08+ 3,0078;         е)   18,34 - 2,089;

є)  15,1 + 13,146;   ж)  10,2 – 2,999;           з)   0,07 – 0,0007.

3.Стор.  13 ,  №17. Розв’яжіть задачу. Перед поїздкою шофер залив в бак 37,5л бензину. Після поїздки у нього залишилося 8л. Скільки бензину використав шофер під час поїздки?

Індивідуальне завдання.(Навчальний посібник)

1. Повторити правила на стор.11,12

2. Стор.7,№1(А)  Запиши слідуючі числа за зразком:     

7 см 5мм =7,5 см      4 дм 6 см = 4,6 дм       3 м 8 дм = 3,8 м 

5 см 8 мм                    3 дм 4 см                      7 м 9 дм

4 см 1 мм                    4 дм 8 см                        9 м 6 дм

9 см 2 мм                    7 дм 6 см                       2 м 3 дм

3 см 8 мм                    2 дм 5 см                       1 м 1 дм

3.Стор.10, №13  Накресліть відрізки довжиною 2,3 см; 8,1 см;.1,5 см; 0,7 см; 0,8 дм.

Зразок:   0,1 дм = 1 см ,   2,3 см = 2 см 3 мм ,   0,3 см = 3 мм .

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
29 січня 2022
Переглядів
511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку