Презентація «Многогранник та його елементи»

Про матеріал
Презентація відкритого заняття з теми «Многогранник та його елементи» для учнів 11 класів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відкрите лекційне заняття з дисципліни «Математика» для студентів ІІ курсу спеціальності 223 «Медсестринство»Тема: «Многогранник та його елементи»Комунальний заклад Львівської обласної ради«Самбірський фаховий медичний коледж»Циклова комісія загальноосвітніх дисциплін. Викладач: Мар'яна Кулькевич. Фрмат: On-line. Застосунок: Meet

Номер слайду 2

Заняття №1з дисципліни «Математика»для студентів ІІ курсуспеціальності223 Медсестринство. Викладач: Мар'яна КУЛЬКЕВИЧСамбір 2023 Комунальний заклад Львівської обласної ради«Самбірський фаховий медичний коледж»Циклова комісія загальноосвітніх дисциплін

Номер слайду 3

Многогранники навколо нас. Людина проявляє інтерес до многогранників та многокутників протягом усього свого життя – від дворічної дитини, що бавиться дерев'яними кубиками, до зрілого математика. Це пов'язано з красою і досконалістю форм, які досить часто зустрічаються у природі і сьогодні ми в цьому переконаємось.

Номер слайду 4

Не випадково кажуть, що піраміда Хеопса – німий трактат геометрії. Грецька архітектура – зовнішнє вираження геометрії Евкліда. Многогранники. Форми многогранників застосовуються в конструюванні складних многогранних поверхонь. Йде це з глибокої давнини

Номер слайду 5

Многогранники Поняття многогранника є одним із центральних у курсі стереометрія. Многогранники дають особливо багатий матеріал для розвитку поєднання живої просторової уяви із строгою логікою, яка складає суть геометрії.

Номер слайду 6

Тематичні запитання: Де, навіщо і для чого нам потрібні багатогранники?Чи можливо в житті обійтися без них?Змістовні запитання: Що називається многогранником?Які елементи містить многогранник?Які многогранники називаються правильними?Скільки їх існує і чому?Що таке Ейлерева характеристика?На ці і багато інших запитань ми сьогодні і дамо відповідь. Ключове запитання. Чи залежить краса світу від математики???

Номер слайду 7

Хочеться почати зі слів Бертрана Рассела:«Математика володіє не тільки істиною, але і вищою красою, красою відточеною і строгою, піднесено чистою і прагне до справжньої досконалості, яка властива, лише, найбільшим зразкам мистецтва»Запрошую у світ багатогранників)

Номер слайду 8

Тема заняття: «Многогранник та його елементи. Правильні многогранники»

Номер слайду 9

Навчальна. Ознайомлення студентів з поняттям многогранника та його елементів, правильного многогранника, видів правильних многогранників. Розвиваюча Розвиток логічного мислення, просторової уяви, математичної культури та спостережливості. Виховна Формування компетентності у сфері самостійної пізнавальної діяльності, виховання мовної культури та інтересу до вивчення математики, розвиток творчих здібностей та навичок роботи у команді. Мета заняття

Номер слайду 10

Предметна – сформувати поняття многогранника, правильного многогранника. Вивчити правильні многогранники та теорему Ейлера. Ключові компетентності: Мовна - грамотно висловлюватися, лаконічно та стисло формулювати думку;Полікультурна – використання інформації з художньої літератури та історії математичних відкриттів;Математичні – вміння оперувати геометричними об'єктами в просторі; Інформаційна – стимулювання студентів до знаходження та використання додаткової інформаціїФормування компетентностей:

Номер слайду 11

Поняття многогранника. Елементи многогранника. Теорема Ейлера. Розв'язування вправ. Правильні многогранники та їх види. Презентація студентських проєктів «Многогранники навколо нас»План

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Многогранник (багатогранник) – геометрична фігура, частина тривимірного Евклідового простору, обмежена замкненою поверхнею, яка складається з плоских многокутників – граней многогранника. Многогранник – внутрішня частина простору, що обмежена багатокутниками, які називають гранями. Многогранник – це геометричне тіло, поверхня якого складається із скінченного числа плоских многокутників. Геометричні тіла, сторони яких у тривимірному просторі утворені обмеженими площинами, носять назву многогранники. Основні означення

Номер слайду 14

Види многогранників налічують не один десяток представників. Тим не менш, у всіх є загальні властивості – три невід'ємних компоненти: грань;вершина;ребро. Властивості многогранників

Номер слайду 15

Многокутники, які обмежують многогранник, називають його гранями. Сторони многокутників - ребрами многогранника. Кінці ребер називаються його вершинами. Відрізок, який сполучає дві вершини, що не належать одній грані, - діагоналлю многогранника. Елементи многогранника

Номер слайду 16

Многогранники. Опуклі - тіло лежить по одну сторону площини будь якої його граніНеопуклі

Номер слайду 17

Знайти опуклі і неопуклі многогранники. Рис. 2

Номер слайду 18

Многогранна поверхня – поверхня, утворена з скінченного числа плоских многокутників. Зображаючи многогранник на площині ми зображаємо сітку многогранника, яка складається з вершин і ребер. Розгортка многогранника являє собою плоский многокутник, складений з менших многокутників – граней вихідного многогранника. Площа поверхні многогранника дорівнює площі його розгортки. Розгортка многогранника

Номер слайду 19

Один і той самий многогранник може мати декілька різних розгорток Розгортки многогранника

Номер слайду 20

Завдання: Знайти площу заданої розгортки многогранника

Номер слайду 21

Перерізом многогранника площиною називається частина цієї площини, яка обмежена лінією перетину многогранника з площиною. Переріз многогранника. Контуром перетину є многокутник.

Номер слайду 22

Діагональний переріз. Діагональною площиною многогранника називається площина, що проходить через три вершини многогранника які не належать одній грані. Число плоских кутів многогранника в два рази більше числа його ребер.

Номер слайду 23

Для кожного опуклого многогранника сума числа вершин - В і числа граней – Г на два більша за число його ребер –Р. Відомий швейцарський математик Ейлер відкрив і довів знамениту формулу В – Р + Г = 2 Теорема Ейлера

Номер слайду 24

Вперше це співвідношення виявив Рене Декарт у 1752р. Ту саму формулу відкрив Леонард Ейлер, коли описував типи опуклих многогранників, залежно від числа їхніх вершин. Нині її називають формулою Ейлера.Історична довідка

Номер слайду 25

Підрахувати число вершин, граней і ребер у заданих многогранниках: Завдання Рис. 1 Рис. 2 Рис. 3 Рис. 4

Номер слайду 26

За даним рисунком розгортки многогранника визначіть скільки у нього вершин, граней, ребер і плоских кутів?Завдання

Номер слайду 27

За даним рисунком розгортки многогранника визначіть скільки у нього вершин, граней, ребер і плоских кутів?Завдання

Номер слайду 28

Многогранник має 12 ребер. Скільки в нього плоских кутів?За мал.1 назвіть елементи многогранника. Що зображено на мал.2?Завдання:мал.1мал.2

Номер слайду 29

Правильні многогранники

Номер слайду 30

Всі правильні многогранники були відомі у стародавній Греції. Їм присвячена заключна 13-а книга знаменитих «Начал». Існує п'ять унікальних форм.Їх називають Платоновими тілами. Платонові тіла

Номер слайду 31

Сьогодні ми ознайомимося із правильними многогранниками, їх видами та цікавими фактами про них. По- грецьки вони закінчуються на едр (edrа-грань), і мають назви: Правильні многогранники

Номер слайду 32

Теорема Ейлера дає відповідь на запитання які і скільки правильних многогранники може існувати?Не існує правильного многогранника, гранями якого є правильні многокутники, якщо число їх сторін більше рівне шість. Тільки правильні трикутники, чотирикутники і п'ятикутники можуть бути гранями правильного многогранника. Теорема Ейлера

Номер слайду 33

Правильний многокутник – це опуклий многокутник, у якого всі кути і всі сторони рівні. Правильний многогранник – це опуклий многогранник, гранями якого є рівні між собою правильні многокутники, і в кожній його вершині сходиться однакова кількість ребр. Правильний многогранник– опуклий многогранник з максимально можливою симетрією. Означення правильних многогранників

Номер слайду 34

Тетраедр Від «тетра» – чотири і грецького «hedra» – грань. Складається з 4-х правильних трикутників, в кожній його вершині сходяться 3 ребра. Сума плоских кутів при кожній вершині дорівнює 3*60=180 Має 4 грані, 4 вершини і 6 ребер. Тетраедр символізував вогонь, так як його вершина напрямлена вгору. ТЕТРАЕДР – ВОГОНЬ

Номер слайду 35

Від грецького «гекса» – шість і «hedra» - грань. Має шість квадратних граней, в кожній його вершині сходяться 3 ребра. Сума плоских кутів при кожній вершині дорівнює 3*90=270 Має 6 граней, 8 вершин і 12 ребер. Гексаедр більш відомий як куб. ГЕКСАЕДР - ЗЕМЛЯ, так як «найстійкіший»Гексаедр (куб)

Номер слайду 36

Від грецького «okto» - вісім і «hedra» - грань. Має 8 граней (трикутники)В кожній вершині сходяться 4 ребра. Сума плоских кутів при кожній вершині дорівнює 4*60=240 Має 8 граней, 6 вершин, і 12 ребер. Октаедр символізує повітря, як «найповітряніший»ОКТАЕДР - ПОВІТРЯОктаедр

Номер слайду 37

Від грецького «eikosi» - двадцять і «hedra» - грань. Має 20граней (трикутних)В кожній вершині сходиться 5 ребер. Сума плоских кутів при кожній вершині дорівнює 5*60=300 Має 20 граней, 12 вершин і 30 реберІкосаедр символізує воду, так як він «обтічний»ІКОСАЕДР - ВОДА Ікосаедр

Номер слайду 38

Від грецького «dodeka» - дванадцять і «hedra» - грань. Має 12 граней (п'ятикутники)В кожній вершині сходяться 3 ребра. Сума плоских кутів при кожній вершині дорівнює 3*108=360 Має 12 граней, 20 вершин і 30 ребер. Додекаедр втілює в собі все суще, символізує все світотворення, вважався головним. ДОДЕКАЕДР - ВСЕСВІТ Додекаедр

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Знайти площу розгортки тетраедра і гексаедра з ребром 8 см. Завдання

Номер слайду 41

Розглядаючи тетраедр, ми ознайомилися із пірамідою, принцип побудови якої, її елементи, види вивчатимемо на наступних парах. Підсумок

Номер слайду 42

Розглядаючи гексаедр (куб) ми ознайомилися із призмою, точніше паралелепіпедом, принцип побудови якого, його властивості та елементи вивчатимемо на наступних заняттях. Підсумок

Номер слайду 43

Розв'язування будь-яких стереометричних задач зводиться до планіметрії, в більшості - до співвідношень у прямокутному трикутнику. Запам'ятай!

Номер слайду 44

Завдання ЗНОЗавдання: На рисунку зображено квадрат ABCD зі стороною 1 см та прямокутний трикутник CDF, гіпотенуза якого CF дорівнює √5см. Фігури лежать в одній площині. Знайти:1. Довжину катета FD трикутника CDF.2. Довжина радіуса кола, описаного навколо квадрата ABCD.3. Відстань від точки F до прямої BC.4. Відстань від точки F до прямої BD 

Номер слайду 45

Аналізуючи рисунки, розпишіть поетапний розв'язок

Номер слайду 46

Надіюся, що сьогоднішнє заняття відкрило зовсім нове бачення многогранників, правильних многогранників та переконало, що математика є одним із напрямків пошуку істини та просторових відношень.І все ж таки краса світу залежить від математики)Дякую за увагу)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ляшко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Геометрія, Презентації
Інкл
Додано
20 березня 2023
Переглядів
6634
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку