Презентація на тему:„ Мої улюблені твори раннього українського модернізму ” Виконала: Шпинюк Тетяна
Номер слайду 2
„Тіні забутих предків” Михайла Коцюбинського„ …Весь світ був як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна”
Номер слайду 3
Особливості повісті З „ щось написати про гуцулів” у М. Коцюбинського вийшла вершинна повість з поєднанням психології особистісного характеру та праязичницьким природним колообігом, де відчувається гармонія існування світу людини з Щезником, русалкою, Чугайстром ‒ що є невідємною частиною життя гуцулів:показ побуту народу;велика роль природного начала в житті гуцулів;поєднання автором неоромантичних та імпресіоністичних рис;людина − генеральний сценарій темних сил;закони „казки”;тіні забутих предків ‒ джерело сили боротьби та кохання Івана й Марічки.
Номер слайду 4
У 1965 році С. Параджанов зняв художній фільм за повістю, який високо оцінили як в Україні, так і за рубежем. Цією повістю Михайло Коцюбинський підтвердив язичницьке начало гуцулів та найголовніше ‒ розвинув реалістичну традицію української прози в напрямі психологізму в ранньому українському модернізмі.
Номер слайду 5
„Земля” Ольги Кобилянської ‒ безмірна любов до плодющої землі рідного краю.
Номер слайду 6
Повість „Земля” Вона стала символічним утіленням погляду О. Кобилянської на стан українського суспільства на межі XIX-XX століть, де розкрила ідеальний літературний портрет селянина Івоніка, що любив землю, мов рідну матір: „Івоніка любив її. Він знав її в кождій порі року і в різних її настроях, мов себе самого”. Ці рядки мають своє підтвердження у глибинному, символічно-психологічному епіграфі: „Кругом нас знаходиться якась безодня, що її вирила доля, але тут, у наших серцях, вона найглибша”.
Номер слайду 7
Образ землі у повісті є головним і одноосібним. Вона керує ними і в той же час реагує спонтанно, ніби хоче заспокоїти себе та свого господаря Івоніка. Та не випадково весь сюжет побудовано на її темному настрої, підкреслюючи тим самим силу притягального начала одночасно темного та світлого,завдяки якому вона утверджує свою самобутність: „Переживав сам стан землі і був із нею одним. Знав се, що було любо і збіжжю, і всьому, що піднімалося з неї, особливо ж по дощі. Неначе був і бачив, як земля з задоволенням розходилась, розкошувала, і як вона, насичена, віддихала важкими пахощами”.
Номер слайду 8
Цією повістю Ольга Кобилянська підтверджує, що людина повинна протистояти владі землі, яка заполонила її і через неї скоюється братовбивство (Сава вбиває Михайла). Але щоб зробити це треба здобути освіту й належне виховання, чого не може дати своїм синам Івоніка через що вони стають безвільними, заручинцями власних дій і почуттів.
Номер слайду 9
Для своїх творів письменниця брала „не епохи розквіту і слави, а епохи революцій, кривавих переворотів, страшних катаклізмів, полону, неволі тощо. Правда самої боротьби, отого виру кривавого поетика не відтворювала… їй добре була відома психологія людей, що жили після розгрому, „на руїнах. Вона змальовувала те, що бачила і чула”.
Номер слайду 10
Драма-феєрія „Лісова пісня” написана на основі українського фольклору. Поетеса однаково зосереджувала свою увагу як на світі людей, так і на світі лісових мешканців, як протиставлення двох світів у неоромантичному стилі. Дядько Лев. Мавка
Номер слайду 11
Образ Лукаша Цим образом письменниця доводить, що людині на власне людській, духовно творчій основі потрібно зростати так нескоримо, як живе ліс. Лукаш повинен зливатичя з природою, віддаватися всім її почуттям, де вона в співі і танці, як митець, стає твором мистецтва. А його кохання з Мавкою − це щире чисте почуття, яке принесе велике щастя, що розвине в людині велике начало.
Номер слайду 12
Особливості драми-феєріїпоєднання фольклорно-міфологічної традиції з сучасністю;увиразнює провідну ідею − утвердження краси волелюбного незнищенного духу, кохання і мрії;удосконалює модель неоромантичного сприйняття світу з виразними ідеями Ніцше;спрямовує весь зміст п’єси до вічного колообігу природного світу;паралелі з античною літературою (Лукаш і Орфей);ліс − окремий світ буття у п’єсі;п’єса носить характер неоромантичного стилю;інтелектуальність художнього мислення героїв;
Номер слайду 13
Ця драма-феєрія набула свого потрактування і в інших жанрах мистецтва,де актори чудово потрактували проблему Вічної Любові і Великої Відмови. Балет. Вистава