» Підвищення якості виконуваної роботи і продуктивності компанії в цілому;
» Формування позитивної і доброзичливої атмосфери в колективі;
» Довгострокове співробітництво з кращими працівниками
(зниження плинності кадрів);
» Підвищення лояльності і відповідальності з боку персоналу;
» Формування стійкої корпоративної культури.
Двохфакторна теорія Герцберга
Теорія Z” У. Оучі: » Взаємоповага
» Взаємодопомога
» ґрунтується на припущенні, що на вибір тієї чи іншої моделі поведінки індивідуумом впливає очікування бажаного результату.
» ефективність мотивації оцінюється працівником не за визначеною групою факторів, а системно, з урахуванням оцінки винагород, виданих іншим співробітникам, які трудяться в аналогічній ситуації.
заснована на з’єднанні елементів теорії очікувань і теорії справедливості
Пряма |
|
Непряма |
|
||
• Матеріальні стимули (премії, фінансові бонуси, путівки та інші грошові заохочення); • Нематеріальні стимули (грамоти, новий кабінет, коригування робочого графіка). |
• проведені заходи повинні стимулювати його інтерес до роботи, давати почуття задоволення після виконаного завдання |
|
|||
|
Стимули, що впливають на |
||||
|
|
|
|||
|
ефективність |
|
|||
» Психологічна мотивація. Якщо всередині колективу панує привітна і доброзичлива атмосфера, то людина буде з великим
бажанням приходити на роботу
виконувати свої обов'язки;
Стимули, що впливають на |
|
|
|
ефективність |
|
» Кар'єрна мотивація. Перспектива кар'єрного росту для багатьох співробітників є мало не головним стимулом, тому потрібно створити оптимальні умови для здорової
конкуренції;
» Освітня мотивація. Деякі люди працюють не тільки для того, щоб заробляти гроші, а й для того, щоб розвиватися в певній сфері і отримувати нові знання.
Методи фінансової мотивації:
Система заохочень:
» премії, надбавки,
» соціальний пакет,
» страхування, пільги,
» інші винагороди матеріального характеру.
Які види бонусів можна використовувати:
» часткова або повна оплата абонемента в спортзал;
» видача подарункових сертифікатів;
» надання місць у дитячому садку для дітей співробітників;
» обіди за рахунок організації;
» безкоштовний проїзд у міському транспорті і
т. д.
Приклад доплат і надбавок для персоналу магазину:
1. Доплата за роботу в неробочий час (нічні зміни): Працівники, які працюють після 20:00 або вночі, можуть отримувати додаткову доплату, яка зазвичай становить певний процент від годинної зарплати.
2. Надбавка за роботу в святкові дні: Персонал, який працює в дні свят, може отримувати надбавку у вигляді додаткового гонорару або подвійної зарплати.
3. Доплата за виконання особливих обов'язків: Працівники, які виконують особливі завдання, наприклад, обслуговують касу, відповідають за складання звітності або ведуть інвентаризацію, можуть отримувати доплату за ці обов'язки.
4. Премії за досягнення продажів: Продавці можуть отримувати премії або бонуси за досягнення високих показників продажу або виконання продажевих цілей.
Приклад доплат і надбавок для персоналу магазину:
1. Надбавка за більшість годин роботи: Персонал, який працює понад встановлений робочий графік (наприклад, понад 40 годин на тиждень), може отримувати додаткову плату у вигляді «овертайму»мв 1,5 або 2 рази вище звичайної годинної ставки. Була 100 грн стала 150-200 грн.
2. Доплата за роботу у відділенні, що вимагає спеціальних навичок: Якщо деякі відділення магазину (наприклад, відділення м'яса або риби) вимагають спеціальних навичок або здатностей, працівники, які працюють там, можуть отримувати вищу платність.
3. Доплата за роботу в небезпечних умовах: Якщо робота пов'язана з підвищеними ризиками або небезпечними умовами (наприклад, при обслуговуванні обладнання або в місцях з підвищеним ризиком травм), працівники можуть отримувати доплату за це.
4. Надбавка за мовні навички: У магазинах, де можлива взаємодія з клієнтами, говорячими на іноземних мовах, працівники, які володіють такими навичками, можуть отримувати додаткову плату.
Система штрафів:
» Штраф за адміністративні порушення
(запізнення, невиконання плану та інше);
» Позбавлення премії за незадовільні результати, зрив показників;
» Відпрацювання (штрафні робочі години).
» Мотиваційні наради.
» Вітання зі знаменними датами.
» Підвищення професійного рівня.
» Можливості для професійного зростання.
» Публічна похвала старанних працівників.
» Комфортні умови роботи.
» Заходи для підвищення і підтримки командного духу.
» Гнучкий графік як метод заохочення.
» Додаткові оплачувані вихідні.
» Налагоджений зворотній зв'язок.
Розробка і впровадження мотиваційної системи складається з:
1. Визначення проблем компанії, що виникають через брак мотивації.
2. Складання списку ключових завдань.
3. Проведення соціальної діагностики.
4. Розробка системи мотивації на основі отриманих даних.
Розробка і впровадження мотиваційної системи складається з:
5. Розрахунок фінансових витрат на впровадження системи.
6. Детальне інформування персоналу про прийдешні зміни.
7. Запуск і тестування системи.
8. Вдосконалення.
» Цінності не працюють без практики. Корпоративна культура компанії Google побудована довкола турботи про співробітників. Ось як це виражається на ділі:
• Програми допомоги сім'ям співробітників, тривала відпустка для догляду за дитиною, щедрі пенсійні виплати та допомоги у випадку смерті близьких. У деякі офіси можна приводити членів сім'ї.
• Доступ до кращих медичних установ, спеціальні програми для підтримки фізичного й психічного здоров'я. У багатьох офісах є власні фітнес-центри та кафе з корисною їжею.
• Заохочення волонтерства, зокрема матеріальне.
• Можливість взяти відпустку, відгул або працювати віддалено, коли необхідно.
• Навчання фінансової грамотності. Допомога з плануванням бюджету, накопиченням заощаджень та розумним інвестуванням.
• Колосальні можливості для особистого та професійного розвитку — від кулінарних курсів до програм отримання наукового ступеня.
» А тепер згадаємо, які в Google зарплати та умови роботи. Правда, закортіло там працювати? » Цінності повинні бути включені у робочі принципи повсякденного життя співробітників.
Інакше компанія не зможе досягти своїх цілей.