Розвивайся,звеселяйся, моя рідна мово!Мовленнєво-дослідницька робота
Номер слайду 2
Пошуково-дослідницька діяльність з мовлення: Досліди- схеми;Досліди- історії;Досліди з утворення нових слів:словотворення;Розширення асоціативних полів; Дослідження мови в прислів'ях.
Номер слайду 3
Досліди- історіїІсторії про звуки;Розробка «Подорож океаном букв» для ознайомлення дітей з буквами;Історії про природні явища
Номер слайду 4
Досліди-схеми розповіді:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Вулкан. План розповіді 1. Форма 2. Які бувають вулкани? (Діючі і сплячі)3. Дія вулкана (виверження)4. Звідки виливається лава? 5. Користь вулканів 6. Небезпека вулканів
Номер слайду 5
Історія про вулкан. Це було дуже давно. Високо в горах жив чоловік по імені Вулкан. Мешкав він у печері високої гори. Одного разу налетів на гори сильний сердитий Вітер. Вітер закидав камінням вихід із печери. Залишився Вулкан закутий у печері з усіх сторін. Довго сумував Вулкан, а потім непомітно заснув. Довго спав Вулкан в печері, не один день і ніч, не один рік і десятиліття. І снився чудовий сон Вулканові, що Земля наділила його великою силою. Але це був зовсім не сон. Вулкан насправді набирався сили від Землі. Сто років минуло с тих пір як заснув Вулкан. І ось в гори знову завітав сильний сердитий Вітер. Від його подиху прокинувся Вулкан. Вдихнув він повітря, а потім видихнув. І від цього видиху утворився отвір в горі, а з отвору з’явився дим. Це так дихав Вулкан.
Номер слайду 6
Досліди з утворення нових слів. Гра: “Добре слово в риму”чудова-калинова, іскриста-промениста, казкова-веселкова, багата-крилата,чорнобрива- солов’їна
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Досліди зі словами на розширення асоціативних полівІгрова вправа «Який, яка, які?»Мета: вчити характеризувати предмети, явища, істоти за характерними ознаками, вчити добирати до іменників прикметники: Логопед висуває припущення: чи можна до одного явища природи підібрати декілька слів, що відповідають на питання Який? Яке? Яка? Яке?Вітер (який?) слабкий і сильний, теплий і холодний, поривчастий-спокійний. Квіти – лугові, лісові, садові, польові, кімнатні. Дерева – фруктові, дикоростучі. Небо – весняне, осіннє, голубе, похмуре, сіре, хмарне, чисте, ясне. Сонце- яскраве, сліпуче, лагідне. Висновок: до одного слова- назви можна підібрати декілька слів-означень