Презентація містить матеріалу до уроку "Музична драматургія симфонії", продовження знайомства з творчістю Вольфганга Амадея Моцарта, зі структурою його симфонії № 40, а також поетапні форми роботи на уроці
Музичне привітання- Дзвоник запросив у клас,Я вітаю усіх вас - Здрастуйте, учителю,Раді бачить Вас
Номер слайду 3
Розспівування Розспівування за рукою нотами. Зі словами: Лине нині із небес. Христос Воскрес, Христос Воскрес
Номер слайду 4
Виконання пісні Б . Буєвський «На долині туман»
Номер слайду 5
Актуалізація опорних знань.— Що таке оркестр?— Які оркестри бувають?— Які твори виконує симфонічний оркестр?
Номер слайду 6
Відомості про Моцарта
Номер слайду 7
Відомості про симфонію. Саме симфонія краще інших видів музики здатна передати картину суперечливих почуттів. Недарма вона свого часу так упевнено витиснула попередницю – танцювальну сюїту.
Номер слайду 8
Для симфонії підійде аналогія з романом чи повістю. Подібно до них симфонія поділяється на декілька частин. Як і романи, вона «населена» різними «героями» – мелодіями чи темами, і ці мелодії не просто випливають одна за одною, а взаємодіють і конфліктують.
Номер слайду 9
Найбільшою напруженістю вирізняється перша частина. Її пишуть в особливій музичній формі – в сонатній. Розвиток музики, побудованої в сонатній формі, можна порівняти з дією в спектаклі, де головні герої протистоять чи конфліктують.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Друга частина - зазвичай у повільному темпі. Тут музика передає неквапливий плин думки чи розповідає про красу, щастя або природу. Третя частина пройнята танцювальністю. Вона немов нагадує про прості радощі життя, відпочинок чи розваги. Четверта, остання частина – фінал. Музика фіналу може бути веселою, урочистою або драматичною як висновок з усього твору.
Номер слайду 12
Симфонія
Номер слайду 13
Симфонія – це чотиричастинний цикл для симфонічного оркестру.
Номер слайду 14
Хвилинка відпочинку
Номер слайду 15
І ч. - схвильований, ліричний сумІІ ч. – загострення контрасту: спочатку затишшя, а в середньому епізоді – майже трагічне звучанняІІІ ч. - традиційний менуетІV ч. - фінал схожий на стрімкий вихор, сповнений контрастів. Почуття і настроїи споріднені з музикою І частини. Відомості про Симфонію № 40 В. А. Моцарта
Номер слайду 16
Слухання музики. Поміркуйте, які події в житті людини можуть відбуватись, коли звучить така музика ІІ частина ІІІ частина ІV частина
Номер слайду 17
Узагальнення Виконайте тестові завдання
Номер слайду 18
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Симфонія - це1. багатоголосний вокальний твір2.великий музичний твір для симфонічного оркестру. Увертюра - це1. лірична вітальна пісня2. оркестрова п’єса, що є вступом до опери, балету, кінофільму тощо. Програмна музика - це1.форма поліфонічного твору.2.інструментальна музика, яка має назву і сюжет. Сонатна форма – це1. музична форма, що складається із трьох основних розділів.2. музична форма, що складається з теми та її модифікованих повторень
Номер слайду 19
Підсумок уроку. Кожну частину симфонії можна порівняти зі сторінкою людського життя. Інколи дуже складно описати словами власні переживання, мрії, сподівання та думки, а Моцарт це зміг зробити музичною мовою!