Презентація " Н.Малетич " В мережі" ( скорочено)

Про матеріал
Ознайомити і зацікавити учнів творчістю сучасної української письменниці Наталки Малетич ; залучити якомога більше учнів до читання сучасної прози; оцінювати вчинки героїв твору; поглибити знання з українського народознавства, бажання творити добрі справи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Наталка Малетич« В мережі»(скорочено)

Номер слайду 2

Організаційний момент Виразно читаємо,чітко слова промовляємо. Мову і творчість свою розвиваємо.

Номер слайду 3

Емоційне налаштування «Екран настрою»

Номер слайду 4

Мовленнєва розминка. Робота над віршем. Рі-рі-рі: Що ти бачиш угорі? Рю-рю-рю: Бачу ясную зорю. Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі? Ря-ря-ря: Небо синє, як моря. Ри-ри-ри: Подивися до гори. Рі-рі-рі: Там літають комарі. Ра-ра-ра: З комарами мошкара.

Номер слайду 5

Мовленнєва розминка. Робота над скоромовкою Сидів горобець на сосні, —Заснув — і упав уві сні. Якби не упав уві сні. Сидів би він ще на сосні.

Номер слайду 6

Жанри. Оповіданняказкибайки. Вірші загадкискоромовки

Номер слайду 7

Наталка Малетич - українська письменниця, перекладачка, редакторка. Живе і працює у Львові. Народилася 29 квітня 1979р, в м. Львів.

Номер слайду 8

Зарядка для очей

Номер слайду 9

В мережі(скорочено) На великій перерві я малюю простим олівцем у блокноті портрет своєї подружки Ніни. Модель з неї, правда кажучи, не найліпша. Вона стріляє туди - сюди очима- то за Славком, то за Андрієм, то окликала Орисю і Люду, щоб вони перевірили, чи є портретна схожість, то чухала носа, то йорзає на кріселку. І до того ж без угаву скрекоче. То коли ти зарєєструєшся в Instagram?- питає мене вже не вперше. Ніколи. А чо-о?Ніколи – бо ніколи,-жартома кажу їй.- Ану не диш, бо кидаю малювати. Сама просиш портрет, а не всидиш спокійно ні секунди.<,,,>

Номер слайду 10

- Валю,а чого тобі ніколи?-Ходжу у художню школу. Ну й що,час іще ж лишається,-не здається Ніна.І на музику, і ще на хор, і до англійки, і в басейн,- додаю скоро-мовкою. Ну і я ходжу в басейн, то що? Всі наші вже в Instagram,- намовляє мене подружка, вихопивши з довгого переліку моїх занять лише останній пункт. А як всі підуть топитися? – відповідаю улюбленим запитанням мого тата. Саме він так сказав, коли я розповіла , що всі однокласники вже дружать в Instagram, і порадив мені не тринькати час, а вчитися.

Номер слайду 11

Мені і справді не вистачає часу на соцмережі, але й бути білою вороною не хочеться. Ну а ввечері? Хіба не можеш на мить зайти в нет?-пускає мою іронію мимо вух Ніна. А ввечері я плету на спицях,- кажу, сердито згортаючи блокнот, бо саме дзеленчить дзвінок на урок. Тим часом жорсткий диск Ніни обробляє інформацію,і врешті вона, давлячись сміхом,видає голосним шепотом: Ти плетеш? Як старенька бабця? Славко та Андрій, що сидять попереду нас, гигикають.<…>

Номер слайду 12

-Що ж ти там таке писала?-запитую Ніну на перерві. Я не писала. Я малювала твій портрет,-голосно каже вона і широко всміхаючись, розгортає зошит, демонструючи мені, а водночас класові …карикатуру. Над кострубато промальованою кучеряою дівчиною з бантиком, вбраною як у казна-якому столітті, в панталони та пишну сукню, написано « Валя». Та дівчина плете на спицях…Хлопці та дівчата регочуть, Андрій фоткає малюнок на мобільний, кажучи скрізь сміх: « Закину на свою сторінку в Instagram». Я кулею вибігаю з класу…З повними очима сліз біжу додому- і мені байдужісінько, що це я вперше прогулюю уроки. Цілих два уроки!!! Що ті уроки,коли замість подруги якась змія гримуча!!! А я ж плела подарунок їй на день народження! Сердито кидаю кошик зі своїм рукоділлям,клубочик котиться і розпускає мій незакінчений сюрприз.

Номер слайду 13

Хай розпореться, коли так…Мені байдуже… Лежу на дивані ридма ридаючи і раптом здригаюсь через вибрацію телефону в кишені. Есемеска від Ніни. Зі злості хотіла її стерти, але передумала і все ж прочитала: « Вибач, але в тебе немає почуття гумору». Почуття гумору!!! От дуринда. Я відкидаю мобільний подалі ,і втомившись плакати, засинаю. За якийсь час дзвонить Ніна – атож, уже й уроки скінчилися. Нехай дзвонить! І я вирубаю телефон та згадую,що за пів години маю бути в басейні. Але там буде й Ніна. Ні, не піду. Коли з роботи прийшла мама ,відразу запитала, що сталося. Ще би – очі мої від плачу запухли й почервоніли, клубки валяються по кімнаті, плетиво порозтрочуване.- З Ніною посварилася,- не встигла я проказати, як хтось задзвонив в домофон.

Номер слайду 14

Мама підняла трубку і впустила...ні, як виявилось,не тата. На нашім порозі за якусь мить, переминаючись з ноги на ногу, чипіла Ніна зі спортивною сумкою через плече – просто з басейну зашла. Я вмить захряснула дверима своєї кімнати і обернула ключ. Та ще й кріслом підперла, ніби Ніна могла висадити двері. Не хотіла її бачити. Ніна з коридору просила в мене вибачення, здається, вона навіть хлипала. Артистка! Тепер плаче, а мене на сміх підіймати перед усім класом було весело!Йди собі!- гукнула я крізь двері. Ніна таки пішла, а я знову розплакалась. Може, все-таки треба було з нею поговорити?

Номер слайду 15

-Що за чорна кішка між вами перебігла нині?- спитала мама, пригорнувши мене за якусь мить , коли я розбарикудувалася і вийшла з кімнати. І я про все розповіла, не шкодуючи для Ніни лайливих епітетів. Та годі вже лаяти її на всі завставки,- озвалася врешті мама.- Адже вона прийшла до тебе перепросити. Не треба мені її перепросин,- знову вибухнула я. А подружки тобі ще потрібні? Чи готова ти втратити її назавжди? Мама не чекала відповіді, а подалась поратися на кухні.<…>

Номер слайду 16

Руханка

Номер слайду 17

Завтра в Ніни день народження, і я купила для неї гарненьке світло-бузкове горнятко, а з темно – фіолетових і бузкових ниток саме плела для нього «светрик»- такого підгледіла на фотці в книжці,яку читала мама.<…> Перший «светрик» англійською резинкою я сплела на мамине горнятко- з нього вона п’є каву на роботі й каже, що так набагато смачніше, бо кава не вистигає надто швидко. А друге сплела ото для Ніни і розпустила, розгнівавшись. Шкода, бо мені гарно вдався візерунок з « косами». Я дружу з Ніною з першого класу- вже майже шість років. Але ми ніколи не сварилися. Мені видається, що раніше моя подружка була геть іншою, раніше вона не насміхалася з мене, хай там що. І завжди я їй допомагала. Може, тільки через це вона зі мною дружить? Просто використовує мене, бо завжди моду підказатиі даю списати?

Номер слайду 18

Ні, не може бути. І я згадала, як вона зі мною шукала минулої зими в темряві загублений в снігу мобільник, і як ходила за компанію до стоматолога- аби мені не було так страшно. Як допомагала зробити смачнючі канапки на мій день народження. І як за два дні вивчила мою роль у новорічній виставі, коли я захворіла на ангіну. А всі відмовилися!<…>Тільки Ніна не підвела. Замислившись, я знову сплела «светрик» на горнятко заново, навіть ще гарніший та охайніший. Бачу, що «светрик» готовий,- усміхнулася мама, увійшовши в кімнату саме тоді, коли я « одягала» горнятко. – Ти вже справжній профі. Дуже гарно!- похвалила вона, роглядаючи горнятко зблизька. – Кому подаруєш?Та Ніні, - зітхнула я,- і на душі вмить стало легко, мов гора з пліч упала.

Номер слайду 19

Ніну –цокотуху І горня дарую, Я тягну за вуха Happy Birthday to You! Я так заспівала наступного дня вранці, несподівано підкравшись до Ніни, що сиділа самотньо в порожньому класі , з-за спини і затуливши очі долонями. Вона зірвалася на рівні й кинулася мені на шию. Ти вже не зла на мене? Точно – точно? Зовсім- зовсім? – хтозна-який раз запитувала вона мене, і переконавшись, що то – щира правда, нарешті розгорнула пакунок з моїм подарунком. Ніна ахала й охала, стрибала і дякувала мені за горнятко у « свет-рику», знімала його і наміряла знову, а дочекавшись, коли більшість класу збереться, видерлась на стільчик і гукнула:- Сьогодні я отримала найкращий у світі подарунок,- і продемон-струвала усім горнятко.- Валя сплела для нього «светрик», щоб чай ніколи- преніколи не охолов.

Номер слайду 20

Дівчата і навіть декілька хлопців оточили Ніну зусібіч. Яке кла-а-а-а-сне! І я хочу горнятко у «светрику»,- в один голос просили Іра та Настя. Давай я тебе з ним сфоткаю, - клацнув Андрій Ніну на мобільний, - і почеплю в Instagram!

Номер слайду 21

Дай відповіді на запитання

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Прочитати оповідання ще раз. Переказ від імені головної героїні. Пройти тест до 21.05https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5945262

Номер слайду 23

Рефлексія. Вправа «Емоційна ромашка». Дай відповіді цеглинками LEGOУ мене все вийшло. Було важко. Нічого не зрозумів

pptx
Пов’язані теми
Літературне читання, Презентації
НУШ
Додано
18 травня
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку