"Нарбут — величезний, майже безмежного розміру талант!", — так відізвався про молодого графіка відомий російський митець-графік, професор І. Білібін. Універсальність обдарування та глибина інтелекту дали митцеві змогу працювати у царині акварелі й силуету, пера й олівця, шрифтової композиції й геральдичних знаків, кольорового естампа й книжкової ілюстрації, символічної картинки й анімаційної сценки. Георгій Нарбут був творцем українського державного герба й печаті, грошових купюр і поштових марок. Йому належать дивовижної образності та яскравості екслібриси та архітектурні краєвиди.
Георгій Іванович Нарбут народився 14 лютого 1886 р. у збіднілій дворянській сім'ї в невеличкому маєтку Нарбутівка на Чернігівщині, що подарувала світові в XVII ст. найкращих українських граверів — Леонтія й Олександра Тарасовичів. Сім'я була великою: чотири брати і дві сестри. Вихованням дітей займалась мама. З 1896 по 1906 р. він навчався у Глухівській гімназії. Вдома і під час навчання в місцевій гімназії він бачив вишивку і плахту, скляних ведмедиків і кераміку, але життя простого народу він не знав.
Першими художніми враженнями хлопчика в дитинстві були витинанки, мальовані печі, вишивки, побачені в селянських хатах. Крім багатства народної культури, його зачаровував казковий світ природи, розмаїтість трав і комах. Натхненний цією красою, хлопчик прагнув власноруч відтворити побачене. За браком фарб і олівців він робив з кольорового паперу витинанки та наклеював їх. Найулюбленішим його заняттям було малюванням, завдяки чому навчився музиці ліній та площинних візерунків. А справжнім захопленням юного художника стало накреслення літер зразок шрифту "Остромирового Євангелія" і спробував писати стародавнім способом. То були перші кроки Нарбута у графіці — його майбутньому фахові у мистецтві.
На його малюнках 1903 року можна побачили рицарів, красиві замки. Батько забороняв юному художнику займатись малюванням, але він не кидав улюбленої справи. В 1903 році він малює дуже вдалу ілюстрацію до «Пісні про Роланда», яка і досі зберігається в Харківському музеї образотворчого мистецтва.
Після закінчення гімназії Нарбут з братом продовжують навчатися в Петербурзі на факультеті східних мов університету, а пізніше на історико-філологічному факультеті. Перебуваючи в Петербурзі, Георгій ніколи не поривав зв’язку з Україною і кожного літа приїздив до рідної Нарбутівки, Глухова, подорожував Україною, розшукував і вивчав пам’ятки української старовини. Крім багатої української культури, його зачаровував і казковий світ природи. Натхненний цією красою Георгій прагнув власноруч відтворити побачене. Його картини часто відображають природу рідного краю. Б. Кустодієв, Портрет Г. І. Нарбута
Ніякої спеціальної освіти він так і не здобув, залишився дивним самородком, від природи наділеним тонким графічним чуттям. Зробив кілька спроб навчатися в художній студії Є. М. Званцевої, та в 1910 р. у Мюнхені, куди він поїхав удосконалювати свою майстерність і вступив до школи Холлоші, у нього не вдавалася техніка виконання малюнка з натури, тому ці навчальні студії він залишив. Повернувшись до Петербурга, стає на рівень корифеїв графіки, найвідоміші друкарні: "Голике и Вильборг", "Сириус" — до його послуг.
Перебуваючи у своєму маєтку Георгій створив шедевр із нарбутівських квітів (із лози) під веселою назвою «Троянди в келиху», і коли ця картина, про яку багато говорили в Петербурзі, потрапила до виставкової зали під суровим грифом секретно – «не продаётся», то біля нарбутівських квітів збиралося багато покупців з північної Пальмири. Родина Миколи ІІ випросила у Нарбута цей невеличкий експонат за 800 рублів при стартовій вартості 300.
Сама природа дала Георгію все необхідне, щоб стати графіком-віртуозом: міцні, рухливі руки, феноменальну пам'ять (складний орнамент, який бачив одного разу, міг безпомилково відтворити через кілька років), рідкісну працездатність, спокійну вдачу й дисциплінованість у праць). Він "народився графіком", опанувавши техніку самотужки. З кожною роботою все більше виявлялась його творча індивідуальність — і в доборі казок, і в засобах композиції. Митець встиг проявити свій блискучий графічний дар з вичерпною повнотою, він створив власний художній всесвіт, в основу якого поклав український образотворчий фольклор – "козаки – Мамаї", килими, розписна кераміка, різьба по дереву.
В березні 1917 року художник приїжджає до Києва. В особі Нарбута Україна отримала не лише майстра високої культури, а й ентузіаста та патріота, який готовий був віддати увесь свій талант і кипучу енергію справі розбудови національної культури. В 1917 році Г. Нарбута було обрано професором - керівником графічної майстерні Української академії мистецтв, Георгій Іванович жив проблемами Академії, займаючись усім, від створення печатки до вирішення фінансових питань. А вже в 1919 році, в найважніший для Академії час, він був обраний ректором Академії. Диплом професора графіки Української Академії мистецтв Г. Нарбута
Рання творчість Нарбута зазнала значного впливу широковідомого об'єднання художників «Світ мистецтва». Крім творчості художників «Світ мистецтва» у галузі театрально-декораційного мистецтва та книжкової графіки, визначальний вплив на Нарбута справило давнє українське малярство і графіка XVII–XVIII століть, геральдика українських родів, графіка українських рукописів і стародруків. Лубок «Козак и німці» (1914)
У вирішенні літер абетки Нарбут об'єднав досягнення як української рукописної та друкованої книги, так і досягнення західноєвропейських майстрів шрифту. Нарбутівська «Українська абетка» й донині залишається неперевершеною завдяки високій майстерності художника й глибокому розумінню ним шрифтового мистецтва.
Київський період творчості був найактивнішим, але дуже коротким. З кожним роком талант Г. Нарбута розкривався все більше і більше. У нього були великі перспективи і плани, яким не судилося здійснитися. Внаслідок тяжкої хвороби, 23 травня 1920 року він помирає залишивши двох дітей : Марину – 6 років та Данила – 4 років, який потім теж стане художником. Віра Нарбут, дружина Г. Нарбута. Автопортрет з дружиною та дітьми
З перемогою більшовиків він не емігрував, а лишився в Києві і плідно працював. Низка його праць у галузі книжкового оформлення започаткувала українську графіку радянської доби. Він працював художнім редактором Всеукраїнського видавництва ЦВК, був членом правління профспілки художників, начальником відділу пластичного мистецтва (пізніше художньо-промислового) Наркомпросу УСРР, експертом Всеукраїнського комітету охорони пам'яток старовини та мистецтва, головою комісії для організації музею мистецтва (нині Київський музей західного і східного мистецтва). До самої смерті Георгій Іванович був ректором і керівником графічної майстерні Української Академії мистецтв.