Презентація на тему:"Другорядні члени речення. Додаток"

Про матеріал
Презентація."Другорядні члени речення. Додаток» Мета: подати теоретичні відомості; сформувати уміння й навички визначати додаток у реченні, відрізняти його від інших членів речення; використовувати у мовленні. Розвивати уважність, зосередженість, уміння робити узагальнення; удосконалювати навички дослідницько-пошукової, творчої роботи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконав Руденко Ігор Петрович, учень 8-Б класу ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Березни Чернігівської області

Номер слайду 2

Актуальність теми дослідження визначається тим, що засвоєння даного теоретичного матеріалу викликає певні труднощі, важко відрізнити додатки від обставин. Метою мого дослідження є вивчення засобів вираження додатків у творах Євгена Гуцала.   Поставлена мета передбачає реалізацію таких завдань: - виявити додатки у художніх творах Євгена Гуцала; - дослідити і описати особливості використання додатків і їх смислове навантаження у текстах;   Предметом дослідження є синтаксичні конструкції, що функціонують у творах Євгена Гуцала.  

Номер слайду 3

Над проблемою другорядних членів речення працювали такі визначні мовознавці :

Номер слайду 4

формальному (класифікація за характером синтаксичного зв’язку) логічному (класифікація за значенням)

Номер слайду 5

Додаток – це другорядний член речення, який означає предмет, на який спрямована дія або щодо якого ця дія відбувається. Додаток відповідає на питання непрямих відмінків кого? чого? кому? чому? кого? що? ким? чим? (на) кому? (на) чому?

Номер слайду 6

Додаток може виражатися іменниками чи займенниками в непрямих відмінках із прийменниками чи без прийменників неозначеною формою дієслова прислівником у значенні іменника прикметником, дієприкметником, займенником у значенні іменника вигуком, звуконаслідувальним словом числівником та сполученням числівника з іменником синтаксично неподільним словосполученням

Номер слайду 7

ВИКОРИСТАННЯ ДОДАТКІВ ДЛЯ ЗОБРАЖЕННЯ ДІЙСНОСТІ НА ПРИКЛАДІ СИНТАКСИЧНИХ КОНСТРУКЦІЙ ІЗ ТВОРІВ ЄВГЕНА ГУЦАЛА Що я читаю? Читанку природи й апокаліпсис миру та війни, вивчаю хрестоматію народу і віршами захоплююсь весни, — писав Євген Гуцало в книзі поезій «Час і простір». Головним, визначальним словом у хрестоматії народу була завжди і є для Євгена Гуцала людина. У творах Євгена Гуцала ми можемо знайти яскраві приклади вираження додатків різними частинами мови у різних формах.

Номер слайду 8

СИНТАКСИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ ІЗ ЗАСТАРІЛИМИ СЛОВАМИ Вони [руки] владарювали на припічку, в печі, на комині, на миснику, і, дивись, у чутливих пальцях опинявся якщо не віник, то рогач, якщо не ніж, то якась необхідна річ Як ви ото пороз’їжджалися з дому, то поклала біля бовдура А ще Оврам був неабиякий мастак до макогонів, рублів, качалок, коцюбок – теше, струже, точить Чи кутуляв кусень хліба з цибулиною, вечеряючи, або стругав люлечку-носогрієчку, тільки наче хтось стояв за спиною, владно примушуючи обернутись

Номер слайду 9

СИНТАКСИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ ІЗ ВЛАСНИМИ НАЗВАМИ Діти і всі приглядались до Василя так , наче хотіли впізнати в ньому когось свого Діти і всі приглядались до Василя так , наче хотіли впізнати в ньому когось свого Сьогодні жене телицю прямо на обійстя до Одарки Кужільної. Не хотілося, щоб Ніла танцювала з Сергуньком

Номер слайду 10

. ДОДАТКИ В РОЛІ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ Мені не вистачає дзвонів, бракує їхнього високого гірського голосу, тієї невимовної печалі, якою він повен… Не бачив ні садка, ні хати, ні хліва, а тому здавалось, що стара Якимівна забалакується Стоять діжки з квашеною капустою, з яблуками, з огірками, з помідорами Від нього пахло суницями, мурахами, грибними галявами

Номер слайду 11

висновок Синтаксична функція іменника в реченні визначається характером відношень між дією та об’єктом. Якщо у відношеннях переважає просторове, часове та інше обставинне значення, тоді це обставина, якщо ж переважає значення об’єкта, на який спрямована дія, – це додаток

ppt
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
2760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку