Презентація на тему "Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах".

Про матеріал
Пропоную добірку матеріалів до уроку в 9 класі по темі "Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах". Інформація до цієї теми оформлена у формі презентації. В презентації розміщено досить багато інформації та цікавих ілюстрацій, корисних для підготовки до уроку за темою "Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах". Інформація, яка розміщена в цій презентації, може бути цікавою для вчителів хімії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок №9 Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

Номер слайду 2

Цілі уроку:навчитись розрізняти електроліти та неелектроліти та за видам и хімічного зв'язку, пояснювати механізм електролітичної дисоціації речовин з йонним та ковалентним полярним зв’язками; формувати вміння складати рівняння електролітичної дисоціації кислот, основ, солей;продовжити формувати вміння формулювати визначення, продовжити формування хімічної мови;розвивати вміння працювати в групі; виховувати почуття відповідальності.

Номер слайду 3

« Все пізнається в порівнянні.» Давній прислів

Номер слайду 4

Хімічний диктант: Електроліти — це речовини… До електролітів належать представники таких класів неорганічних сполук…. Електролітична дисоціація — це процес.... Під час електролітичної дисоціації утворюються заряджені частинки, які називаються.... Позитивно заряджені частинки називаються.... Негативно заряджені частинки називаються....

Номер слайду 5

7. До неелектролітів належать речовини, у молекулах яких утворюється....8. Серед запропонованих речовин і сумішей позначте ті, які проводять електричний струм: А зріджений хлороводень;Б водний розчин хлороводню; В розплав натрій гідроксиду;Г водний розчин калій броміду.9. Позначте, яка вода має електричну провідність: А водопровідна чи колодязна;Б дистильована;В дощова.10. Наведіть приклади електролітів

Номер слайду 6

Сьогодні на уроці ми розглянемо властивості основ, кислот і солей у водних розчинах із погляду теорії електролітичної дисоціації. Для цього нам необхідно відповісти на такі запитання:1. Як відбувається дисоціація кислот, основ і солей у водних розчинах?2. Які заряджені частинки визначають властивості речовин названих класів?3. Як записуються рівняння реакцій електролітичної дисоціації?

Номер слайду 7

Електролітична дисоціація кислот. Запитання:1. Яка зміна кольору відбувається при дії індикаторів на розчини кислот? 2. Чому індикатори змінюють свій колір у розчині кислоти? 3. Яка заряджена частинка визначає зміну кольору індикатора? За характером йонів, що утворюються при дисоціації, розрізняють три типи електролітів: кислоти, основи і солі. HCl H+ + Cl –HNO3 H+ + NO3 - H2 SO4 2 H+ + SO4 2-

Номер слайду 8

Сульфатна кислота,багатоосновна, яка дисоціаціює ступінчасто:4. Що є спільного у записаних рівняннях дисоціації? (У лівій частині рівняння присутні йони Гідрогену.)5. Як можна записати загальне рівняння дисоціації всіх кислот? 6. Яке визначення поняття «кислоти» можна зробити, виходячи з теорії електролітичної дисоціації. H2 SO4 H+ + НSO4 - - І ступінь. HSO4 - H+ + SO4 2- - ІІ ступінь(Кислоти — це сполуки, під час дисоціації яких утворюються катіони Гідрогену H+ й аніони кислотного залишку.)style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 9

Висновок 1. Усі кислоти об’єднує те, що їхні водні розчини містять йони Н+. Отже, усі загальні характерні властивості кислот – кислий смак, зміна кольору індика­торів тощо – обумовлені саме катіонами Гідрогену H+.

Номер слайду 10

Електролітична дисоціація основ. Демонстраційний дослід . Виявлення гідроксид - йонів у розчині. Запитання: Як відбувається зміна кольору індикаторів у розчині натрій гідроксиду?Яка заряджена частинка впливає на зміну кольору індикаторів?Na. OH Na + + OH-KOH K + + OH-Ba(OH)2 Ba2 + + 2 OH-

Номер слайду 11

Барій гідроксид дисоціаціює ступінчасто:3. Що є спільного в дисоціації всіх основ? (При дисоціації утворюються гідроксид - йони.)4. Як можна записати загальне рівняння дисоціації всіх основ ?Ba(OH)2 Ba(OH)+ + OH- - I ступінь. Ba(OH)+ Ba2 + + OH- - IІ ступінь. Ме. ОН Ме+ + ОН-Молекула катіон аніон. Основи металічного гідроксид - йону елементrstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 12

5. Яке визначення поняття «основи» можна зробити, виходячи з теорії електролітичної дисоціації? (Основи — це сполуки, які під час дисоціації утворюють катіони металічного)6. Які основи будуть дисоціювати за такою схемою? (Розчинні основи (луги)елемента й аніони ОН-) Висновок 2. Усі загальні властивості лугів (основ) милкість на дотик, зміна кольору індикаторів тощо – обумовлені загальними для всіх основ гідроксид - йонами ОН-.

Номер слайду 13

Електролітична дисоціація солей1. Яким загальним рівнянням можна записати дисоціацію солей?2. Яке визначення поняття «солі» можна дати з погляду теорії електролітичної дисоціації? (Солі — це електроліти, під час дисоціації яких утворюються катіони металічного елемента й аніони кислотного залишку.)Ме. Х Ме+ + Х-Молекула катіон аніонсолі металічного кислотного елемент залишкуstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 14

Користуючись таблицею «Розчинність кислот, основ і солей у воді», запишіть дисоціацію: калій хлориду, натрій фосфату, ферум (ІІІ) сульфату. Висновок 3. Властивості солей визначаються як катіонами металу, так і аніонами кислотних залишків. Так, солі сульфатної кислоти мають спільні властивості, обумовлені йонами SO42-. Проте спільних йонів солі не мають, тому і спільні хімічні властивості у них відсутні. KCl K + + Cl-Na3 PO4 3 Na+ + PO43-Fe2(SO4)3 2 Fe3+ + 3 SO42-

Номер слайду 15

Народна мудрість говорить: «Ліпше один раз побачити, ніж сто раз почути». Класи неорганічних речовин із погляду теорії електролітичної дисоціаціїЗміну кольору індикаторів зумовлюють:для кислот → катіони Гідрогену Н+;для основ → аніони гідроксид - йонів ОН – . Кислоти речовини, які дисо- Н+ + Х- (кислотний залишок)Основи ціюють із утворен- Ме+ + ОН-Солі ням Ме+ + Х- (кислотний залишок)rrr

Номер слайду 16

Дайте відповіді на запитання:1. Дайте визначення основам, кислотам і солям як електролітам.2. Запишіть рівняння дисоціації таких сполук: Кальцій гідроксиду, ортофосфатної кислоти, Ферум (ІІ) нітрату, Mg. Cl2, H3 PO4, NH4 OH, HF, Ba(OH)2, HNO3, KOH, Al. Cl3, Sr(OH)2, HBr, K3 PO4.

Номер слайду 17

Підсумок уроку У ході сьогоднішнього уроку ми:- навчилися складати рівняння реакцій дисоціації кислот, лугів, солей;- виявити спільні йони для кожного класу неорганічних сполук і на основі цього зробити висновки про те, що зумовлює їх спільні хімічні властивості цих речовин. Домашнє завдання §7 ст.37-42; Вправи: Напишіть рівняння дисоціації таких електролітів:а) сульфідної і бромідної кислоти,б) калій і барій гідроксидів,в) солей – магній нітрату, натрій фосфату і алюміній сульфату.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юзьвяк Любов Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
1558
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку