Дана презентація "ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ: КООПЕРАТИВНА (ГРУПОВА) ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ" містить форми і методи ,які можна використовувати на різних етапах уроку математики.
ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ – зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі навчальна та освітня діяльність, яка ґрунтується на розвитку різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально-адаптивних можливостей особистості. Кооперативне навчання – це форма організації навчання в малих групах.
МЕТА ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ За умов роботи всі діти класу отримують рідкісну за традиційним навчання можливість говорити, висловлюватись. Вони сприяють розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію. У процесі спілкування діти “знаходять” власну думку, вчаться її відстоювати. Учні не можуть ухилитися від виконання завдання. Розраховані на швидке виконання вправ, які за інших умов потребують великої затрати часу. Розвивають здатність у дітей самостійно розв‘язувати складні життєві проблеми.
« Пінг-понг» До дошки виходять два учні й по черзі ставлять один одному запитання за домашнім завданням. В молодших класах можна задіяти невеликий яскравий м’яч. Учень промовляє питання і кидає м’яч своєму супернику. Учитель оцінює їхні відповіді. Під час перевірки домашнього завдання
« Бліцопитування учень-учень» Після розв’язання задачі біля дошки учням класу пропонується поставити однокласнику, який щойно працював біля дошки, декілька запитань. Оцінюються не лише відповіді учня, а й робота тих, хто формулював запитання. 1. Що таке рівняння, корінь рівняння? 2. Що означає розв’язати рівняння? 3. Яке рівняння називають квадратним? 4. Яке квадратне рівняння називають неповним? 5. Запис формули коренів квадратних рівнянь? 6. Означення зведеного квадратного рівняння. 7. Теорема Вієта і теорема, обернена до неї. Під час закріплення та перевірки знань
РОБОТА В ПАРАХ “Думати, працювати в парі, обмінятися думками” Під час засвоєння, закріплення, перевірки знань . На дошці записується завдання у двох варіантах. До дошки виходять двоє учнів. На зворотній частині дошки, так, щоб не бачили учні класу, вони виконують запропоновані завдання. Клас працює в зошитах за варіантами. Після виконання завдань учні обмінюються зошитами і перевіряють розв’язання , звіряючи їх із записами на дошці.
Ротаційні (змінювальні) трійки Сприяє активному, грунтовному аналізу та обговоренню нового матеріалу з метою його осмислення, закріплення та засвоєння Організація: Наявність різноманітних відкритих питань для обговорення, що потребують неоднозначних відповідей. Об‘єднання учнів у трійки, які утворюють коло. Коротке обговорення поставленого питання. Зміна учасників трійки: №1-по колу за годинниковою стрілкою у наступну трійку, №2 – проти годинникової стрілки через дві трійки. Обговорення у новому складі учнів. Під час закріплення та засвоєння нового матеріалу з метою його ґрунтовного аналізу та осмислення
Два – чотири – всі разом Варіант навчання, який ефективний для розвитку навичок спілкування в групі, вмінь переконувати та вести дискусію. Організація: Постановка питання або гіпотетичної ситуації. Індивідуальне обдумування 1-2 хв., поєднання учнів у пари з подальшим діалогом. Винесення спільного рішення. Поєднання пар у четвірки, обговорення. Прийняття спільного рішення обов‘язкове. Колективне обговорення. Під час закріплення та засвоєння нового матеріалу з метою його ґрунтовного аналізу та осмислення
Карусель Включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами для обговорення дискусійних питань Організація: Спілкування відбувається двома колами, обличчями одне на одного, внутрішнє коло – нерухоме, зовнішнє – рухається на одного учасника в певному напрямку. Мета – пройти все коло, виконуючи поставлене питання. Дано три точки. Скільки прямих, можна провести через пари цих точок? Які можливі випадки розташування точок? Під час інтенсивної перевірки обсягу й глибини наявних знань
Робота в малих групах «Коло ідей» Спочатку весь клас розв’язує задачу або якесь математичне завдання практичного змісту з повним коментарем та аналізом. Потім учні об’єднуються у групи по 4 особи. Кожна група отримує завдання, схоже на те, що розв’язали всі разом. Учні у групах обговорюють і письмово його виконують у зошитах. Кожна група доповідає біля дошки, ілюструючи схему розв’язання завдання. Під час закріплення вмінь та навичок.
Акваріум Форма діяльності учнів у малих групах, застосовується для вдосконалення вміння дискутувати та аргументувати свою думку. Організація: Об‘єднання учнів у групи по 4-6 осіб. Одна група (діюча) знаходиться у центрі класу, інші – навколо (слухачі). Діюча група отримує завдання, проводить обговорення вголос, знаходить спільне вирішення, оголошує його. Вчитель ставить питання щодо згоди інших груп з думкою діючої. Відбувається обговорення в середині “слухаючих” груп. Доповіді представників. Під час закріплення вмінь та навичок