Презентація стане у пригоді молодому вчителю математики. У даній презентації вказані способи мотивації та активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках математики.
Методи стимулювання й мотивації до навчання математики в учнів: Створення на уроці ситуації успіху. Використання наочності. Формування в учнів мотивів обов’язку і відповідальності у навчанні. Використання історичного матеріалу. Застосування нового математичного факту. Використання методу доцільних задач. Використання спостережень, наслідування, виміру, експерименту. Використання відкритої інформації на уроках математики. Використання практичних задач.
Створення на уроці ситуації успіху. Я, як вчитель, повинна постійно створювати ситуацію успіху, викликати позитивні емоції у дітей, розвивати пошукову активність. Щоб дитина повірила у свої можливості, які є запорукою успіху, я використовую такі висловлювання: Це дуже важливо, і в тебе неодмінно вийде... Саме ти і міг би зробити це. Сподіваюсь, що наступного разу ти виконаєш роботу краще. Мені б дуже хотілося, щоб ти не забув про це. У тебе все вийде, тільки зверни увагу на... Твоя відповідь бездоганна. Старайся, а якщо виникнуть труднощі, з якими тобі буде важко впоратись, я допоможу тобі своїми порадами.
Використання методу доцільних задач. При вивченні теми «Пропорція. Задачі на пропорційний поділ» 6 клас. Пропоную учням таку задачу: Сім'я Петренків на літо взяла обробити поле цукрових буряків. Тато Петренко обробив 50 рядків, мама Петренко обробила 30 рядків, а синок Петрик Петренко обробив 10 рядків. За літо сім'я Петренків за обробку поля заробила 1 800 гривень. Як ці гроші треба поділити між татом, мамою та їх сином?Нехай х — це вартість обробки одного рядка (одна частина — коефіцієнт пропорційності), тоді тато заробив 50х (грн), мама — 30х (грн), син — 10х (грн). А за умовою задачі разом вони заробили 1 800 грн. Маємо рівняння:50х + 30х + 10х = 1800; 90х = 1800; х = 1800 : 90; х =20. Отже, татова частина 50 · 20 = 1 000 грн; мамина — 30 · 20 = 600 грн, синова — 10 · 20. = 200 грн.
Використання практичних задач. При вивченні тем«Площ прямокутника і квадрата»«Об'єм прямокутного паралелепіпеда. Об'єм куба» , «Об'єм циліндра та конуса»«Площа круга». Наголошую учням про практичне застосування формул для обчислення об'єму води в колодязі, площу земельної ділянки,площу ділянки, яку випасає корова прив'язана на кілок.