Навчальна презентація призначена для розкриття теми "Історичні факти про справедливу торгівлю", при викладанні позашкільного гуртка "Відповідальне споживання" на базі КПНЗ "Станція юних натуралістів Тернівського району" КМР.
Автор керівник гуртка Ханченко Дар'я Олегівна.
Ролик зроблено за допомогою сервісу Canva https://www.canva.com/join/btx-zfs-ckd
Солідарна торгівля
Рух за справедливу торгівлю в його сучасному вигляді сформувався в Європі в 1960-і роки. В той період справедлива торгівля часто сприймалася як форма політичної опозиції неоімперіалізму: почалися виступи радикальних студентських рухів проти транснаціональних корпорацій, з'явилися критичні вислови, які стверджують, що традиційні моделі ведення бізнесу непридатні. В 1968 році девіз - «Торгівля, а не допомога» («Trade not Aid») - отримав міжнародне визнання завдяки Конференції ООН з торгівлі та розвитку, яка з його допомогою підкреслювала необхідність встановлення справедливих торговельних відносин з країнами, що розвиваються.
Протягом 1960-х і 1970-х важливою частиною роботи руху Справедливої
Торгівлі були пошуки ринків збуту для продукції країн, які були виключені з основних торговельних каналів з політичних причин. Тисячі волонтерів
продавали каву з Анголи і Нікарагуа в багатьох магазинах worldshop, на задвірках церков, в своїх власних будинках, в громадських місцях,
використовуючи товар як спосіб донести заклик: дайте виробникам країн, що розвиваються, такий самий шанс на світовому ринку. Рух
альтернативної торгівлі розквіт, нехай навіть не в сенсі обсягу продажів, а в тому, що були відкриті десятки АТО по обидві сторони Атлантики, безліч worldshop, було проведено безліч добре організованих акцій і кампаній, спрямованих проти експлуатації, на підтримку права мати рівний доступ до світових ринків і покупців.
У 1989 році була створена Міжнародна Асоціація Справедливої Торгівлі.
На початку 1980-х головною проблемою, з якою зіткнулися
Альтернативні Торговельні Організації, було те, що деякі товари почали виходити з моди, попит перестав рости і деякі ремісничі
продукти дістали вигляд «втомлених і старомодних» на ринку. Спад на
ринку ремісничих товарів змусив прихильників справедливої торгівлі переосмислити їх бізнес-модель і цілі. Крім того, прихильників
справедливої торгівлі в цей період все більш хвилював вплив падіння цін на сільськогосподарську продукцію бідних виробників. Багато
людей тоді вирішили, що обов'язок руху -- боротися з цією проблемою і шукати інноваційні методи для того, щоб відреагувати на кризу, яка наближається в цій галузі.
Продажі товарів справедливої торгівлі по-справжньому зросли тільки тоді, коли з'явилася перша ініціатива сертифікації цієї
продукції. Хоча Справедлива Торгівля і підтримувалася на плаву обсягами продажів, що стрімко зростали, збут йшов у відносно
маленьких магазинчиках -- worldshop -- розкиданих по Європі і, меншою мірою, Північній Америці. Дехто відчував, що ці
магазинчики відірвані від стилю життя сучасних розвинутих
суспільств. Незручність, пов'язана з тим, що по продукти одного або двох видів необхідно ходити в окремий магазин, виявилась
обтяжливою навіть для найбільш відданих покупців. Єдиним
способом збільшити можливості продажів, було пропонувати товари
Справедливої Торгівлі там, де зазвичай відбуваються покупки -- у великих торгових мережах. Суть проблеми була така -- як,
розширивши збут, не змушувати покупців просто приймати на віру справедливе походження того чи іншого товару.
На початку 1980-х головною проблемою, з якою зіткнулися
Альтернативні Торговельні Організації, було те, що деякі товари почали виходити з моди, попит перестав рости і деякі ремісничі
продукти дістали вигляд «втомлених і старомодних» на ринку. Спад на
ринку ремісничих товарів змусив прихильників справедливої торгівлі переосмислити їх бізнес-модель і цілі. Крім того, прихильників
справедливої торгівлі в цей період все більш хвилював вплив падіння цін на сільськогосподарську продукцію бідних виробників. Багато
людей тоді вирішили, що обов'язок руху -- боротися з цією проблемою і шукати інноваційні методи для того, щоб відреагувати на кризу, яка наближається в цій галузі.
Дослідження ряду етичних торгових схем, суть якої полягає в тому, що Справедлива
Торгівля - це «золотий стандарт в торгових відносинах з виробником». У звіті пролунали заклики надавати більшу підтримку організаціям справедливої торгівлі як усередині країни, так і за кордоном, а також рекомендувано покласти відповідальність за
справедливу торгівлю на державних чиновників високого рангу. Звіт також пропонував
почати дослідження можливості маркування, яке змусило б постачальників вказувати, скільки вони платять фермерам і робітникам в країнах, що розвиваються, за кожен конкретний продукти фактами.