Презентація на тему "Обмін речовин"

Про матеріал

Презентація допомагає вчителю розвивати вміння учнів працювати самостійно та в групі, робити логічні висновки та виділяти головне при вивченні нового матеріалу та вирішенні проблемних питань.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Обмін речовин та перетворення енергії в клітині Електронний журнал

Номер слайду 2

Зміст Форми існування енергії в біологічних системах Поняття про обмін речовин Класифікація живих організмів за основним джерелом енергії Етапи енергетичного обміну та основні шляхи розщеплення органічні речовин в живих організмах

Номер слайду 3

Форми існування енергії в біологічних системах Хімічна – енергія хімічних зв׳язків; Електрична – нервовий імпульс, що йде по нервовому волокну; Механічна – рух мікроорганізмів, скорочення м׳язів; Теплова – підтримка постійної температури тіла; Світлова – перетворення енергії хімічних зв׳язків в енергію світіння у деяких мікроорганізмів, комах, глибоководних риб та ін. АТФ – єдине і універсальне джерело енергії в клітині

Номер слайду 4

Біологічна енергія Механічна

Номер слайду 5

Хімічна

Номер слайду 6

Електрична

Номер слайду 7

Теплова

Номер слайду 8

Світлова

Номер слайду 9

АТФ - універсальний хімічний акумулятор енергії в клітинах

Номер слайду 10

Обмін речовин та енергії

Номер слайду 11

складові

Номер слайду 12

Чи завжди процеси розпаду та синтезу врівноважені? Який процес переважає під час росту молодого організму? Який процес переважає у людини, яка виконує фізичні навантаження? Який процес переважає у хворому або старіючому організмі та при зменшенні маси тіла? Який процес переважає у рослин?

Номер слайду 13

Обмін речовин на рівні організму Надходження речовин (дихання, харчування) Перетворення речовин (травлення) Всмоктування Виведення з організму кінцевих продуктів життєдіяльності (шкіра, легені, видільна система, травний тракт)

Номер слайду 14

Живі організми Автотрофи Гетеротрофи Міксотрофи хемотрофи фототрофи сапротрофи паразити поліфаги хижаки фітофаги (евглена зелена) Класифікація живих організмів за основним джерелом енергії

Номер слайду 15

Автотрофи Хемотрофи Фототрофи Організми, що використовують енергію світла.

Номер слайду 16

Гетеротрофи Паразити Сапрофіти Хижаки

Номер слайду 17

Міксотрофи

Номер слайду 18

Етапи енергетичного обміну Підготовчий етап Безкисневий (гліколіз, анаеробне дихання) Кисневий (окисне фосфорилювання, аеробне дихання) Етапи енергетичного обміну

Номер слайду 19

Підготов- чий етап Відбувається поза клітиною в травній системі, де складні органічні речовини розщеплюються на більш прості: білки – на амінокислоти, полісахариди – на моносахариди, жири – на гліцерин і жирні кислоти. Енергій виділяється мало, вона розсіюється у вигляді тепла і АТФ не утворюється. Безкисне- вий етап Відбувається в цитоплазмі клітини. Речовини, що утворилися під час підготовчого етапу, розкладаються за допомогою ферментів за відсутності кисню. Прикладом безкисневого розщеплення речовин є гліколіз – ферментативне розщеплення глюкози. С6Н12О6 + 2Н3РО4 + 2АДФ  2С3Н6О3 + 2АТФ + 2Н2О + 200 кДж глюкоза піровиноградна кислота Кисневий етап Відбувається в матриксі і на кристах мітохондрій в присутності кисню. Продукт гліколізу – піровиноградна кислота – містить значну кількість енергії, і подальше її вивільнення відбувається в мітохондріях, де здійснюється повне окиснення піровиноградної кислоти до СО2 та Н2О.

Номер слайду 20

Безкисневий етап Відбуваються на внутрішньоклітинних мембранах гіалоплазми С6Н12О6 + 2Н3РО4+2АДФ → 2 С3Н6О3 + 2АТФ +2Н2О + 200кДж 80 кДж 120 кДж

Номер слайду 21

Кисневий етап Відбувається в мітохондріях 2 С3Н6О3 + 36Н3РО4+36АДФ + 6О2 → 6СО2 + 42Н2О + 36 АТФ + 2600 кДж 1440 кДж 1160кДж (55 %) ( 45 %)

Номер слайду 22

Клітинне дихання – це сукупність біохімічних реакцій, у ході яких відбувається окиснення вуглеводів, ліпідів і амінокислот до вуглекислого газу і води. Вивільнена енергія запасається в хімічних зв’язках молекул АТФ

Номер слайду 23

Загальна схема клітинного дихання

Номер слайду 24

Сумарне рівняння безкисневого і кисневого етапів С6Н12О6 + 38Н3РО4+38АДФ + 6О2 → 6СО2 + 44Н2О + 38 АТФ

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Тестова робота по темі: "Обмін речовин та перетворення енергії в клітині" 1. З яких двох процесів складається обмін речовин у живій клітині? а) енергетичний обмін б) фагоцитоз в) піноцитоз г) пластичний обмін 2. Які з термінів є дуже близьким до поняття "пластичний обмін"? а) катаболізм б) асиміляція в) анаболізм г) дисиміляція

Номер слайду 27

3. Які з термінів є дуже близьким до поняття "енергетичний обмін"? а) катаболізм б) асиміляція в) анаболізм г) дисиміляція 4. Як називаються живі організми, здатні синтезувати органічні речовини з неорганічних? а) паразити б) гетеротрофи в) автотрофи г) сапротрофи

Номер слайду 28

5. Як називаються живі організми, що використовують органічні речовини синтезовані іншими організмами? а) фототрофи б) гетеротрофи в) автотрофи г) хемотрофи 6. Яка органела є "енергетичною станцією " клітини? а) рибосоми б) мітохондрії в) лізосоми г) апарат Гольджі

Номер слайду 29

7. Як називаються організми, які для синтезу органічних речовин використовують енергію, яка звільняється під час хімічних реакцій? а) фототрофи б) гетеротрофи в) хемотрофи 8. Як називається сукупність реакцій розщеплення складних речовин в організмі, що супроводжується виділенням енергії? а) енергетичний обмін б) асиміляція в) анаболізм г) пластичний обмін

Номер слайду 30

9. Які етапи виділяють в процесі енергетичного обміну? а) підготовчий б) анаболізм в) анаеробне розщеплення г) аеробний процес 10. Яка речовина є універсальним джерелом енергії в клітині? а) білки б) вуглеводи в) АТФ

Номер слайду 31

11. Де відбувається початковий етап енергетичного обміну речовин? а) в цитоплазмі клітини б) в шлунково-кишковому тракті в) в мітохондріях 12. Де відбувається безкисневий етап енергетичного обміну речовин? а) в цитоплазмі клітини б) в шлунково-кишковому тракті в) в мітохондріях

Номер слайду 32

Рефлексія Сьогодні я дізнався….. Було цікаво ….. Було важко ….. Тепер я можу …. Я відчув, що …. Я навчився…. Урок дав мені для життя …..

Номер слайду 33

Домашнє завдання Вивчити § 15-16 ст.86- 94 Завдання після параграфа. Завд. 6,7,11* ст. 89. Завд 7, 8,9* ст.. 94.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Пальоха Надія Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Штанько Ольга Володимирівна
    Обов'язково використаю. Дякую за змістовну та доступну для розуміння презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Потапова Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Григор'єва Юлія Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Супрун Ольга Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Луценко Світлана Михайлівна
    Гарна, цікава робота! Дякуємо!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Древицька Ганна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Соколенко Єлизавета Михайлівна
    Мені дуже сподобалась презентація.Структурований матеріал,є звязок із життєвим досвідом.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Гончаренко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
ppt
До підручника
Біологія 9 клас (Шаламов Р.В., Носов Г.А., Литовченко О.А., Каліберда М.С.)
Додано
10 липня 2018
Переглядів
20254
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку