В презентації розкрито основні аспекти створення та результативності роботи творчих груп. Матеріал можна використовувати в навчально-виховному процесі шкіл та гімназій. В презентації розкрито мета та планування роботи творчих груп, де беруть участь не лише педагогічні працівники навчального закладу а й учні.
Як показує практика, творчі групи навчального закладу можуть створюватися:з ініціативи адміністрації закладу;необхідності успішного розв’язання поставленої проблеми;виходячи з питань вдосконалення комплексно-методичного забезпечення викладання предметів; окремих учителів, зацікавлених конкретними питаннями удосконалення навчально-виховного та навчально-виробничого процесів. Головна мета діяльності творчих груп – об’єднання креативних педагогів-однодумців, які через дослідницьку діяльність та її результативність впливатимуть на якість освітніх процесів.
Основні завдання творчих груп:розроблення рекомендацій на основі вивчення досягнень науки і пробне впровадження їх у практику;пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових досліджень;сприяти впровадженню в практику роботи навчального закладу досягнень педагогічної науки і передового педагогічного досвіду, нових методик навчання учнів;виявляти, вивчати і розповсюджувати передовий педагогічний досвід педпрацівників;приймати участь в організації конференцій, педагогічних читань;готувати матеріал для випуску методичних бюлетенів;направляти і активізувати роботу семінарів по вивченню педагогіки і психології, по вирішенню проблемного питання навчального закладу. Слід пам’ятати, що творча група створюється і припиняє свою діяльність за ініціативи її учасників та по мірі вирішення поставлених перед нею завдань. .
Орієнтовна структура плану роботи творчої групи:1. Актуальність проблеми.2. Мета творчої групи.3. Завдання творчої групи, алгоритм її роботи із зазначенням термінів діяльності. 4. Склад членів творчої групи.№Прізвище, ім’я, по батькові Посада Фах Стаж. Кв. категорія Звання Участь у метод. формуванні 5. Громадські доручення (індивідуальні завдання) членів творчої групи.№П І ПІндивідуальнанауково-метод. проблема Завдання, як члена тв. групи Термін виконання. Форма узагальнення. Форма звіту 6. Тематика засідань. Тема і форма засідання. Місце і дата проведення№Зміст роботи Відповідальний Очікувані результати Тематику засідань потрібно планувати відповідно до технології діяльності творчої групи та зазначених вище етапів. Після проведених засідань складається протокол із конкретними пропозиціями і завданнями.
Паспорт творчої групи:1. Назва організації, при якій створена творча група.2. З якого часу працює творча група.3. Керівник творчої групи (прізвище, ім’я, по батькові, посада, кваліфікаційна категорія, звання).4. Якісний склад членів творчої групи.5. Проблема, над якою працює творча група.6. План роботи творчої групи.7. Облік результативності роботи творчої групи щодо впровадження інновацій за формою:№ з/п. Назва інновацій. Форма узагальнення. Форма впровадження8. Впровадження перспективного педагогічного досвіду:№ з/п. Об’єкти ППДПроблема досвіду. Форма впровадження9. Облік дослідження науково-методичних проблем:№ з/п. Проблема. Кількість членів. Термін роботи. Результативність
Склад творчої групи «Педагогів-початківців»Горпинич Михайло Петрович – Керівник творчої групи;майстер виробничого навчання професії:«Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж; Електрозварник ручного зварювання»; голова МК професій енергетичного напрямку;Наставник для членів творчої групи;
Члени творчої групи педагогів-початківців: Мосєйчук С. В. – майстер в/н професії «Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж; Електрозварник ручного зварювання»;Педагогічний стаж – 2 роки. Ковальчук С. В. – майстер в/н професії «Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж; Електрозварник ручного зварювання»; Педагогічнийм стаж 4 місяці. Хлань С. М. – заступник директора з НВР; викладач спецтехнологій.
Творча група педагогів-початківців працює над темою:«Підвищення ефективності уроків виробничого навчання засобами інноваційних форм та методів навчання» Мета роботи: надати молодим майстрам виробничого навчання методичну допомогу в розв'язанні першорядних проблем, подоланні труднощів, із якими зустрічається молодий педпрацівник, залучити молодих спеціалістів до інноваційної роботи, підтримати їхню творчу наснагу, бажання плідно працювати. Основні завдання творчої групи:1. Складання індивідуального плану роботи молодого викладача(майстра виробничого навчання) з урахуванням його потреб і можливостей,2. Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів із їх подальшим обговоренням.3. Спільні вивідування уроків досвідчених колег і ретельний їх аналіз.4. Спільне складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків.5. Допомога молодому вчителю у розробці уроків, позакласних заходів,6. Надання молодому викладачу(майстру виробничого навчання) рекомендацій щодо самоосвіти.7. Ознайомлення молодого вчителя з науково-популярною літературою.8. Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших викладачів.9. Допомога у роботі з «важкими» дітьми та їх сім'ями.10. Залучення молодих викладачів до методичної, громадської роботи.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з/п. Зміст засідання. Дата проведення. Відпові-дальнийІ. Ознайомлення із Збірником законодавчих та нормативно правових актів з питань професійно-технічної освіти. Ознайомлення з навчально - програмною документацією з професійно – практичного циклу, з правилами оформлення та затвердження. Індивідуальні плани роботи майстра в/н. ВересеньІІ. Опрацювання навчальних робочих програм виробничого навчання. Складання планів виробничого навчання відповідно до навчальної робочої програми. Ведення журналу обліку виробничого навчання. Вивчення структури уроку виробничого навчання. Листопад ІІІ. Складання плану уроку виробничого навчання. Складання переліку навчально – виробничих робіт Обговорення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, опрацювання методики вивчення навчальних досягнень учнів; різні форми перевірки знань, вмінь та навичок учнів. Січень. IV. Принципи, типи, методи проведення уроку виробничого навчання , засоби навчання. Міжпредметні зв’язки з предметами профциклу. КМЗ професії «Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж; Електрозварник ручного зварювання»Березень. V. Принципи, типи, методи проведення уроку виробничого навчання , засоби навчання. Міжпредметні зв’язки з предметами профциклу. Травень. План роботи творчої групи педагогів-початківців:
Основною метою діяльності творчої групи «Екологічна варта» є поліпшення екологічної ситуації в Олевському районі, формування нового природоохоронного менталітету. Головними завданнями творчої групи є: Організація й проведення заходів, спрямованих на припинення діяльності, яка загрожує екологічній безпеці, біологічному різноманіттю, здоров’ю громадян нашого регіону;Сприяння формуванню екологічної свідомості шляхом пропаганди знань про стан довкілля, підвищенню рівня екологічної освіти та культури серед учнів училища та колективу. Вивченню і впровадженню досягнень психолого-педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду серед працівників училища. Творча група Екологічна варта працює над темою: «Формування свідомого ставлення до здорового способу життя засобами екологічнгої освіти»;