Слід зазначити, що зараз пап'є-маше несправедливо забуте і дуже рідка використовується в роботі з дітьми. Техніка пап'є-маше дозволяє вирішити багато освітніх та виховних завдань:
Діти знайомляться з властивостями паперу: гнучкість, міцність, розтяжність і т.п. Теоретичні знання на заняттях з пап'є-маше закріпляються практично. Саме процес виклейки виробів сприяє формуванню дітей багатьох трудових умінь і навичок – згинання, різання, склеювання паперу різними способами. Крім того, робота в техніці пап'є-маше позитивно впливає на розвиток у дітей творчих здібностей та художнього смаку. Виховує в них старанність, акуратність, наполегливість.
Пап'є-маше розвиває дрібну моторику рук. Займаючись пап'є-маше дитина освоює нові і необхідні в подальшому житті способи роботи з інструментами, а також опановує різні види художньої діяльності та навички моделювання – малювання, аплікація, декупаж тощо.
Діти при опануванні техніки пап'є-маше знайомляться з різними формами предметів, що сприяє розвитку просторового мислення і найбільш точного сприйняття предметів. Також пап'є-маше розвиває уяву, і є одним із засобів реалізації творчого потенціалу.
Не можна не відзначити позитивного впливу пап'є-маше на розвиток таких особистісних якостей дітей, як акуратність, терплячість, зосередженість. Опановуючи техніку пап'є-маше дитина вчиться контролювати свої емоції. Таким чином, даний вид прикладного мистецтва впливає на емоційно-вольову сферу особистості, що є способом психологічного розвантаження.
На заняттях діти не тільки опановують техніку пап'є-маше, але і використовують виготовлені іграшки для сюжетно-рольових ігор, рухливих ігор. А рольова гра, будучи джерелом розвитку дитини, допомагає їй краще освоїтися в навколишній дійсності за допомогою її відтворення і моделювання.
Також за допомогою занять пап'є-маше розвивається вміння ставити перед собою мету і досягати бажаного результату, в свою чергу розвиваючи мотиваційну сферу.
У виховному відношенні надзвичайно важливо, щоб вироби, зроблені руками дітей, знайшли практичне застосування (не можна, щоб діти «працювали в кошик»).
Вибираючи об'єкт для виробу з пап'є-маше, обговорюємо його, використовуємо загадки, прислів'я, малюнки, мультфільми, пісні, уривки з фільмів тощо. Тобто прикладаємо зусиль, щоб об'єкт став емоційно «близьким, рідним». Емоційний вплив дає імпульс волі, яка в свою чергу спонукає діяти – створювати об'єкт. Все це на базі або нового пізнання, або аналізу знань, або узагальнення. БАЧУ+ХОЧУ+ЗМОЖУ=РОЗВИТОК особистості
ВИСНОВОК: Пап'є-маше в цілому сприяє гармонічному розвитку особистості дітей і має велике педагогічне і психологічне значення.