Презентація на тему: «Позашкільна освіта в організації допрофільної і профільному навчанні»

Про матеріал
Презентація на тему: «Позашкільна освіта в організації допрофільної і профільному навчанні»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація на тему:«Позашкільна освіта в організації допрофільної і профільному навчанні»

Номер слайду 2

1. Система установ позашкільної світи в Україні як один з варіантів додаткової і профільної освіти.2. Можливості позашкільної освіти в організації допрофільної підготовки та профільної освіти.3. Модель процесу професійного самовизначення особистості у закладі позашкільної освіти.4. Висновок5. Список літератури. План

Номер слайду 3

1. Система установ позашкільної світи в Україні як один з варіантів додаткової і профільної освіти. Позашкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти, визначеної Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», і спрямована на розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності.

Номер слайду 4

Система позашкільної освіти – освітня підсистема, що включає: державні, комунальні, приватні заклади позашкільної освіти; інші заклади освіти, як-от центри позашкільної освіти (заклади загальної середньої освіти, незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, зокрема, школи соціальної реабілітації, міжшкільні навчально-виробничі комбінати, заклади професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти); гуртки, секції, клуби, культурно-освітні, спортивно-оздоровчі, науково-пошукові об'єднання на базі закладів загальної середньої освіти, навчально-виробничих комбінатів, закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти; клуби та об'єднання за місцем проживання незалежно від підпорядкування, типів і форм власності; культурно-освітні, фізкультурно-оздоровчі, спортивні та інші заклади освіти та установи; фонди, асоціації, діяльність яких пов'язана з функціонуванням позашкільної освіти;відповідні органи управління позашкільною освітою та науково-методичні установи;інші суб’єкти освітньої діяльності, що надають освітні послуги у системі позашкільної освіти.

Номер слайду 5

СТРУКТУРА ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ:заклади позашкільної освіти;інші заклади освіти як центри позашкільної освіти, до числа яких належать: заклади загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, у тому числі школи соціальної реабілітації, міжшкільні навчально-виробничі комбінати, заклади професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої;гуртки, секції, клуби, культурно-освітні, спортивно-оздоровчі, науково-пошукові об'єднання на базі закладів загальної середньої освіти, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої;клуби та об'єднання за місцем проживання незалежно від підпорядкування, типів і форм власності;культурно-освітні, фізкультурно-оздоровчі, спортивні та інші заклади освіти, установи;фонди, асоціації, діяльність яких пов'язана із функціонуванням позашкільної освіти.

Номер слайду 6

Заклади позашкільної освіти можуть функціонувати у формі центрів, комплексів, палаців, будинків, клубів, станцій, кімнат, студій, шкіл мистецтв, малих академій мистецтв (народних ремесел), малих академій наук, мистецьких шкіл, спортивних шкіл, дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву, фізкультурно-спортивних клубів за місцем проживання, фізкультурно-оздоровчих клубів інвалідів, спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву, дитячих стадіонів, дитячих бібліотек, дитячих флотилій, галерей, бюро, оздоровчих закладів, що здійснюють позашкільну освіту.

Номер слайду 7

2. Можливості позашкільної освіти в організації допрофільної підготовки та профільної освіти. Позашкільна освіта здобувається громадянами у закладах позашкільної освіти та інших закладах освіти як центрах позашкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, в тому числі в школах соціальної реабілітації, міжшкільних навчально-виробничих комбінатах, закладах професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої.Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, здобувають позашкільну освіту в порядку, встановленому для громадян України.

Номер слайду 8

Здійснюється за типовими освітніми програмами або за освітніми програмами, розробленими на основі типових освітніх програм. Типові освітні програми закладу позашкільної освіти затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, іншими центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають заклади позашкільної освіти. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу позашкільної освіти та затверджується керівником закладу.

Номер слайду 9

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ:виховання громадянина України;вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;виховання у вихованців, учнів і слухачів поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;виховання у вихованців, учнів і слухачів патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, а також інших націй і народів;виховання у вихованців, учнів і слухачів шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів;здобуття учнями, вихованцями, слухачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;формування у вихованців, учнів і слухачів свідомого й відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих, навичок безпечної поведінки;задоволення освітньо-культурних потреб вихованців, учнів і слухачів, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;задоволення потреб вихованців, учнів і слухачів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів і слухачів;вдосконалення фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів, підготовка спортивного резерву для збірних команд України з різних видів спорту;організація дозвілля вихованців, учнів і слухачів, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;формування здорового способу життя вихованців, учнів і слухачів;здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.

Номер слайду 10

3. Модель процесу професійного самовизначення особистості у закладі позашкільної освіти. НАПРЯМИ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ:пластовий, скаутський – забезпечує громадянську освіту вихованців (учнів) і слухачів під керівництвом пластових виховників, скаутлідерів за пластовим або скаутським методом та/або пластовою, скаутською освітньою (навчальною) програмою, визначеними Законом України "Про визнання пластового руху та особливості державної підтримки пластового, скаутського руху";художньо-естетичний – забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;мистецький – забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності;туристсько-краєзнавчий – спрямовується на залучення вихованців, учнів і слухачів до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та довкілля, світової цивілізації, географічних, етнографічних, історичних об'єктів і явищ соціального життя, оволодіння практичними уміннями та навичками з туризму та краєзнавства;

Номер слайду 11

еколого-натуралістичний – передбачає оволодіння вихованцями, учнями і слухачами знаннями про навколишнє середовище, формування екологічної культури особистості, набуття знань і досвіду розв'язання екологічних проблем, залучення до практичної природоохоронної роботи та інших біологічних напрямів, формування знань, навичок в галузях сільського господарства: квітництво, лісництво, садівництво, грибівництво, бджільництво;науково-технічний – забезпечує набуття вихованцями, учнями і слухачами техніко-технологічних умінь та навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-дослідної роботи, оволодіння сучасною технікою та технологіями;дослідницько-експериментальний – сприяє залученню вихованців, учнів і слухачів до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва, а також створенню умов для творчого самовдосконалення та виявлення, розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань;

Номер слайду 12

фізкультурно-спортивний або спортивний – забезпечує розвиток фізичних здібностей вихованців, учнів і слухачів, необхідні умови для повноцінного оздоровлення, загартування, змістовного відпочинку і дозвілля, занять фізичною культурою і спортом, підготовку спортивного резерву для збірних команд України, набуття навичок здорового способу життя;військово-патріотичний – забезпечує належний рівень підготовки вихованців, учнів і слухачів до військової служби, виховання патріотичних почуттів та громадянської відповідальності;бібліотечно-бібліографічний – спрямований на поглиблення пізнавальних інтересів вихованців, учнів і слухачів, підвищення їх інформаційної культури, набуття навичок і умінь орієнтуватися у зростаючому потоці інформації;соціально-реабілітаційний – забезпечує соціальне становлення та розвиток інтересів, здібностей, нахилів, потреб у самореалізації вихованців, учнів і слухачів, підготовку їх до активної професійної та громадської діяльності, організацію їх змістовного дозвілля та відпочинку;оздоровчий – забезпечує необхідні умови для змістовного відпочинку та передбачає оволодіння вихованцями, учнями і слухачами знаннями про здоровий спосіб життя, організацію їх оздоровлення, набуття і закріплення навичок, зміцнення особистого здоров'я і формування гігієнічної культури особистості;гуманітарний – забезпечує розвиток здібностей, обдарувань, практичних навичок вихованців, учнів і слухачів, оволодіння знаннями з основ наук соціально-гуманітарного циклу.

Номер слайду 13

4. Висновок. Позашкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти, визначеної Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», і спрямована на розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності. Позашкільна освіта здобувається громадянами у закладах позашкільної освіти та інших закладах освіти як центрах позашкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, в тому числі в школах соціальної реабілітації, міжшкільних навчально-виробничих комбінатах, закладах професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої.Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, здобувають позашкільну освіту в порядку, встановленому для громадян України.

Номер слайду 14

5. Список літератури1. Биковська О. В. Теоретико-методичні основи позашкільної освіти в Україні : автореф. дис. ... докт. пед. наук : 13.00.01 - загальна педагогіка та історіяпедагогіки / Биковська Олена Володимирівна ; [наук. консультант Мадзігон Василь Миколайович] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2008. – 44 с.2. Пустовіт Г. П. Позашкільна освіта та виховання в Україні у векторах сучасного розвитку / Г. П. Пустовіт //  Освіта та педагогічна наука . - 2013. - № 3. - С. 5-10.3. Калігаєва О. П. Виявлення і розвиток інтересів і здібностей вихованців в умовах закладів позашкільної освіти як основа профорієнтаційної роботи/ О. П. Калігаєва // «Становлення і розвиток педагогіки» (м. Харків, 16-17 лютого 2018 р.). – Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2018.4. Пещеріна, Т. В. Особливості профорієнтаційного супроводу старшокласників в умовах Малої академії наук України // Сучасний виховний процес: сутність таінноваційний потенціал. НАІР, м. Івано-Франківськ, Україна, 2013. – С. 431-433.5. Мачуський В. В. Формування готовності старшокласників до професійного самовизначення у сфері технічної діяльності у позашкільних закладах / В. В. Мачуський //  https://nenc.gov.ua/doc/autoref/machuskiy.pdf6. Дармостук О. В. Організаційно-педагогічні умови профорієнтації учнів у системі позашкільної освіти / О. В. Дармостук // Зб. наук. праць «Педагогічнінауки», 2012. – Вип. 102. – С. 70-74.

Номер слайду 15

ДЯКУЮЗАУВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
5 січня 2022
Переглядів
1656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку