14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Презентація на тему "Прислівник"

Про матеріал
Презентація містить матеріал до уроку "Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки"(теоретичну частину та практичні завдання)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Як нема без зірок небозводу,  Як блакиті без сонця нема,  Так і мови нема без народу,і народу без мови нема.   Володимир Забаштанський

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Шарада: Назва цього міста має той же корінь, що й іменник слово , префікс – той же, що в слова прийменник, а суфікс – що в словах іменник, прийменник, займенник.

Номер слайду 5

ПРИСЛІВНИКвеселовліткумовчкисьогоднівласноручвгорібарвінковонавманняstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 6

Під час подорожі кожен з вас повинен досягти таких результатів : знати: що таке прислівник, яке його лексичне значення, які морфологічні ознаки;уміти: знаходити прислівники в реченні, визначати їх морфологічні ознаки, правильно й доцільно вживати в усному та писемному мовленні, визначати їх синтаксичну роль у реченні;цінувати: красу та неповторність рідної мови. Прислівник : загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Номер слайду 7

?Прислівник - ? Морфологічні ознаки ?Синтаксична роль ?

Номер слайду 8

adverbium -ad- при verbium – дієслово. Вулиця Історична

Номер слайду 9

Вулиця Теоретична. Перепишіть словосполучення і з’ясуйте, з якими частинами мови вжиті тут прислівники, а також значення прислівників.І гр.- Прокинутися раптово. Падаючи додолу. Приємний дужеІІ гр.- Добре дуже Забарвлений занадто. Читання вголос

Номер слайду 10

Перевір себе дієслово ознака діїПрокинутися ( як? ) раптово дієприслівник ознака діїпадаючи ( куди? ) додолу прикметник ознака ознаки приємний ( наскільки? ) дуже прислівник ознака ознакидобре ( як? ) дуже дієприкметник ознака ознаки забарвлений ( якою мірою? ) занадто іменник ознака предмета читання ( яке? ) вголос

Номер слайду 11

Вулиця Морфологічна. Прислівник – це самостійна незмінна частина мови. Чи можна визначити у прислівника «радісно» відмінок, рід чи час ?...

Номер слайду 12

  ПРИСЛІВНИКСамостійна незмінна частина мови, яка виражаєознаку іншої ознакиознаку діїознаку предмета

Номер слайду 13

Дослідження-зіставлення. Кожна команда отримує завдання знайти прислівники і визначити, яким членом речення вони виступають. 1 група. Мелодійно звучить рідна мова. У кімнаті холодно.2 група. Дорога ліворуч вела в царство лісу. Ми весело майстрували годівнички. Вулиця Синтаксична

Номер слайду 14

1 група. Мелодійно звучить рідна мова. У кімнаті холодно.2 група. Дорога ліворуч вела в царство лісу. Ми весело майстрували годівнички. Перевірте себе

Номер слайду 15

Робота з підручником. Прочитайте теоретичний матеріал на стор.120, звірте з тим, що ми з вами дослідили. 

Номер слайду 16

1. Робота біля дошки. Запишіть речення. З’ясуйте, з яким словом прислівник утворює словосполучення і яким членом речення виступає, що виражає.ІІ. Гра-естафета “Доберіть прислівники”: Кожна група одержує аркуш паперу з записаним на ньому дієсловом, до якого треба дібрати зв’язані з ним прислівники. Аркуш іде по колу, кожний учень дописує одне слово. Виграє група, яка протягом обумовленого часу добере найбільше прислівників. Говорити (як?) … Дивитися (як) …Вулиця Розумників

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА!Вулиця Відпочинок

Номер слайду 19

-Замінити фразеологізми близькими за значенням прислівниками з довідки. Пригадайте, що ми називаємо фразеологізмами?Вулиця ФРАЗЕОЛОГІЧНАДовідка: наскрізь, багато, поволі, швидко, нескінченно, міцно, мало, раптовоІ група: як сніг на голову- намокнути до останньої нитки - кинутися з усіх ніг - не мати кінця-краю -  ІІ група: йти, як не своїми ногами - спати без задніх ніг - жити на широку ногу – як кіт наплакав -

Номер слайду 20

“Розсипані пазли”. Відновіть прислів’я. Підкресліть прислівники згідно синтаксичної ролі, поставивши питання. І гр. : Встає, рано, Бог, дає, хто, тому. Дитина, боляче, плаче, матері, а.ІІ гр.: Заробиш, з’їси, гірко-, солодко. Людину, завжди, гріє, а праця -, взимку, шуба. Вулиця Творча

Номер слайду 21

Міні-твір(робота у групах)̶ Складіть кілька зв’язаних між собою речень на основі одного з прислів’їв, описавши якусь життєву ситуацію(можна й усно!)

Номер слайду 22

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Загальне значення. Морфологічні ознаки. Синтаксична роль. Відповідає на питання        - Заповніть таблицю «Прислівник»ПІДСУМКИ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Загальне значення. Морфологічні ознаки. Синтаксична роль. Відповідає на питання        

Номер слайду 23

Перевір себе. Загальне значення. Морфологічні ознаки. Синтаксична роль. Відповідає на питання. Виражає ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета. Незмінна самостійна частина мови. Обставина, присудок, означення. Як? Де? Куди?Звідки? Коли? З якою метою? та подібні.    Поставте собі бали в картках самооцінювання

Номер слайду 24

Отож, що нового ви дізналися під час подорожі до міста Прислівник? Яку частину мови ми називаємо прислівником?Яким членом речення найчастіше виступають прислівники?

Номер слайду 25

дзвінковеселомелодійнобарвінковорадісно. Напишіть на пелюстках прислівники, які продовжили б вислів «Хай завжди звучить рідна мова …» (Як?)

Номер слайду 26

21 лютого – Міжнародний день рідної мови. Розквітай же, рідна мово!

Номер слайду 27

Я навчився(навчилася)… Я запам’ятав(запам’ятала)… Мені дуже сподобалось… Рюкзакз д о б у т и х з н а н ь

Номер слайду 28

домашнє завдання. Опрацювати § 32, виконати впр.333. 

Номер слайду 29

До нових зустрічей !

pptx
Додано
19 травня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку