8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Презентація "Правопис не з дієприкметниками"

Про матеріал
Презентація до уроку української мови у 7 класі "Правопис не з дієприкметниками". Методи і прийоми, що використовуються: робота в групах, частково – пошуковий; евристична бесіда, робота з підручником, лінгвістичне спостереження, усна відповідь на лінгвістичну тему
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Люби природу не для себе, люби для неї. Вона - це мати. Будь же сином.    М. Рильський.

Номер слайду 2

Робота у групах{69012 ECD-51 FC-41 F1-AA8 D-1 B2483 CD663 E}Морфологічні ознаки дієприкметника. Від прикметника(1-а група)Від дієслова(2-а група)  

Номер слайду 3

Робота у групах «Склади пазли». Із «розсипаних» слів складіть речення з дієприкметниковим звортом так, щоб кома ставилась і не ставилась в іншому варіанті.1 група. Вкритий, снігом, Виднівся, степ, пухнастим 2 група. Гілля, за ніч, на сонці, обледеніле, Поблискувало.

Номер слайду 4

Правопис не з дієприкметниками

Номер слайду 5

над чим ми будемо працювати на уроці? Що ви очікуєте від сьогоднішньої роботи? Що ви маєте навчитись?

Номер слайду 6

Робота у групах. Пригадайте, як пишеться не з дієсловом та прикметником. І група. «Не з дієсловами» ІІ група. «Не з прикметниками»

Номер слайду 7

Проблемне запитання: – Чому так ? – не покриті снігом поля; непокриті поля?Чому в одних випадках не з дієприкметниками пишеться разом, а в інших окремо? Знайдемо відповідь у підручнику(стор.80).

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Лінгвістичне дослідження пояснити правопис дієприкметників з не

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Перевірте!{69012 ECD-51 FC-41 F1-AA8 D-1 B2483 CD663 E} Окремо  Разом Не засаджені помідорами грядки; не висушене заздалегідь насіння; груші ще не зірвані; не сказані на прощання слова; ніким не читані вірші; незакінчений портрет; кофта не шита, а в’язана; не підписана вчора заява; не полита досі розсада.незавершена робота; недоплетений рогозяний кошик; недоспівані пісні; несказані слова; нездійснені мрії; невикопана картопля; невідпрацьований механізм; незакінчена фраза.

Номер слайду 12

Словниковий диктант. Перевірте: Не зав'язаний добре сніп; нездійснене бажання; поле не зоране; нескошена трава; не сказане, а написане вітання; ні до кого не спрямоване слово; незамкнені двері; довго не стихаючий вітер; нескінченні мрії; нескінчена розмова; невмолима людина; робота не закінчена; незгасаюче вогнище.

Номер слайду 13

Перевірте: Не зав'язаний добре сніп; нездійснене бажання; поле не зоране; нескошена трава; не сказане, а написане вітання; ні до кого не спрямоване слово; незамкнені двері; довго не стихаючий вітер; нескінченні мрії; нескінчена розмова; невмолима людина; робота не закінчена; незгасаюче вогнище.

Номер слайду 14

Творче конструювання. Складіть і запишіть з поданими словами по два речення так, щоб в одному дієприкметник був означенням, а в іншому присудком: не/освітлений, не/розчищений. Третє речення складіть з дієприкметниковим зворотом.

Номер слайду 15

Творча робота.- Ви любите дивитись, як падає сніг? Скучили за зимовими розвагами? У нас є можливість поринути у казковий світ засніжених полів, лісів, міст і сіл. Перегляд відео «Падає сніг». Завдання: скласти кілька речень, пов'язані з темою зими, використовуючи словосполучення: обледенілі, будинки, не/прогорнуті стежки, не/розчищені вчасно дороги, мерехтливі у сутінках ліхтарі, побіліле село, принишклі під снігом ялинки.

Номер слайду 16

1. Коли не з дієприкметниками пишеться разом. Навести приклади. 2. Назвати випадки, коли не з дієприкметниками пишеться окремо. Навести приклади.

Номер слайду 17

Підсумки. Заповніть картки самооцінювання, керівники груп, поставте свої оцінки. ̶̶- Ялинку ми прикрили сніжинками, і вона повеселіла, можливо, і до нас незабаром завітає справжня сніжна зима.

Номер слайду 18

рефлексія. Ваші враження від уроку? - Завдяки чому вдалося виконати завдання? - Що, на вашу думку, було найлегше/найважче? - Чи потрібні вам знання, які ви сьогодні одержали на уроці? - Чи виправдались ваші очікування?

Номер слайду 19

Домашнє завдання Опрацювати параграф 23. Виконати впр. 236 або 234

pptx
Додано
19 травня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку