Презентація на тему: “Провадження за заявами та скаргами”

Про матеріал
У презентації дано характеристику проваджень, їх види та значення.Охарактеризовано поняття заяви та скарги.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація на тему: “Провадження за заявами та скаргами”Підготувала викладач права: Валентина ПИСАРЧУК

Номер слайду 2

В загальному розумінні провадження за заявами та скаргами – це адміністративне провадження з розгляду звернень громадян. Адміністративне провадження з розгляду звернень громадян характеризується низ- кою особливостей: на відміну від більшості адміністративних проваджень, котрі порушуються органа- ми публічної влади, це провадження здійснюється внаслідок волевиявлення громадян. Громадянин (колектив громадян) у ньому завжди є єдиним ініціатором та одночасно головною зацікавленою стороною;

Номер слайду 3

провадження за розглядом звернень громадян це єдине адміністративне прова- дження, яке не може бути однозначно віднесене до конфліктних або неконфліктних. У його рамках можуть розглядатися як адміністративні справи «позитивного» (управлінського) характеру, так і справи, що виникають унаслідок конфлікту між учасниками правовідносин (перший тип справ базується на заявах громадян, другий на їхніх скаргах).

Номер слайду 4

Поняття заяви та скарги: Заява (клопотання) — це звернення громадян, у якому ви­кладаються:а) прохання про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством своїх прав та інтере­сів; б) прохання (клопотання) у письмовій формі про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод; в) повідомлен­ня про порушення чинного законодавства; г) повідомлення про недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, органів державної влади, їх по­садових осіб, депутатів усіх рівнів, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.

Номер слайду 5

Скарга — це звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, їх об’єднань, установ та організацій, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями де­ржавних органів, органів місцевого самоврядування, підпри­ємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб. Щоправда, за змістом ч. 4 ст. 3 Закону України «Про звер­нення громадян» суб’єктом звернення зі скаргою може бути громадянин, тобто законодавець не передбачає можливість ко­лективного звернення зі скаргою. Однак на практиці колективні скарги досить часто мають місце. Наприклад, неправомірні дії органів владних повноважень щодо забудови окремих зе­мельних ділянок, надання комунальних послуг (опалення, во­допостачання), порушення графіку руху транспортних засобів громадського користування тощо. Отож, наявність законодав­чого визначення дефініцій не виключає науково-практичних підходів до змісту понять і визначень.

Номер слайду 6

Вирішення адміністративних справ за зверненням грома­дян, а саме розгляд звернень громадян, здійснюється в певній послідовності, яку прийнято називати стадіями провадження. Такими стадіями провадження за зверненнями громадян, у загальному вигляді є:подання громадянином звернення та прийняття його до розгляду органом владних повноважень або його посадовою особою;розгляд справи;ухвалення рішення;перегляд рішення у зв’язку з його оскарженням або опротестуванням;виконання рішення.

Номер слайду 7

Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Правознавство (профільний рівень) 11 клас (Гавриш С.Б., Сутковий В.Л., Філіпенко Т.М.)
Додано
21 жовтня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку