Презентація може використовуватися як матеріал для дистанційного навчання, дозволить самостійно учням вивчити причини, хід та наслідки періоду в Руїни. Акцентувати увагу на основних політичних діячах цього періоду.
Поділ Гетьманщини. Правобережна та Лівобережна Україна наприкінці 60- 80 р 17ст.
Номер слайду 2
Цілі для учня. Знати хронологію подій Руїни: роки гетьманування І. Брюховецького, Д. Многогрішного, І. Самойловича, П Тетері, П. Дорошенка; укладення міждержавних договорів – Андрусівського, Бучацького, російсько –українські договірні статтіРозуміти поняття «Руїна», «Чорна рада»Вміти характеризувати адміністративно – територіальний устрій українських земель 2 пол. 17 ст на карті.
Номер слайду 3
Проблемне питання. Чи погоджуєтесь ви з прислівʹям: «Де два українці – там три гетьмани»? Чому?Поясніть свої міркування на прикладах матеріалу уроку.
Номер слайду 4
Карта Українські землі в 2пол 17 ст.
Номер слайду 5
Покажіть на карті 4 (підр. cт 317) території , які увійшли до Лівобережної та Правобережної України. Зробіть передбачення, як цей розкол вплинув на подальшу долю українського населення?Яким було становище Запорізької січі в період Руїни?
Номер слайду 6
Робота з підручником. Заповнити таблицю. «Гетьмани періоду Руїни».(ст 180 -186.)Правобережжя. Лівобережжя
Номер слайду 7
Проаналізувати основні міждержавні договори і російсько-українські статті. Переяславські статті(ст.178.)Московські статті.(ст. 181.)Умови Андрусівського договору.(ст182.)Політика П. Дорошенка. (ст 184.)Глухівські статті .(ст 185)Конотопські статті.(ст.187)
Номер слайду 8
Скласти «Сенкан» на тему Руїна.
Номер слайду 9
Виконати тестові завдання. Поставте в хронологічні послідовності. А. Андрусівське перемиря. Б. Перша поїздка українського гетьмана до Москви. В. Глухівські статті. Г. Корсунська угода. Д. П. Дорошенко склав клейноди.
Номер слайду 10
Скласти есе на поставлене проблемне питання на початку уроку.