Презентація на тему "Словосполучення"

Про матеріал
Урок-презентація з української мови для учнів 5-х класів на тему "Словосполучення"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Словосполучення

Номер слайду 2

Чотирнадцяте лютого Класна робота

Номер слайду 3

Словосполучення. Відмінність словосполу-чення від слова та речення. Головне й залежне слово в словосполученні

Номер слайду 4

Мета уроку: - розширити поняття про синтаксис як розділ науки про мову; - розкрити сутність словосполучення як синтаксичної одиниці; - навчити знаходити в реченні та складати словосполучення, визначати головне і залежне слово, встановлювати зв'язок між ними; - формувати вміння відрізняти словосполучення від речення; - виховувати любов до рідного слова.

Номер слайду 5

Освіта – скарб; праця – ключ до нього. П.Буаст

Номер слайду 6

Синтаксис – це розділ мовознавства, що вивчає будову словосполучення і речення.

Номер слайду 7

Пунктуація – це розділ мовознавства, що вивчає правила вживання розділових знаків.

Номер слайду 8

Спостереження на мовним матеріалом Слово Словосполучення Речення Яблуко Червонобоке яблуко Червонобоке яблуко висіло на гілці. Читати Читати виразно Читати виразно мене навчила мама.

Номер слайду 9

Головне і залежне слово як компоненти словосполучення яка? радісна зустріч які? перші здобутки чого? поїзда прибуття що? одержувати приз від чого? далекий від завершення як? читати вголос у якій мірі? дуже швидко від чого? засмаглий від сонця коли? працюючи вночі

Номер слайду 10

Слово – це мінімальна змістова одиниця мови, що служить для побудови висловлювань.

Номер слайду 11

Словосполучення – це два (і більше) слів, одне з яких є головним, а інше – залежним.

Номер слайду 12

Речення – це одне або декілька слів, що виражають закінчену думку.

Номер слайду 13

Цікавий фільм х що? Дивитися фільм Головним називають слово, від якого ставлять питання. Залежним називають слово, яке відповідає на поставлене питання.

Номер слайду 14

УКРАЇНСЬКА МОВА РІДНА КАЛИНОВА УКРАЇНСЬКА МОВА

Номер слайду 15

До словосполучень не належать Підмет і присудок: Сонечко посміхнулося

Номер слайду 16

Самостійні частини мови: іменник, прикметник, дієслово, займенник, числівник, прислівник.

Номер слайду 17

Службові частини мови: прийменник, сполучник, частка

Номер слайду 18

Однорідні члени речення: Хлопчик і дівчинка

Номер слайду 19

Іменник з прийменником: Біля дерева

Номер слайду 20

Наказова форма дієслова: Нехай пише

Номер слайду 21

Форма дієслова майбутнього часу: Буду писати

Номер слайду 22

Колективна робота Прочитайте, визначте речення та словосполучення, поясніть відмінність між ними.

Номер слайду 23

Осінні хмари. Настала осінь. Відлетіли птахи. Перелітні птахи. Сивий туман. Туман стелиться. Листя кружляє. Зів'яле листя.

Номер слайду 24

Запишіть у два стовпчики: І ІІ словосполучення не є словосполученням Сосни та ялини, нові підручники, емоційний учень, біг швидко, уві сні, уламок скелі, тигри й леви, у небі, дивовижний світ, електронна пошта, жито колоситься, ніч настала, озвалась пташка. Ключ: підкресліть перші букви в кожному стовпчику.

Номер слайду 25

І ІІ словосполучення не є словосполученням Нові підручники сосни та ялини емоційний учень уві сні біг швидко тигри й леви уламок скелі у небі дивовижний світ жито колоситься електронна пошта ніч настала озвалась пташка Ключ: із перших букв продовжіть прислів'я:“Берись дружно – ……”

Номер слайду 26

1. Вкажіть словосполучення: а) За рогом; б) буду писати; в) дружна родина; г) дорослі й діти.

Номер слайду 27

2. Укажіть поширене словосполучення: а) Жити в дерев'яному будинку; б) рання весна; в) цікава книга; г) борщ з буряком.

Номер слайду 28

3.Знайдіть з-поміж сполучень слів не словосполучення: а) Сильний дощ; б) читати газету; в) миття посуду; г) повіяв вітер.

Номер слайду 29

4. Складіть словосполучення за поданими схемами. Яка? Коли?    

Номер слайду 30

5. З наведених пар слів утворіть словосполучення: Жити, Україна; книга, Катерина Іванівна. 6. Випишіть з речення всі словосполучення. У тихій воді було видно синє глибоке небо.

Номер слайду 31

Порада Уранці, коли прокинувся, спитай себе: «Що я маю зробити?» Увечері, перш ніж заснути, спитай себе: «Що я зробив?»

Номер слайду 32

Робота з підручником Вправа 369 на с. 139

Номер слайду 33

Будинок, цегла – будинок із цегли, цегляний будинок.

Номер слайду 34

Дні, осінь – дні осені, осінні дні.

Номер слайду 35

Комп’ютер, програма – програма для комп’ютера, комп’ютерна програма.

Номер слайду 36

Витвір, природа – витвір природи, природний витвір.

Номер слайду 37

Економіка, розвиток – розвиток економіки, економічний розвиток.

Номер слайду 38

Земля, Україна – земля України, українська земля.

Номер слайду 39

Сік, яблука – сік з яблука, яблучний сік.

Номер слайду 40

Хвилі, Дніпро – хвилі Дніпра , дніпрові хвилі.

Номер слайду 41

Берег, море – берег моря, морський берег.

Номер слайду 42

Робота з підручником Вправа 372 на с. 140

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Скласти руки – переставати щось робити, ставати пасивним.

Номер слайду 46

Народився в сорочці - так кажуть про щасливих людей.

Номер слайду 47

Вовчий апетит - це про людину, яка звикла приймати їжу жадібно, швидко, неакуратно.

Номер слайду 48

Номер слайду 49

Номер слайду 50

Підставити (підставляти) ногу (ніжку) — зробити неприємність, нашкодити кому-небудь.

Номер слайду 51

Номер слайду 52

Домашнє завдання - параграф 47, - вправа372, 373 .

ppt
Додано
19 квітня 2020
Переглядів
6345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку