Спонтанне малювання - є приклад прояву несвідомих тенденцій в психіці, і тому воно сприяє розпізнаванню проблемного поля дитини. Мета:розвиток фантазії, коригування негативних переживань, зняття емоційного напруження. Обладнання: аркуші паперу різної форми (круг, квадрат, трикутник, прямокутник), ножиці, фарби, олівці, різні матеріали для аплікації.Інструкція. Протягом 10 хвилин дитина може малювати все, що їй заманеться, прикрашати малюнок аплікацією…
Проектне малювання може бути використане як серійне малювання, коли маленький автор создає одну роботу за іншою, поки його до цього закликає внутрішнє прагнення до творчості і транс-формації переживань. До спонтанного малювання відноситься техніка "Карлючки". Дитині пропонується зробити руками декілька рухів навколо себе в повітрі, немов би звільняючись від чогось, потім вибрати фломастер любого кольору і на аркуші паперу намалювати щось. Методом вільних асоціацій психолог пропонує "побачити" образ, дати йому назву і доповнити, за бажанням, малюнок.
Малювання способом відбитків. Малювати можна не лише пальцями, а й усією долонею, кулачком, ребром долоні. Змочити в фарбу і віддруковувати на папері. Особливу увагу слід звертати на рух руки і правильне положення «робочого пальця». Щоб отримати відбиток «крапка» палець піднести вертикально над аркушем, а якщо торкнутися всією фалангою, то матимемо «овал». Щоб отримати різнокольорове зображення, на один палець можна наносити 2 – 3 фарби.
ВИСНОВОК Образотворча діяльність із застосуванням нетрадиційних матеріалів і технік сприяє розвитку у дитини: Дрібної моторики рук і тактильного сприйняття; Просторової орієнтування на аркуші паперу, окоміру та зорового сприйняття; Уваги і посидючості; Образотворчих навичок й умінь, спостережливості, естетичного сприйняття, емоційної чуйності; Спонтанне малювання допоможе вийти із депресії, знімає психологічне напруження, актуалізує почуття міри. Метою вчителя є дати дитині повну свободу, дозволити діяти так, як їй захочеться.