Укр. мова 2 клас.
Тема уроку: Спонукальні речення
Мета: розширити знання учнів про речення; дати уявлення про спонукальне речення, форми спонукання; розвивати вміння інтонувати спонукальні речення; виховувати бережливе ставлення до книг.
Ми часто користуємось реченнями, у яких висловлюються різні : Такі речення називаються спонукальними. Вони спонукають до дії. Прохання Доню, принеси ,будь ласка, мені води. Запрошення: Дорогі друзі, будь ласка, приходьте на наше свято. Заклик: Прийди, прийди, сонечко,Під моє віконечко,Будемо ся гріти,Як маленькі діти. Заборону: Не сиди довго біля телевізора. Порада: Частіше відпочивай на свіжому повітрі. Застереження: Будь обрежним біля річки. Наказ: Негайно подай мені книгу!
Прочитайте колискову пісеньку. Ой ти, коте сірий,Та вимети сіни,А ти, волохатий,Прибери у хаті. А ти, коте чорний,Та сідай у човен. Пливи, котку, на лужок. Забавляти діточок. Запитання 1. Полічи, зі скількох речень складається колисанка.2. До чого спонукають, про що просять кожного котика? Якими словами виражено спонукання?3. Спиши останнє речення. Підкресли в ньому звертання.
Відгадай загадку. Розкажи, до чого тебе спонукають сигнали світлофора. Віл на вулиці щораз. Оком блимає на нас. Зупинися! Підожди!Терпеливо стій-но!А тепер, будь ласка, йди. Впевнено й спокійно. Людмила Ульяницька. Випиши спонукальні речення. Поясни розділові знаки в кінці цих речень. У кінці спонукального речення може стояти крапка або знак оклику. Знак оклику ставиться тоді, коли в реченні висловлено сильне почуття.
Прочитай речення. Про кого йдеться в кожному з них?Галинка поливала квіти. 2. Мама купила мені книжку. 3. Тато навчив мене плавати. Зразок. Галинко, полий, будь ласка, квіти. Зміни розповідні речення на спонукальні за зразком. Запиши. Зверни увагу на слова ввічливості та розділові знаки.