МЕТА: - систематизувати знання учнів про інформаційні джерела; - ознайомити: з традиційними джерелами інформації, способами її пошуку;з основними способами пошуку інформації в Інтернеті; навчити прийомів пошуку інформації на паперових носіях, працювати з ресурсами Інтернет, розвивати уміння аналізувати отриману інформацію, систематизувати джерела. Виховувати інформаційну доброчесність.
ІНФОРМАЦІЯ – (від лат. Informatio – роз'яснення, уявлення, поняття, переказ) – це відомості про обєкти і явища навколишнього світу, їх власності, які підвищують рівень обізнаності людини. Усе, що надає інформацією, називається джерелом. ВИДИ ІНФОРМАЦІЇЦИФРОВА(ЦИФРА, ЧИСЛО, ВИРАЗ…)ТТЕКСТОВА(РОЗПОВІДЬ, РОМАН, ТРАГЕДІЯ, ТЕЗИ…)ГРАФІЧНА(КАРТИНА, ЕСКІЗ, ГРАФІК, КРЕСЛЕННЯ…)ЗВУКОВА(МОВА, ВИГУК,МУЗИКА, ШУМ, ЗВУКИ ПРИРОДИ…)СКЛАДНА (ВІДЕОКЛІП, КІНОФІЛЬМ, КОНЦЕРТ…)
ІІІ. ЯК ОЦІНИТИ ДОСТОВІРНІСТЬ ІНФОРМАЦІЇ?Інформація є достовірною, якщо вона відображає реальний стан справ, містить правдиві відомості. Достовірність – це повнота і точність інформації та відсутність у ній помилок. Щоб визначити, чи достовірна інформація, подана в джерелі, слід відокремити факти від думок. ФАКТ – це дійсне явище, не вигадана подія, тобто те, що сталося, відбулося насправді. ДУМКА – це судження конкретної людини про щось, висловлення, ставлення до чогось, оцінка нею певної інформації.
ПАМЯТКА Щоб оцінити достовірність інформації, розміщену на тому чи іншому сайті, перевір: Хто розміщує інформацію на цьому сайті. Найбільш надійними джерелами інформації є сайти державних установ та освітніх і наукових закладів;Чи є вона застарілою;Яке джерело розміщене на сайті (наукова стаття, розповідь про подорож, роздуми автора про подію), хто його автор, чи можна вважати його фахівцем у питанні, яке він висвітлює.