Варіант № 1 1. Перші зображення тварин з’явилися в епоху: а) мезоліту; б) палеоліту; в) неоліту. 2. Пейзаж — це: а) у мистецтві художній образ, який утілює певну ідею; б) жанр образотворчого мистецтва, в якому основним предметом зображення є природа; в) картинки із зображенням предметів побуту, що виконувались безіменними митцями-самоуками.
5. Фактура — це: а) паперова маса, змішана з клеєм, крейдою, гіпсом тощо; б) сукупність різних технічних прийомів обробки поверхні, що використовуються як засоби художньої виразності (почерк лінії та мазка, рух пензля, пера або олівця); в) співвідношення кольору, що викликає різноманітні відчуття,— теплого або холодного.
6. Книгу Р. Кіплінга «Мауглі» проілюстрував: а) К. Фльоров; б) Є. Чарушин; в) В. Ватагін. 7. Закон лінійної перспективи — це: а) горизонтальні паралельні лінії, що віддаляються від нас, поступово зближуються та перетинаються в точці, яка лежить на лінії горизонту; б) суто практичний метод передавання перспективного ефекту «на око» без коригування.
11. Встановіть відповідність між ім’ям художника та його роботою. 1) Е. Делакруа 2) Г. Роннер-Кніп 3) О. Комаров 4) В. Сєров 5) Є. Чарушин 6) К. Фльоров 7) В. Ватагін а) ілюстрації до книги «Мауглі» б) «Білий ведмідь» в) «Молодий тигр, який грається зі своєю матір’ю» г) ілюстрації до книги «Хто як живе» ґ) ілюстрації до байок І. Крилова д) «Кізонька» є) «Омелюхи»
Варіант № 2 1. Золоті фігурки «звіриного стилю» — це твори племен: а) африканських; б) скіфських; в) новозеландських. 2. Начерк — це: а) простий прилад для копіювання малюнків; б) декоративна або проста смужка, що облямовує у вигляді рамки малюнок; в) малюнок невеликих розмірів, виконаний митцем нашвидкуруч.
3. Декоративні зображення тварин малювала: а) Г. Роннер-Кніп; б) М. Приймаченко. 4. Перший реалістичний пейзаж в історії живопису зображено на картині: а) Я. ван Ейка «Мадонна канцлера Ролена»; б) Дунь Юаня «Річковий пейзаж». 5. Василь Ватагін працював у жанрі: а) портретному; б) анімалістичному; в) пейзажному; г) натюрморту.
6. Передати настрій у пейзажі можна за допомогою: а) техніки пуантилізму; б) розміру картини. 7. Зміни в кольорі та чіткості абрису, переважно на великих відстанях, досліджує: а) лінійна перспектива; б) повітряна перспектива; в) зворотна перспектива. 8. Пейзаж-настрій — це коли: а) художник відтворює своє ставлення до природи, передає свої враження, думки та настрій — вкладає душу; б) художник докладно копіює навколишнє середовище.
9. Живописна теорія «оптичного злиття» передбачає таке: а) художники обов’язково змішують фарби на палітрі для того, щоб отримати багатство відтінків; б) художники відмовились від змішування кольорів на палітрі, почали писати чистими яскравими фарбами, щільно наносячи їх на полотно окремими мазками. Потрібний тон кольору досягається під час споглядання роботи з відстані. 10. Картину «Березовий гай» написав: а) І. Шишкін; б) К. Моне; в) А. Куїнджі.
11. Встановіть відповідність між ім’ям художника та його роботою. 1) А. Куїнджі 2) І. Шишкін 3) Рембрандт 4) В. Сєров 5) Є. Чарушин 6) К. Фльоров 7) В. Ватагін а) «Оцелот» б) ілюстрації до книги В. Біанкі «Казки та оповідання про тварин» в) «Лісове болото» г) ілюстрації до книги «Хто як живе» ґ) ілюстрації до байок І. Крилова д) «Сосновий гай. Щогловий ліс у В’ятській губернії» є) «Слон»