Вчення Жана Піаже про інтелектуальний розвиток дитини. Підготувала студентка 1 курсу 11-У групи. Буй Аліна
Номер слайду 2
Жан Піаже19 серпня 1896— 16 вересня 1980
Номер слайду 3
Егоцентризм - це основна особливість мислення, прихована розумова позиція дитини. Основне досягнення Ж. Піаже, що зробило його всесвітньо відомим вченим - відкриття егоцентризму дитини.
Номер слайду 4
В інтелектуальному розвитку можна виділити три великих періоди:сенсомоторний; підготовки та реалізації конкретних операцій;формальних операцій.
Номер слайду 5
Ключові поняття концепції Ж. Піаже. Генетична психологія - вивчає походження інтелекту, досліджує, як формуються у дитини фундаментальні поняття: об'єкт, простір, час, причинність. Вона вивчає уявлення дитини про явища природи: чому сонце і місяць не падають, чому хмари рухаються, чому річки течуть, чому вітер дме, звідки береться тінь і т.д. Метод психологічного дослідження - метод клінічної бесіди, коли вивчаються не симптоми (зовнішні ознаки явища), а процеси, що призводять до їх виникнення.
Номер слайду 6
Центральні ідеї теорії Ж. Піаже:ідея трансформації (межа між суб'єктом і об'єктом не встановлена з самого початку і вона не стабільна)ідея конструкції (об'єктивне знання завжди підпорядковане певним структурам дії)
Номер слайду 7
Егоцентризм обумовлює такі особливості дитячої логіки:синкретизм (тенденцію пов'язувати все з усім); соположення (відсутність причинного зв'язку між судженнями);трансдукцію (перехід в міркуванні від частки до частки, минаючи загальне положення); нечутливість до протиріччя
Номер слайду 8
Угрупування - об'єднання дії і об'єктів, але їх схожості та відмінності в свою чергу, породжують арифметичні, геометричні та елементарні фізичні групи.
Номер слайду 9
Критерії угрупування: Комбінативність або транзитивність: будь-які два класи можуть бути об'єднані в більш широкий клас, який включає обидва ці класу. Оберненість: кожна логічна або математична операція оборнена в тому сенсі, що завжди є протилежна операція, яка її анулює. Асоціативність: коли кілька дій об'єднуються, то це не має значення, як вони об'єднуються спочатку. Ідентичність: будь-які операції можуть бути анульовані, комбінуючись зі своєю протилежністю. Тавтологія: повторюваний вислів залишається без змін, він не містить збільшення інформації. style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 10
Форми рівноваги: У тварин є рефлекторні вирівнювання і серії. З допомогою перцептивного порівняння рівність і нерівність об'єктів встановлюється безпосередньо в полі сприйняття. Кошти сенсомоторного інтелекту розширюють можливості рівноваги внаслідок координації сприйняття і руху. З допомогою символічних засобів суб'єкт здатний уявити об'єкт, але він ще не вміє виконувати інтелектуальні операції. Засобами конкретних операцій суб'єкт координує антиціпації незалежно від результату безпосередньої дії. Рівновага повністю здійснюється з встановленням дедуктивного методу.
Номер слайду 11
Фактори інтелектуального розвитку: нервова система повинна досягти певного рівня функціонування, але спадковий фактор недостатній, так як поняття збереження не вроджене; цей процес не можна пояснити тільки досвідом взаємодії з об'єктами; соціальний фактор також недостатній для появи поняття збереження; для пояснення того, як дитина починає розуміти необхідність логічної послідовності операцій, потрібно звернутися до чинника рівноваги;
Номер слайду 12
Стадії розвитку інтелекту{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Період. Підперіод. СтадіїВікІ. Сенсомоторнийінтелект. А. Централізація на власному тіліВ. Об'єктивація практичного інтелекту. Вправи рефлексів. Перші навички і перші кругові реакціїКоординація зору і хватки. Вторинні кругові реакції4. Диференціація засобів і ціліПочаток практичного інтелекту0 – 0,1 міс.0,1 – 0,4 міс.0,4 – 0,8 міс.0,8 – 0,12 міс.
Номер слайду 13
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Період. Підперіод. СтадіїВік5. Диференціація схем дій завдяки третинним круговим реакціям. Поява нових засобів для досягнення цілі.6. Початок інтеріоризації схем і вирішення деяких проблем шляхом інсайта.0,12 – 1,6 р.1,6 – 2 р.ІІ. Репрезентативний інтелект і конкретні операціїА. Пред-оператольний інтелект. Поява символічної функції. Початок інтеріоризації схем дій.2. Інтуїтивне мислення, яке спирається на сприйняття.3. Інтуїтивне мислення, яке спирається на більш розчленовані представлення.4. Прості операції(класифікація, серіація, взаємно-однозначні відповідності)5. Система операцій(система координат, проекційні поняття)2 – 4 р.4 – 6 р.6 – 8 р.9 – 12 р.ІІІ. Репрезентативний інтелект. А. Становлення формальних операціїВ. Досягення формальних операцій. Гіпотетико – дедуктивна логіка і комбінаторика2. Структура «решітки» и група чотирьох трансформації (INRC*)12 – 14 р.від 13 – 14 р.