Використання ігор таробота з флеш-картками на уроках англійської мови в НУШ
Номер слайду 2
Мета НУШ - створити школу, де дітям цікаво, захоплююче, щоб вміли використовувати знання, які отримують, на практиці.
Номер слайду 3
Перед вчителями англійської мови в початковій школі постає проблема пошуку шляхів підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення мови, позитивної мотивації до навчання. Однією із можливостей у вирішення цієї проблеми є використання інноваційних технології у навчанні.
Номер слайду 4
Урок англійської мови покликаний створити атмосферу новизни та загадковості, яка викликає в учнів зацікавленість, що проявляється в їх допитливості з подальшим розвитком пізнавальних інтересів.
Номер слайду 5
Учень знаходиться в центрі навчання. Діти не є пасивними споглядачами уроку, а беруть активну участь у діалогах та рольових іграх, читають тексти, інсценізують розповіді. Не можна змусити дитину вчитися, можна лише забезпечити сприятливе середовище, корисні ресурси та ретельно структурований внесок і можливості для практики.
Номер слайду 6
Урок повинен бути:-захоплюючим;-максимально унаочненим;-розважливим;-стимулюючим до виконання завдань, що вимагають фізичних активностей, як реакції на усні стимули, команди та інструкції;-здатним забезпечити систематичне повторення вивченого.
Номер слайду 7
Одним з найбільш ефективних і доцільних прийомів при роботі з учнями є гра. Діти краще запам’ятовують матеріал, який є цікавим для них, подається у формі гри і асоціюється з яскравими образами, спогадами.
Номер слайду 8
Згідно з Методичними рекомендаціями щодо викладання іноземних мов, гра є природним середовищем спілкування для дітей цієївікової категорії. Бажано, щоб ці ігри були націлені на співпрацю між учнями та булине стільки змагальними за характером, скільки спрямовані на те, щоб дати їм змогу практикувати мовлення та набути відчуття досягнення якогось результату, а не відчуття переваги над кимось.
Номер слайду 9
Діти мають дуже допитливий розум і отримують задоволення від навчання через гру та використання своєї уяви, спостерігаючи та копіюючи, роблячи щось, дивлячись та слухаючи.
Номер слайду 10
Діти навчаються, використовуючи всі свої органи чуття та повністю залучаючись; спостерігаючи та копіюючи, роблячи речі, спостерігаючи та слухаючи, досліджуючи, експериментуючи, помиляючись і перевіряючи своє розуміння.
Номер слайду 11
Primary school:- learn by doing; - use their hands, eyes and ears to understand things; - love to play and often think that this is real work; - are enthusiastic about new experiences and willing to try new things; - want concrete information; - like to copy and imitate others; - love songs and music.
Номер слайду 12
The game “A Hammer”. There are flashcards on the board. The teacher needs twovolunteers and gives Ps toy hammers. The teacher says words or sentences. When Ps find the correct card on theboard, they should hit it with a toy hammer. The game “Stop”. The teacher says a word and shows flashcards. When Ps seea correct picture, they shout “Stop.” The game “Colourful Squares”. There are flashcards on the table and colourful squares on the board. The teacher gives commands and pupils follow them. For example: T: Take a giraffe and stick it on a red square. T: Take a zebra and stick it on a green square. T: Take a lion and stick it on a pink square.he game “Fun Flashcards”. Ps make a circle. The teacher gives a flashcard to each pupil. The teacher turns on the music. Ps shouldpass the flashcards one by one till the moment when the teacher turns off the music. After that each pupil hasto shout the name of the flashcard.
Номер слайду 13
Half the class should make a circle. The rest of the class should form a circle around them. The teacher gives eachpupil a flashcard. Have both circles face each other. Ps should say what they can see on the card. Have the pupils in the outside circle rotate one person to their left each time untileveryone has seen each card. The game “Last Man Standing”. Ps make a circle. The teacher names a category or theme, such as things found in a classroom, food, pets, and so on. Begin by tossing a ball at a pupil. That pupil should shout a word related to the theme and throw the ball to another pupil. If pupils repeat a word that has already been said or can't think of a new one within a few seconds, they are out and must sit on the sidelines. The game “Categories”. Divide the class into groups. Say the name of a lexical set, eg. food. Give the children time to work with their group and write a list of as many words as they can think of. Then ask each group to say one of the words in turn while the rest of the class listens. If another group gas the same word, then everyone crosses it off their list. The game “ Party Invitation”. To: Please come to party on: at: from to From: Please bring and wear
Номер слайду 14
The game “Describe and draw”. There are flashcards on the board or written words. Ask the chidren to draw two frames. Ask them to choose five items from the board and secretly draw a picture. When the children are ready, divide them into pairs. Explain that they should take turns to describe their picture to the partner and draw their partner,s picture in the second frame. The game “Flashcard chain”. Stand in a circle with the children. Pass a flashcard to the child on your left and ask, eg Do you like ...? or What,s this? The child answers, then asks the question and passes the flashcard to the next child and so on round the circle. The game “Find a pair”. There are two teams. Players of the first team have gotcards with words which mean colours, players of the second team have got cards with words-animals. Ps should find a pair. The game “Find a partner”. Give out one card to the child. Instruct pupils to look at the information on their card and to keep this a secret. Explain that the object of the activity is to find a partner who has exactly the same identity as themselves. T: What,s your name? P: My name is Bob. T: Oh. Me too. Are there oranges in your lunch box?P: No, there aren,t. T: Oh, there are oranges in my lunch box. So, we can,t be partners.
Номер слайду 15
The game “Magic eyes”. There are six flashcards on the board. Name objects. Ps repeat the words with the teacher in a rhythmic way. (The teacher removes words one by one. Ps should name all words.) The game “The Broken Telephone”. Divide the class into two teams. Ps stand in lines. Whisper words to the first pupils in each line. Ps should whisper the word to the pupil who is standing behind him/her. The last pupil in the line should go to the board and take the card with the object he/she has heard. Ps make a circle. The teacher gives flashcards to Ps and says the object. A pupil who has got a card with this object should sit down.