Васильківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 Васильківської міської ради Презентація на тему: «Використання ігрових технологій на уроках освітньої галузі «Мистецтво»Підготувала вчитель музичного мистецтва Полгуєва Л. Б.
Номер слайду 2
Дидактичні ігри на уроках музичного мистецтва в початковій школі
Номер слайду 3
Гра «Знайомство» Мета: розвиток мелодичної та ритмічної імпровізації. Методика проведення гри. Учитель вітається з класом, пропонує познайомитися у незвичайній формі – музичній. На ритмічно-мелодичну вокальну імпровізацію вчителя музики у формі питання «Як тебе звати?» діти, відповідно, повинні проспівати своє ім’я. Гра «Луна» Мета: формування та розвиток ритмічного чуття. Методика проведення гри. Учитель плескає ритмічний малюнок, а учень повторює його за вчителем. Ритмічний малюнок можна подовжувати і ускладнювати. Є варіант цієї гри більш складний. Вчитель проплескує ритмічний малюнок, наприклад П І І І, а учень має проплескати цей малюнок навпаки: І І П.
Номер слайду 4
Гра «Музичний магазин» Мета: розвивати вміння визначати на слух тембри музичних інструментів. Обладнання: магнітофон, аудіо записи звучання музичних інструментів, картки із зображенням музичних інструментів (фортепіано, сопілка, барабан, скрипка, бандура і т. д.) Методика проведення гри. Учитель по черзі вмикає записи звучання різних музичних інструментів, а учневі необхідно впізнати який музичний інструмент продається зараз в магазині (добре, якщо учень скаже й до якої групи відноситься цей інструмент).
Номер слайду 5
Гра «Склади слово» Мета: розвивати ритмічне чуття,Обладнання: картки з ритмічними малюнками. Методика проведення гри. Учитель роздає картки з різними ритмічними малюнками, зазначаючи, що І – та (довгий звук), а П – ті-ті (короткі звуки). Учням необхідно скласти слова в заданому ритмі. Наприклад: П І П І – ділі-дон, ділі-дон;І П І І – сонечко світить;П П І І – я іду до школи.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Гра «Дерево мудрості» Мета: закріплювати знання про життя та творчість композиторів, прослухані твори. Обладнання: плакат з Деревом мудрості, аркуші паперу. Методика проведення гри. Учні слухають розповідь учителя про життя і творчість композитора, придумують запитання щодо почутого, записують їх та «вішають на Дерево мудрості». Кожен підходить до Дерева, «зриває» записку, читає, відповідає. Інші оцінюють запитання та відповіді.
Номер слайду 8
Гра «Відгадай , на чому граю»Мета : виявити здібності дітей у розрізнянні на слух за тембром звучання інструментів ( цимбали, металофон, ксилофон, бубон, барабан, трикутник, маракас, ложки ) . Обладнання : магнітофон, аудіо запис звучання музичних інструментів . Методика проведення гри . Педагог за ширмою грає на інструменті, після програвання дитина називає, на якому інструменті грав дорослий . Потім педагог включає запис звучання різних інструментів, а дитині необхідно відгадати, на якому музичному інструменті грає музикант .
Номер слайду 9
Гра « Хороший настрій» Мета: розвивати вміння визначати настрій музичного твору, аналізувати твір. Обладнання: картки зеленого, жовтого та червоного кольорів. Методика проведення гри. Учитель роздає учням по три карточки кольору світлофора: зеленого, жовтого, червоного. Діти слухають музичний твір, після слухання вчитель запитує, як змінився настрій. Діти піднімають картки, які означають:зелений колір – настрій хороший, змінився в кращу сторону;жовтий колір – настрій нейтральний, ніяк не змінився;червоний колір – настрій погіршився. Учні розповідають, які почуття вони пережили, слухаючи той чи інший твір.
Номер слайду 10
МУЗИЧНІКРОСВОРДИ5-7 кл.1. Український щипковий інструмент. (Кобза)2. Український струнний щипковий інструмент. (Бандура)3. Сучасний електронний інструмент. (Ямаха)4. Різновид фортепіано. (Рояль)5. Струнний смичковий інструмент. (Скрипка)6. Український народний інструмент. (Сопілка)7. Дерев’яний духовий інструмент. (Кларнет)8. Струнно-клавішний музичний інструмент, різновид фортепіано. (Піаніно)9. Струнно-клавішний інструмент. (Фортепіано)10. Клавішний духовий інструмент. (Баян)
Номер слайду 11
Кросворд1. Форма вокальної музики, твір для голосу з інструментальним супроводом. (Романс)2. Одна з форм вокальної музики. (Пісня)3. Музично-хореографічний спектакль.(Балет)4. Оркестрова п’єса, яка виконується перед театральним дійством. (Увертюра)5. Перерва в звучанні. (Пауза)
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Микола Віталійович Лисенко (Починаючи від складу «ТА» і прямуючи по лініях, прочитаєте назви чотирьох опер М. Лисенка.)
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
«Танцювальна скринька»В якій країні виникли танці :1) Полька. (Чехія) 4) Краков’як. (Польща)2) Полонез. (Польща) 5) Мазурка. (Польща)3) Сиртакі (Греція) 6) Вальс. (Австрія)Відгадай... Кому належать висловлювання ? «Давайте жить во власти вечной музыки и страсти!»(Бетховен, Моцарт, Шопен)«Музика повинна висікати вогонь із сердець людей»(Гете, Шиллер, Майн)«Не ручаєм, а морем повинен був би він називатись». Про кого сказано?(Про Баха, про Бетховена, про Моцарта)«Музику створює народ, а ми, композитори, ії аранжируємо».(Глінка, Даргомижський, Чайковський)Хто назвав Сонату № 14 Л. Бетховена «Місячною сонатою»(Критик Сєров, поет Рельштаб)