поглибитисистему знань учнів про літосферу шляхом вивчення зовнішніх сил Землі; ознайомити учнів з процесами, що впливають на формування рельєфу, сформувати поняття «вивітрювання», формування вмінь встановлювати взаємозв'язки між дією зовнішніх сил та формами рельєфу, подальший розвиток умінь учнівпрацювати з підручником, картами та схемами, прийомам роботи з комп'ютером; виховувати навички колективного спілкування, взаємодопомоги, виховувати бережливе ставлення до природи.
Мета: поглибити систему знань про літосферу шляхом вивчення зовнішніх сил Землі; ознайомитися з процесами, що впливають на формування рельєфу, сформувати поняття «вивітрювання», формування вмінь встановлювати взаємозв’язки між дією зовнішніх сил та формами рельєфу, подальший розвиток умінь працювати з підручником, картами та схемами, прийомам роботи з комп’ютером; виховувати навички колективного спілкування, взаємодопомоги, виховувати бережливе ставлення до природи.
ГРА «Не розірви ланцюжок» Що розуміють під внутрішніми силами Землі? Як називають блоки, з яких складається літосфера? З якою швидкістю рухаються літосферні плити? Як називається рух літосферних плит відносно одна одної? Що відбувається, коли плити рухаються назустріч одна одній? Що становить повільний вертикальний рух літосфери? Які види руху літосфери належать до розривних? Що є причиною землетрусів? Що таке гіпоцентр? 10.Що таке епіцентр? 11. У чому вимірюється сила землетрусів? 12. В яких районах бувають землетруси? 13. Як виникають цунамі? 14. Які прилади фіксують землетруси? 15. Де утворюється магма?
16. Що таке магма? 17. Що таке магматизм? 18. Які види магматизму ви знаєте? 19. Що відбувається під час внутрішнього магматизму? 20. що таке лава? 21. Що таке вулканічний конус? 22. Що таке жерло вулкана? 23. Як називається зовнішній вулканізм? 24. Які вулкани називаються згаслими? 25. Який діючий вулкан Євразії найвищий? 26. Якою є висота Ключевської Сопки? 27. Де утворюються гарячі джерела? 28. Де утворюються гейзери? 29. Чим відрізняються гарячі джерела від гейзерів? 30. За яким принципом діє гейзер?
Використовуючи текст підручника і додаткову літературу: охарактеризуйте зовнішні сили Землі: 1-а група – вивітрювання, його види; 2-а група – робота вод, що течуть; 3-я група – робота вітру. Час для підготовки – до 10-и хвилин, після чого від кожної групи виступає один учень з характеристикою вивченого процесу. Після виступів зробити висновок про характер зовнішніх сил.