«Домогтися того, щоб вихованця вже з дитинства хвилювало теперішнє та майбутнє Вітчизни, - одна з найважливіших передумов запобігання моральним зривам у дитячі роки. Патріотичні думки, почуття, тривоги, патріотичний обов’язок, громадянська відповідальність – це основа почуття людської гідності. Той, у кому ви сформували ці якості душі, ніколи не виявить себе в чомусь поганому, навпаки – він прагнутиме виявляти себе тільки в доброму, гідному наших ідей, нашого суспільства.» В. О. Сухомлинський
формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, школи, міста);• формування духовно-моральних взаємин;• формування любові до культурного спадку свого народу;• виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;• почуття власної гідності як представників свого народу;• толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей. Завдання патріотичноговиховання молодших школярів
Казки зачаровують малят образністю рідного слова, красою співучої української мови, своєю щирою наївністю, допомагають їм подивитися на навколишній світ іншими очима. Народна казка потрібна кожній дитині як духовне джерело. Творити добро у нелегкій, із захопливими пригодами боротьбі допомагають звірі, птахи, риби, різні сили природи. «Казка, фантазія – це ключик, за допомогою якого можна відкрити джерела думки і слова. Без казки, без гри уяви дитина не може жити… Казка – це образно кажучи, свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови». В. СухомлинськийІгри з казкою
Метод проектів – одна з педагогічних технологій, яка сприяє реалізації особистісно-орієнтованого підходу в патріотичному вихованні дітей, стимулює інтерес учнів до проблеми, дозволяє оволодівати їм необхідними знаннями і навиками для її вирішення, організовувати проектну діяльність щодо вирішення проблеми, а на виході – практичне застосування отриманих результатів. Метод проектів Метод проектів дозволяє школярам в майбутньому адаптуватись до вимог постійно змінюваного суспільства і життя в ньому. Саме в цьому ми вбачаємо переваги даного методу і можливості його застосування в виховній роботі з учнями початкової школи.
Проектна діяльність3 клас. Тема: “ Калина – символ українського народу”Мета: Збагатити учнів відомостями про калину і донести до них її символічний зміст, встановити зв'язок між літературою, музикою, природознавством. Формувати в учнів життєві компетентності і навички пошукової діяльності; уміння досліджувати матеріали, спостерігати за рослинами, фіксувати результати. Розвивати пізнавальні інтереси до вивчення традицій українського народу. Розвивати усне і писемне мовлення; удосконалювати вміння працювати з додатковою літературою; збагачувати словниковий запас дітей, розвивати творчі здібності учнів. Виховувати почуття патріотизму, турботливого ставлення до природи, самостійність.
Проектна діяльність4 клас Тема: “ Україна моя Батьківщина”Мета: ознайомлення шестирічок зі своєю Батьківщиною, рідним краєм, рідною мовою, залучення дітей до історії та культури українського народу, сприяння їхньому усвідомленню себе справжніми українцями – частинкою великого українського народу.
Проектна діяльність5 клас Тема: “ Червона калина – символ України”Мета: Збагатити учнів відомостями про калину і донести до них її символічний зміст, встановити зв'язок між літературою, музикою, природознавством. Формувати в учнів життєві компетентності і навички пошукової діяльності; уміння досліджувати матеріали, спостерігати за рослинами, фіксувати результати. Розвивати пізнавальні інтереси до вивчення традицій українського народу. Розвивати усне і писемне мовлення; удосконалювати вміння працювати з додатковою літературою; збагачувати словниковий запас дітей, розвивати творчі здібності учнів. Виховувати у дітей глибокі почуття любові до рідної землі.
Проектна діяльність6 клас Тема: “ Свята та традиції нашого народу”Мета: розширити знання учнів про свята, які шанували наші предки та традиції їх відзначення; вчити осмислювати історичні, культурні традиції, звичаї українського народу; прищеплювати любов до Батьківщини, до історичного і самобутнього образу свого народу; розвивати допитливість, пробуджувати інтерес до вивчення народних та історичних витоків святкування різних дат.
Патріотичне виховання передбачає також ознайомлення дітей молодшого шкільного віку з природою рідного краю. При цьому акцент необхідно робити на красі, розмаїтті, багатстві та особливостях природного довкілля нашої країни, виховуючи любов до нього. Маленьким школярам слід давати уявлення про різні типи природних ландшафтів України (гори, луки, степи, ліси, водойми тощо), її специфічний рослинний і тваринний світ, визначні природні об’єкти (найбільші річки, озера, найвищі гори, природні заповідники), характерні для певної місцевості кліматичні умови тощо. Милування природою