Формувати предметні та ключові компетентності. Сприяти ціннісному ставленню до рідної мови, розвитку логічного мислення, пам’яті, усного та писемного мовлення.
Наголос. Орфоепічна помилка. Презентація для 5 класу НУШучительки української мови та літератури. Харківської гімназії № 77 Кисіль Тетяни Вікторівни
Номер слайду 2
Вправа «Прогноз настрою»Оберіть той малюнок, який відповідає вашому настроюhttps://flomaster.club/uploads/posts/2022-01/1641507515_3-flomaster-club-p-risunok-na-temu-pogoda-krasivie-risunki-4.png
Номер слайду 3
Картка особистісного росту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Формувальне оцінювання. Самоаналіз. Що я знаю з цієї теми найкраще?Що мені потрібно вивчити?Який рівень знань із нової теми? (Початковий, середній, достатній, високий)У чому мої найбільші прогалини?Як я можу підвищити свою успішність?
Номер слайду 4
Завдання. Уважно послухайте реп «Наголоси в українській мові». Спробуйте відтворити 10 слів, правильно їх наголошуючи.https://www.youtube.com/watch?v=b. H4 OBp. YCv9 U&t=2s&ab_channel=Igor. Gavresh
Номер слайду 5
Проблемне питання. Чи важливо правильно наголошувати, вимовляти слова? Чому?
Номер слайду 6
Бліцопитування-Що таке орфоепія?-Що називається наголосом?- Який наголос в українській мові?
Номер слайду 7
Гра « Зміни слово!»За допомогою наголосу змініть слово. Орган, змія, замок, брати, дорога.
Номер слайду 8
Інформаційна довідка. Орфоепічна помилка - помилка в усному мовленні, що полягає у неправильному наголошуванні слів або неправильній вимові голосних чи приголосних звуків у слові. Орфоепія тісно пов’язана з фонетикою. Орфоепічні норми порушуються через вплив місцевої, діалектної вимови, що засвоюються людиною разом з літературною вимовою ще в дитинстві.Існують орфоепічні словники та словники наголосів, які містять інформацію щодо правильної вимови слів та їх граматичні форми.
Номер слайду 9
Дослідницька робота в парах. З орфоепічного словника випишіть по 5 слів із наголосом на 1, 2, 3 складі. Наприклад: Кидати, випадок, щипці, фольга, донька, курятина, грошей, віршіРукопис, чорнозем, фартух, добуток, дочка, грабліІдемо, осока, кілометр, кропива, беремо
Номер слайду 10
Орфоепічна робота - редагування. Виправте неправильний наголос у вказаних словах. За потреби користуйтеся словником наголосів. Читання, предмет, одинадцять, колесо, спина, середина, дочка, завдання, черговий, вимога, олень, кілометр, обруч, вишиванка, жалюзі, піцерія, лате, живопис, випадок, разом, новий, кропива, танок.
Усне спілкування. Ситуація. Уявіть собі, що ви прийшли до магазину канцтоварів. Зверніться до продавця і замовте товар відповідно до поданого списку, правильно наголошуючи слова. Потрібно купити:11 олівців, маркер тонкий, вузький скотч, блокнот із твердою обкладинкою, лінійку на 20 см, закладки для книжок і клейку стрічку.
Домашнє завдання. Укласти перелік слів із подвійним наголосом та художньо його оформити. Розмістити його в соціальній мережі або на стенді в класі.
Номер слайду 15
Рефлексія. Який мій настрій?Що цікавого, нового я вивчив (ла)?Які я мав/мала труднощі?Що сподобалося/не сподобалося?Що мені ще треба вивчити із цієї теми?
Номер слайду 16
Використані джерела1. Органайзер учителя НУШ: навчально- методичний посібник /за ред. Т. Бутурлим, Ніжин: Школа успіху, 2022.-403 с.2. Патріотична руханка https://www.youtube.com/watch?v=h. KZofo. XHrmc&ab_channel=Asya3. Картини гарного настроюhttps://krainau.com/vitalni-lystivky/kartynky-harnoho-nastroiu.html4. Фото https://business.diia.gov.ua/idea/ritejl/magazin-kanctovariv