Учитель – творець уроку Нехай заслужено пишаються своїми великими відкриттями вчені, нехай гордяться своїми патентами винахідники, нехай не без підстав уважають свою місію особливо вагомою медики, священики, державні діячі, але коли до класу заходить педагог і розпочинається священне дійство, ім’я якому урок, кермо планети і доля людства, його майбутнє – саме в руках учителя. Борис Степанишин, педагог, літературознавець, громадський діяч
Спільними для всіх компетентностей є такі: • уміння читати і розуміти прочитане; • уміння висловлювати думку усно і письмово; • критичне мислення; • здатність логічно обґрунтовувати позицію; • ініціативність; • творчість; • уміння вирішувати проблеми, • уміння оцінювати ризики та приймати рішення; • уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект; • здатність до співпраці в команді.
Наскрізні змістові лінії: Наскрізні освітні лінії – один із головних трендів сучасної освіти. Це соціально значима надпредметна тема, яка є інструментом формування у школярів уявлення про суспільство в цілому. Також вони допомагають розвивати здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях, формувати світогляд.
Екологічна безпека та сталий розвиток 5 – 7 класи Розкриття взаємозв’язків людини і навколишнього середовища в процесі вивчення творів у рубриці «Природа і людина». 8 – 9 класи Усвідомлення краси природи, її благотворного впливу на людину, розкриття значення образного слова для висловлення емоцій та почуттів, розуміння образу природи.
Громадянська відповідальність Формування відповідального члена громади та суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також – виховання національно свідомої особистості, яка спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку суспільства.
Підприємливість та фінансова грамотність 5 – 7 класи Розуміння ролі ініціативності та підприємливості в суспільстві для особистого кар’єрного зростання. 8 – 9 класи Осмислення неординарності як важливої риси людини для її самореалізації в житті, спонукання учнів до творчих рішень у процесі розв’язання проблем, усвідомлення користі та необхідності спільної діяльності
Здоров’я і безпека 5 – 7 класи Усвідомлення переваг здорового способу життя та безпечної поведінки. 8 – 9 класи Осмислення причиново-наслідкових зв’язків між власними рішеннями та поведінкою, здоров’ям та безпекою, набуття знань та умінь правильної поведінки в критичних та небезпечних ситуаціях.
Навчайте так, щоб учень розумів, що навчання є для нього життєвою необхідністю. Пояснюйте школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів. Візьміть промінь сонця, і спрямуйте його туди, де панує темрява. Візьміть усмішку і подаруйте її тому, хто її так потребує. Візьміть доброту і подаруйте тому, хто сам не вміє віддавати. Візьміть віру і дайте кожному, хто її не має. Візьміть любов і несіть її всьому світові.