Велику тривогу викликає сьогодні зникнення джерел, струмків, малих річок, забруднення водойм. Висихання малих річок, струмків і джерел невідворотно призведе до деградації великих річок, а забруднення водойм – до підвищення рівня захворювання людей.
Мета проекту:
знаходження та облаштування витоку р.Мельничанки, очищення її берегів, обгрунтування заходів щодо покращення екологічного стану водойми.
Чиста вода – основа життя! Яка вода, таке й здоров’я: Здоров’я наше, нашої родини, країни. Статистика свідчить, що 80% хвороб є наслідком незадовільної якості питної води. Найцікавіше те, що 80% всього водопостачання населення належить поверхневим водам, тому від чистоти води в річках, струмках дуже залежить якість питної води. Вода сьогодні брудна. Тому болючою проблемою планети Земля є проблема води.
Велику тривогу викликає сьогодні зникнення джерел, струмків, малих річок, забруднення водойм. Висихання малих річок, струмків і джерел невідворотно призведе до деградації великих річок, а забруднення водойм – до підвищення рівня захворювання людей. Вода, що надходить з навколишньої території до малої річки, не встигає самоочиститись на своєму шляху до гирла. Проблема малих річок настільки актуальна і складна, що навіть на початку ХХІ століття ми не знаємо назви усіх малих річок, не говорячи вже про їх екологічний стан, охорону та раціональне використання. Саме тому, я із членами туристсько-краєзнавчого гуртка обрали пошуково - дослідницький проект на тему: «Мельничанка в нас одна»
Коротка характеристика річки. Річка Мельничанка є лівою притокою р. Стрий у Турківському районі. Її довжина близько 11 км. Бере початок з-під гори Вільховата в кінці села. На своєму шляху приймає 14 правих приток (потічків) та 9 лівих. Русло річки майже повністю співпадає з простяганням шосейної дороги вздовж села Мельничне до районного центру. Річка тиха, не глибока. В окремих місцях ширина річки може досягати до 4 метрів. Влітку на річці спостерігаються паводки. Забруднена. Впадає в річку Стрий, в с. Завадівка.
Проведене дослідження дало можливість відшукати витік річки,оцінити його стан,зробити висновки про чистоту берегів водойми у рідному селі. Отже, здійснення таких екологічних проектів дає підростаючому поколінню ключ до розуміння явищ, що є наслідком негативного екологічного впливу на стан водойми, наочно демонструє наслідки забруднення , дає можливість зрозуміти, на що насамперед має бути спрямована діяльність різних екологічних та природоохоронних організацій, установ з метою покращення умов існування самої людини.
Підсумок. В якості підсумку можна сказати, що багатий педагогічний досвід багатьох вчителів та обґрунтований психологами факт свідчить, що екологічні знання передані за допомогою практичної діяльності засвоюються набагато краще і міцніше, ніж сухі факти і статистика. Тому гармонійне поєднання занять та позакласної діяльності по засвоєнню екологічних знань буде мати гарний результат.