Презентація "Навісна переправа"

Про матеріал
Презентація допоможе ознайомити вихованців гуртка з видами навісних переправ, правилами наведення переправи та її подолання, способи кріплення до переправи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Навісна переправа. КПНЗ «ЦТКЕУМ «Меридіан» КМРКерівник гуртка «Пішохідний туризм» Рєзвова О. С.

Номер слайду 2

Навісні переправи, як засіб подолання складних природних перешкод, використовуються при здійсненні категорійних мандрівок, коли під час проходження маршруту виникає необхідність долати ущелини, каньйони, скельні ділянки, гірські ріки і т.д.

Номер слайду 3

Навісні переправи, в залежності від характеру перешкод, поділяються на водні і скельні. В залежності від нахилу перильної мотузки, переправи бувають горизонтальні (кут нахилу до 20°) і крутопохилі (кут нахилу більше 20°). 

Номер слайду 4

Дотримання правил техніки безпеки: Для наведення командних поручнів використовуються мотузки без жодних зовнішніх пошкоджень, які значно послаблюють їх міцність. Схоплюючі петлі не повинні мати зовнішніх пошкоджень і обов'язково мусять закінчуватись вузлом «подвійний провідник». Бажано застосовувати таку систему натягу поручнів, яка б взагалі виключала використання схоплюючих петель, бо вони здатні іноді обриватись під дією зусиль натягу, що спричиняє падіння учасників, які здійснюють цей натяг. Забороняється рух по поручнях, що закріплені на опорі, але не заблоковані карабіном чи контрольним вузлом. Не дозволяється кріпити мотузку вузлом, який легко розв'язується і не заблокований навколо опори. Слід ретельно стежити, щоб під час руху учасників по переправі не виникло тертя перильної чи інших мотузок по відкритих ділянках тіла учасника (кисті рук, шия, обличчя). Не допускається тертя рухомих мотузок по командних поручнях, оскільки сильно натягнута мотузка при найменшому пошкодженні зовнішнього обплетення руйнується майже миттєво. Спуск по крутопохилих переправах здійснюють обов'язково в рукавицях. Роботу на етапі проводити обов'язково в захисних касках.

Номер слайду 5

Зачіплення до переправи. В залежності від того, скільки карабінів використовується для переправи, є два способи зачіплення учасників до робочої мотузки. Спосіб 1. Зачіплення за допомогою карабінів. Вони кріпляться в грудну обв'язку і "бесідку". При цьому способі встановлена така послідовність кріплення до переправи: першим зачіпляють карабін грудної обв'язки, другим - "бесідки". Відчіплення від переправи - в зворотному порядку. Спосіб 2. Зачіплення одним карабінам. У цьому випадку грудна обв'язка і бесідка з'єднуються між собою основною мотузкою. Таке з'єднання називається блокуванням страхувальної системи. Карабін для переправи кріпиться в місці блокування системи, яке є центром ваги учасника. Блокування вважається правильним, коли при зачіпленні до переправи корпус тіла займає горизонтальне положення і не має очевидного зміщення рівноваги в сторону ніг чи голови.

Номер слайду 6

Найбільш складним завданням при організації переправ у таких ситуаціях є переправа першого учасника на цільовий берег. Там він вибирає надійну опору і кріпить за неї мотузку. Інші учасники групи натягують її над перешкодою, переправляються самі і переправляють вантаж, а потім знімають переправу. 

Номер слайду 7

Переправа першого учасника на цільовий берег. При подоланні водних перешкод перший учасник переправляється на протилежний берег вбрід. Командна страховка здійснюється за допомогою основної і допоміжної мотузок, кінці яких не закріплені. Основна мотузка повинна знаходитись вище по течії відносно допоміжної. Кріплення мотузок до учасника - в перехрестя грудної обв'язки на спині. На основній мотузці - двоє страхуючих, які стоять обличчям вниз за течією. Страхують обов'язково в рукавицях. Допоміжна мотузка контролюється одним учасником. Віддаль між цими мотузками на березі - не менше половини ширини річки. Бухта мотузки не може знаходитися за спиною страхуючих. Страхувати з рюкзаком забороняється. Під час руху першого учасника страхуюча мотузка не повинна торкатись води, рельєфу, бо в інших випадках вона зноситиметься течією або зачіплятиметься за гілки, камені, окремі виступи, що ускладнюватиме його рух.

Номер слайду 8

Способи кріплення мотузки за опоруа) жорсткеб) ковзаючев) ковзаючег) напівзашморг з додатковою петлею навколо опорид) напівзашморг навколо дереваж) зашморг навколо карабінуз) "косичка"е) вузол "булінь"

Номер слайду 9

Переправа через водні перешкоди. Перший учасник переправляється на протилежний берег вбрід з жердиною, на плавзасобах, по наведених суддівських перильних мотузках і т.д. Страховка першого учасника здійснюється основною страхуючою і допоміжною мотузками, які закріпляють в перехрестя грудної обв'язки на спині На цільовому березі учасник кріпить мотузку за опору у визначеному місці, способом, який обрала команда. На вихідному березі команда організовує систему натягу поручнів для переправи. Достатньо натягнуту мотузку кріплять навколо опори карабіном за основну мотузку. Всі допоміжні натяжні пристрої до початку руху по поручнях необхідно зняти. Переправа учасників здійснюється по наведених командою поручнях з кріпленням до суддівської перильної страховки і з командною супроводжуючою мотузкою. Можлива переправа учасників з командною страховкою. У цьому випадку страховка забезпечується тільки основною мотузкою, яка кріпиться в перехрестя обв'язки на спині. Страхують два учасники. Дозволяється використання транспортної мотузки. Рюкзаки переправляють окремо від учасників. Допоміжну мотузку для зняття поручнів краще переправляти з другим або третім учасником, щоб інші, на вихідному березі, могли прослідкувати за нею і запобігти можливому зачіплянню її за корені, камені чи переплутуванню з іншими мотузками. Переправившись, команда послаблює кріплення мотузки за опору, розв'язує вузли на кінцях мотузок і знімає поручні.

Номер слайду 10

Переправа через водні перешкоди

Номер слайду 11

Скельна навісна переправа. Переправа першого учасника здійснюється відповідно до умов проходження етапу: вільне лазіння з КС, спуск дюльфером і т.д. Командна страховка здійснюється однією мотузкою через опору (дерево, карабін, систему карабінів). На цільовому березі перший учасник кріпить основну мотузку за опору будь-яким правильним способом. Кріплення мотузки на берегах здійснюється за дерево або ЗСК. На вихідному березі команда організовує систему натягу перил. Достатньо натягнуту мотузку закріпляють за опору. Всі допоміжні натяжні пристрої знімають. Тільки після цього дозволяють переправу учасників.

Номер слайду 12

Скельна навісна переправа. Учасники переправляються з суддівською страховкою і супроводжуючою мотузкою. Часто умовами змагань передбачено використання для всіх учасників командних страховок з двох берегів. В такому випадку останнього учасника страхують з цільового берега, при чому одна з страховок проходить через ЗСК на вихідному березі і видається страхуючим, інша - вибирається страхуючим в сторону руху учасника. На кожній страховці стоїть окремий страхуючий. Кріплення до переправи - здійснюється в такому порядку: супроводжуюча мотузка - суддівська страховка - зачіплення до командних поручнів - відчіплення від ПСП. Знімання з переправи - в зворотному порядку. Транспортування вантажу і знімання поручнів аналогічне, як на водних переправах

Номер слайду 13

Крутопохила переправа. Переправи, кут нахилу яких перевищує 20°, називають крутопохилими. За допомогою таких переправ можна долати одночасно дві перешкоди, наприклад - круте урвище і річку. В цьому випадку командна перильна мотузка наводиться одночасно над цими двома перешкодами. Одна опора для неї знаходиться на краю урвища (скелі), інша - на протилежному березі річки.

Номер слайду 14

1. Перший учасник переходить на цільовий берег згідно технічних умов змагань: здійснює спуск спортивним способом і долає річку вбрід по наведених суддівських поручнях, або здійснює спуск повертикальних перилах з КС і долає річку вбрід також зкомандною страховкою і т.д.2. Переправившись, учасник кріпить мотузку до опори абонатягує її, якщо за тактикою команди передбачено натяг з цільового берега.3. На вихідному березі команда натягує переправу або кріпить мотузку за опору будь-яким правильним способом.4. Командна мотузка вважається готовою до переправи, якщо вона достатньо натягнута, знято всі допоміжні пристрої для натягу, обидва кінці закріплені навколо опори карабіном (вузлом).5. Зачіплення до переправи дозволяється тільки після зачіплення до командної і перильної суддівських страховок.6. Зняття з подвійних суддівських поручнів - в останню чергу, постановка внизу - в першу чергу.7. Командна страховка при спуску кожного учасника здійснюється через гальмівний пристрій будь-якого типу.8. Спуск здійснюється обов'язково в рукавицях.9. Переправлятись вниз зручніше ногами вперед і основна вимога, щоб голова учасника не була нижче відносно уявної горизонталі.

Номер слайду 15

10. Рюкзак переправляється окремо від учасників. Спуск будь-якого вантажу здійснюється з обов'язковим контролюванням зверху.11. Останній учасник переправляється з верхньою КС із страхуванням з цільового берега через гальмівний пристрій, закріплений внизу, а також з суддівською перильною страховкою і командною супроводжуючою мотузкою. 12. Супроводжуюча мотузка обов'язкова тільки для останнього учасника,щоб при виникненні нестандартних ситуацій його можна було дотягнути до цільового берега. Командною ж страховкою його можна витягнути тільки вверх.13. Крутопохила переправа вверх наводиться аналогічно усім попереднім переправам. Переправа першого учасника – згідно технічних умов змагань.14. Учасники переправляються з верхньою командною страховкою. Гальмівний пристрій на КС не потрібний. Зачіплення до суддівської перильної мотузки - обов'язкове. Супроводжуюча мотузка для останнього учасника не потрібна.15. Якщо переправа наведена суддями, то перший учасник повинен рухатись вверх з верхньою суддівською та перильними страховками і підстраховкою схоплюючим вузлом (або іншим технічним пристроєм, допущеним технічною комісією) на перильній мотузці. Решта учасників - з верхньою КС.16. Дозволяється використання транспортної (витягуючої) мотузки для переправи вантажів та полегшення руху учасників.

pptx
Додано
29 квітня 2023
Переглядів
1126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку