навчальна: продовжити ознайомлення учнів з міфологічними творами, розкрити тему, ідею, основну думку, їх ідейно-художнє багатство, отримати уявлення про боротьбу добра і зла в художній літературі;виховна: сприяти виробленню і учнів навичок читання, прищеплювати шанобливе ставлення до первісних уявлень людей;розвивальна: виховувати в дітей почуття патріотизму, формувати світогляд та кругозір учнів. МЕТА:
Робота в робочих зошитах. Тема: зображення боротьби мешканців Дорогобужа з польськими та угорськими завойовниками, осади Дорогобужа загарбниками, демонстрування сили і духовної міцності мешканців міста.Ідея: ствердження незнищенності української землі та її народу уславлення незламного духу українців перед обличчям небезпеки.
«Як виникли Карпати» Карпати — гірська система на сході України, найбільша висота в Україні — гора Говерла (2061 м). У Карпатах знаходиться значна частина всіх лісів України. Карпатські гори відносно молоді — їм понад 25 мільйонів років. Назва «Карпати» має давньовічну історію і такі значення у перекладі, як «камінь», «купа каміння», «значні нерівності», «підводні каміння», «значні стовбури», або «коріння».
Аналіз твору «Як виникли Карпати» Що ви знаєте про гори Закарпаття?Який ландшафт був навкруги в той час?Які відносини були між господарем та його людьми?Хто такий Карпо? Охарактеризуйте цього персонажа. Які почуття викликає у вас велетень Силун?Чому природа допомогла Карпові здолати велетня?Як, за легендою, Силун пов’язаний з утворенням Карпат?Чому гори дістали таку назву? Як назвали озеро біля них?Чи знаєте ви які-небудь інші легенди про утворення Карпат?
Перлина (рос. жемчуг, англ. реагls) виникає всередині мушлі, коли туди потрапляє стороння речовина (напр., піщинка), схожа на перламутрове зерно кулястої форми. Розміри перлів — від мікроскопічних до голубиного яйця. Колір білий, рожевий, жовтуватий, іноді — чорний. Розрізняють перли морські і річкові. Найбільша морська перлина («Перлина Аллаха») важить 6,370 кг. Її виловили 7 травня 1934 року.
Уявлення про добро і зло. Добро́ — категорія етики, якою позитивно оцінюють певну поведінку, явища чи події. Добро — благо, моральне, правильне, стверджувальне, позитивний початок, корисне, пожиточне.. Зло — це щось погане, якась кривда та несправедливість. Тобто все, що викликає в нас незадоволення, огиду, або взагалі оцінюється нами негативно.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Добро і зло зустрічаються не тільки в легендах та міфах, вони повсякчас навколо нас. Ми маємо навчитись одне від іншого та творити добро, щоб зло ніколи не перемогло. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПрочитати вивчені міфи, укласти таблицю добрих та лихих персонажів. Написати міні-твір (5-10 речень) на тему «Чи завжди я роблю добрі вчинки?».