В даній розробці використовується всі раніше вивчені властивості для розв'язування вправ прикладного змісту,оцінки значень виразів.Показано учня як правильно використовувати означеня і властивості числових нерівностей.
Урок №6 Тема:§4. Нерівності із змінними. Розв‘язування нерівностей.
Номер слайду 2
КОМПЕТЕНТНІСТЬОБДАРОВАНІСТЬРАДІСТЬУСПІХУРОК
Номер слайду 3
Мета уроку: Ввести поняття нерівності зі змінною. Поглибити знання застосовувати теоретичні відомості на практиці при розв’язуванні нерівностей зі змінними. Розвивати навчальні інтереси ,здібності на основі розумових дій;формувати навички аналізу,систематизації,узагальнення Виховувати культуру математичних міркувань, уміння тактовно висловлювати свою думку. Розвиватипам’ять.
Номер слайду 4
Тип уроку : формування умінь та навичок. Обладнання: Мультимедійна дошка,проектор,креслярське приладдя.
Номер слайду 5
Відповіді до д/з: Провірка готовності учнів до уроку:
Номер слайду 6
“Бліц - опитування ”1. Сформулюйте умови, за яких a > b, a < b, a = b.2. Як розмiщенi на координатнiй прямiй числа a i b, якщо a ≠ b?3. Якi нерiвностi називають строгими? нестрогими?4. Сформулюйте властивостi числових нерiвностей.5. Сформулюйте теорему про додовання нерівностей .6. Сформулюйте теорему про множення нерiвностей.7. Сформулюйте наслiдок iз теореми про множення числових нерiвностей.
Номер слайду 7
Нерiвнiсть з однiєю змiнною1. Поняття нерiвностi зi змiнною. Якщо два вирази зi змiнними з’єднати одним зi знакiв: > (бiльше), < (менше), ≥ (бiльше або дорiвнює), ≤ (менше або дорiвнює), то дістанемо нерiвнiсть зi змiнною. Приклади: 3x−2 > x+1, x2−4x ≤ 3, 3x+5y > 7. Якщо з’єднати три вирази зi змiнними знаками >, <, ≤, ≥, то дістанемо подвiйну нерiвнiсть. Приклад: 1 ≤ х < 4.
Номер слайду 8
2. Розв’язком нерiвностi називається значення змiнної, що перетворює цю нерiвнiсть на правильну числову нерiвнiсть. Приклади1) Число 5 є розв’язком нерiвностi 3x−2 > x+1, оскiльки при x = 5 ця нерiвнiсть перетворюється на правильну числову нерiвнiсть 3⋅5−2 > 5+1, тобто 13 > 6.2) Число 0 не є розв’язком нерiвностi 3x−2 > x+1, оскiльки при x = 0 ця нерiвнiсть перетворюється на числову нерiвнiсть 3⋅0−2 > 0+1, тобто −2 > 0, яка є неправильною. Розв’язати нерiвнiсть означає знайти всi її розв’язки або довести, що їх немає.
Номер слайду 9
Розв’язування письмових вправ:№ 117. Запишіть три будь-яких розв‘язки нерівності х ≤ -2-4;-3;-2.№ 119. Які із чисел є розв’язками нерівності 1) 2; 2) 0; 3) -4; 4) 1; 5) 3; 6) -3 ? 2) 0.№ 121. Запишіть два будь-яких розв’язки нерівності 5; 10.
Номер слайду 10
№ 124. Знайдіть усі цілі розв’язки нерівності -1; -2.№ 126. (1; 5; 9.) Розв’яжіть нерівність : Х є (-∞; +∞),крім нуля. Х є (-∞; +∞),крім одиниці.
Номер слайду 11
№116. Чи є розв’язком непівності х < 7 число : …№ 122. Запишіть два будь-які … № 125 Знайдіть усі цілі ....№ 127. (1;4). Роз’яжіть нерівність: Домашнє завдання. Р.1§ 4. Вивчити означення понять, розглянутих на уроцi. Виконати вправи :№ 129. ( додатково. )Повторити розв’язування рівнянь.
Номер слайду 12
Підсумок уроку.1. Під час проведення уроку мені сподобалось2. Свої знання япоповнив …3. Я добре виконав … 4. Я вважаю, що поставлену мету ми…