В даній розробції пригадано і показано на прикладах, означення множин,їх запис і відповідне позначення на координатеій прямій Введено поняття перерізу та перетину множин.
Урок №7 Тема:§5. Числові проміжки. Переріз та об’єднання множин.
Номер слайду 2
КОМПЕТЕНТНІСТЬОБДАРОВАНІСТЬРАДІСТЬУСПІХУРОК
Номер слайду 3
Вміти зобразувати числові проміжкина координатній прямій. Ввести поняття числового проміжку та зображення на числовій прямі. Розвивати навчальні інтереси ,здібності на основі розумових дій;формувати навички аналізу,систематизації,узагальнення Виховувати культуру математичних міркувань, тактовно висловлювати свою думку. Мета уроку: Поглибити знання про властивості числових нерівностей та їх наслідків.
Номер слайду 4
Тип уроку : формування нових умінь та навичок. Обладнання: Мультимедійна дошка,проектор,креслярське приладдя.
Номер слайду 5
Відповіді до д/з: Провірка готовності учнів до уроку:№ 116. 2) -2; 3) 0; 4) 4,7. № 122. 0; 1; 127 (4). Х = - 2.
Номер слайду 6
Числовi промiжки1. Уявлення про числовий промiжок. Множина всiх чисел, що задовольняють нерiвностi x < a або x > a, x ≥ a або x ≤ a, a < x < b або a ≤ x ≤ b, або a ≤ x < b та a < x ≤ b, називають числовим промiжком.r
Номер слайду 7
Види числових промiжкiв{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Нерiвнiсть. Зображення. Позначення. Словесне формулювання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}a ≤ x ≤ b[a;b]Закритий промiжок (вiдрiзок) iз кiнцями a i b{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}a < x < b(a;b)Вiдкритий промiжок (iнтервал) iз кiнцями a i b
Номер слайду 8
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}a ≤ x < ba < x ≤ b[a;b)(a;b]Напiввiдкритий промiжок (пiвiнтервал) iз кiнцями a i b{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}x < a(−∞;a)Нескiнченний промiжок (промiнь)
Номер слайду 9
3. Перерiз числових промiжкiв. Числовий промiжок, який є спiльною частиною двох (або бiльше) числових промiжкiв, називається їх перерiзом. Приклади1) Перерiзом проміжків [1;5] i [3;7] є проміжок [3;5] — їх спiльна частина. Записують: [1;5] ∩ [3;7] = [3;5].
Номер слайду 10
2) Перерiзом проміжків [0;4] i [6;10] є порожня множина. Записують: [0;4] ∩ [6;10] = ∅. Поняття множини та її елементів
Номер слайду 11
Переріз множин. Об'єднання множин. Різниця множин. Доповнення множин
Номер слайду 12
////////////////////// O Х O \\\\\\\\\\\\\\\\\\\Розв’язування вправ за підручником: -2 1№ 141.(1). Мал.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\///////////////////// -4 2 O ●х№ 141 (2). Мал.////////////////№ 141.(7). Мал. Х ●0
Номер слайду 13
● № 143. Запишіть проміжки, які зображено на малюнках 18-21. ///////////////////O-32 Мал.18 Х є ( -3; 2] ///////////////////O-3 Х є ( -∞; 7 ). Мал.19 /////////////////// 3 ●Мал.20 Х є ( 3; +∞ ).● ● /////////////////// 1 4 Х є [ 1; 4]. Мал.21
Номер слайду 14
Розв’язування вправ за підручником:№ 148.(1).( -1; 0; )№ 148 (2). ( -1; 0; 1; 2.)№ 153. Знайдіть переріз і об’єднання множин С і D,якщо: С ᴖ D = { 1; 2}; 1). С={ 1; 2; 7}, D = { 1; 2; 3} С ᴗ D = { 1; 2; 3; 7}.
Номер слайду 15
Тестове завдання. Який iз наведених записів вiдповiдає рисунку?А) 1 ≤ x ≤ 2; Б) 4 ≤ x < 5; В) [1;2] ∩ [4;5); Г) [1;2] ∪ [4;5). В
Номер слайду 16
№142 (1;6;8.) Зображіть на координатній прямій проиіжок :№ 144. Запишіть проміжки,які зображені на малюнках: № 149(1;4). Які натуральні числа належать проміжку: Домашнє завдання. Р.1§ 5. Вивчити означення понять, розглянутих на уроцi. Виконати вправи :№ 156( 1; 4). ( додатково. )Повторити розв’язування рівнянь.
Номер слайду 17
Підсумок уроку.1. Під час проведення уроку мені сподобалось2. Свої знання япоповнив …3. Я добре виконав … 4. Я вважаю, що поставлену мету ми…