Зміст слайдів
|
Номер слайду 1. Тема презентації «Несправності стрілочних переводів» МОРХОВА С.М
|
|
Номер слайду 2. Стрілочні переводи служать для перехода рухомого складу з однієї колії на іншу. Головними частинами стрілочного переводу є: стрілка, що складається з двох гостряків, двох рамних рейок і перевідного механізму, хрестовина з контррейками та з’єднувальні колії між ними.
|
|
Номер слайду 3. При роз’єднанні стрілочних гостряків, що може статися внаслідок зламу тяг (1), випадання болтів (2), які з’єднують гостряки з тягами, або болтів, що з’єднують сергу (3) з гостряком, внаслідок чого переводиться тільки один гостряк, інший залишається на місці. Така несправність призводить до сходу рухомого складу з рейок. Така сама несправність може бути при роз’єднанні рухомих сердечників хрестовин з тягами.
|
|
Номер слайду 4. Неприпустимо й небезпечно для руху поїздів також нещільне прилягання гостряка до рамної рейки, якщо ця нещільність (відставання гостряка від рамної рейки) досягає 4 мм і більше. Ця несправність з’являється у результаті порушення встановлених розмірів з’єднувальних тяг, неправильної ширини колії біля кінця гостряків, неправильного установлення перевідного механізму, надмірної довжини упорних болтів, неправильного кроку гостряків та по інших причинах. Це стосується і нещільності прилягання рухомого сердечника хрестовини до вусовика. Щільність прилягання вимірюється напроти першої з’єднувальної тяги гостряка і осердя тупої хрестовини і у вістрі осердя гострої хрестовини при запертій стрілці.
|
|
Номер слайду 5. Не можна тримати у колії стрілочні переводи, що мають вищерблений і незашліфований кінець гостряка або рухомого сердечника хрестовини, так як при цій несправності гребінь колеса при протишерстному русі може набігти на такий гостряк або рухомий сердечник і покотитися по його верху, у результаті чого рухомий склад може зійти з рейок. Гостряк вважається гостродефектним, якщо виникає небезпека набігання гребеня колеса на гостряк та у всіх випадках, якщо на головних коліях довжина викришування 200 мм і більше при глибині 5 мм і більше; на приймально-відправних коліях-300 мм і більше при глибині 8 мм і більше та на інших станційних коліях 400 мм і більше при глибині 10 мм і більше. Гостряки, які мають такі дефекти підлягають негайній заміні.
|
|
Номер слайду 6. Не можна допускати пониження гостряка проти рамної рейки і рухомого осердя хрестовини проти вусовика на 2 мм і більше, що вимірюється у перерізі, де ширина головки гостряка або рухомого сердечника поверху 50 мм і більше.
|
|
Номер слайду 7. Найменша допустима відстань між робочою гранню сердечника хрестовини і робочою боковою поверхнею головки контррейки – 1472 мм, що перебуває у тісній взаємозалежності з відстанями між внутрішніми гранями бандажів колісних пар і розмірами гребенів бандажів.
|
|
Номер слайду 8. Найбільша відстань між робочими гранями контррейки і вусовика – 1435 мм, що перебуває у тісній взаємозалежності з відстанями між внутрішніми гранями бандажів колісних пар і розмірами гребенів бандажів.
|
|
Номер слайду 9. Злам гостряка або рамної рейки становить велику небезпеку для пропускання поїздів по стрілочному переводу. Такі несправності призводять до сходу рухомого складу з важкими наслідками.
|
|
Номер слайду 10. Не менш небезпечний для пропускання поїздів по стрілочному переводу - злам хрестовини (сердечника, вусовиків, контррейки). Такі несправності призводять до сходу рухомого складу з важкими наслідками.
|
|
Номер слайду 11. Розрив контррейкового болта в одноболтовому або двох у двоболтовому вкладиші небезпечний тим, що навантаження на болти, що залишились, збільшується і вони можуть бути розірвані під тиском коліс рухомого складу. У результаті контррейка не буде забезпечувати потрібне направлення колісних пар при проходженні їх по хрестовині стрілочного переводу, що може призвести до сходу рухомого складу. |
|
Номер слайду 12. Ця несправність з’являється у результаті порушення встановлених розмірів з’єднувальних тяг, неправильної ширини колії біля кінця гостряків, неправильного установлення перевідного механізму, надмірної довжини упорних болтів, неправильного кроку гостряків та по інших причинах.
|
|
Номер слайду 13. Вертикальне зношення рамних рейок, гостряків та сердечників хрестовин і порядок експлуатації стрілочних переводів при перевищенні їх зносу встановлюються Інструкцією по устрою та утриманню колії залізниць України, затвердженою наказом Державної адміністрації залізничного транспорту України.
|
|
Номер слайду 14. Література 1. Правила технічної експлуатації залізниць України (ПТЕ). Наказ МТЗУ від 20.12.1996 р. №411. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25. 02.1997р. за №50/1854. Із змінами і доповненнями, внесеними наказами МТУ від 08.06.1998р №226, від 23.07.1999р №386, від 19.03.2002р №179, від 10.12.2003 №962. 2. Інструкція з забезпечення безпеки руху поїздів при виконанні колійних робіт на залізницях України - ЦП-0273, затверджено та введено в дію наказом Міністерства інфраструктури України від 02 квітня 2012 р. № 204 зі змінами, внесеними наказом Міністерства інфраструктури України від 14.05.2012 №258. |