Презентація «Несправності стрілочних переводів» МОРХОВА С.М

Про матеріал
Забезпечення безпеки руху поїздів було і залишається ключовим моментом стійкої роботи залізничного транспорту України. Особливу увагу приділяють несправностям, при яких забороняється експлуатувати стрілочні переводи. Презентація може стати у нагоді для проведення занять, у групах спеціальностей 275 Транспортні технології (на залізничному транспорті).
Перегляд файлу

Зміст слайдів

Номер слайду 1.

Тема презентації

«Несправності стрілочних переводів»

МОРХОВА С.М

 

Номер слайду 2.

Стрілочні переводи служать для перехода рухомого складу з однієї колії на іншу. Головними частинами стрілочного переводу є: стрілка, що складається з двох гостряків, двох рамних рейок і перевідного механізму, хрестовина з контррейками та з’єднувальні колії між ними.

 

 

 

Номер слайду 3.

При роз’єднанні стрілочних гостряків, що може статися внаслідок зламу тяг (1), випадання болтів (2), які з’єднують гостряки з тягами, або болтів, що з’єднують сергу (3) з гостряком, внаслідок чого переводиться тільки один гостряк, інший залишається на місці. Така несправність призводить до сходу рухомого складу з рейок. Така сама несправність може бути при роз’єднанні рухомих сердечників хрестовин з тягами.

 

 

Номер слайду 4.

Неприпустимо й небезпечно для руху поїздів також нещільне прилягання гостряка до рамної рейки, якщо ця нещільність (відставання гостряка від рамної рейки) досягає 4 мм і більше. Ця несправність з’являється у результаті порушення встановлених розмірів з’єднувальних тяг, неправильної ширини колії біля кінця гостряків, неправильного установлення перевідного механізму, надмірної довжини упорних болтів, неправильного кроку гостряків та по інших причинах. Це стосується і нещільності прилягання рухомого сердечника хрестовини до вусовика. Щільність прилягання вимірюється напроти першої з’єднувальної тяги гостряка і осердя тупої хрестовини і у вістрі осердя гострої хрестовини при запертій стрілці.

 

 

Номер слайду 5.

Не можна тримати у колії стрілочні переводи, що мають вищерблений і незашліфований кінець гостряка або рухомого сердечника хрестовини, так як при цій несправності  гребінь колеса при протишерстному русі може набігти на такий гостряк або рухомий сердечник і покотитися по його верху, у результаті чого рухомий склад може зійти з рейок.

Гостряк вважається гостродефектним, якщо виникає небезпека набігання гребеня колеса на гостряк та у всіх випадках, якщо на головних коліях довжина викришування 200 мм і більше при глибині 5 мм і більше; на приймально-відправних коліях-300 мм і більше при глибині 8 мм і більше та на інших станційних коліях 400 мм і більше при глибині 10 мм і більше. Гостряки, які мають такі дефекти підлягають негайній заміні.

 

Номер слайду 6.

Не можна допускати пониження гостряка проти рамної рейки і рухомого осердя хрестовини проти вусовика на 2 мм і більше, що вимірюється у перерізі, де ширина головки гостряка або рухомого сердечника поверху 50 мм і більше.

 

Номер слайду 7.

Найменша допустима відстань між робочою гранню сердечника хрестовини і робочою боковою поверхнею головки контррейки – 1472 мм, що перебуває у тісній взаємозалежності з відстанями між внутрішніми гранями бандажів колісних пар і розмірами гребенів бандажів.

 

Номер слайду 8.

Найбільша відстань між робочими гранями контррейки і вусовика – 1435 мм,  що перебуває у тісній взаємозалежності з відстанями між внутрішніми гранями бандажів колісних пар і розмірами гребенів бандажів.

 

Номер слайду 9.

Злам гостряка або рамної рейки становить велику небезпеку для пропускання поїздів по стрілочному переводу. Такі несправності призводять до сходу рухомого складу з важкими наслідками.

 

 

Номер слайду 10.

Не менш небезпечний для пропускання поїздів по стрілочному переводу - злам хрестовини (сердечника, вусовиків, контррейки). Такі несправності призводять до сходу рухомого складу з важкими наслідками.

 

Номер слайду 11.

Розрив контррейкового болта в одноболтовому або двох у двоболтовому вкладиші небезпечний тим, що навантаження на болти, що залишились, збільшується і вони можуть бути розірвані під тиском коліс рухомого складу. У результаті контррейка не буде забезпечувати потрібне направлення колісних пар при проходженні їх по хрестовині стрілочного переводу, що може призвести до сходу рухомого складу.

Номер слайду 12.

       Ця несправність з’являється у результаті порушення встановлених розмірів з’єднувальних тяг, неправильної ширини колії біля кінця гостряків, неправильного установлення перевідного механізму, надмірної довжини упорних болтів, неправильного кроку гостряків та по інших причинах.

 

Номер слайду 13.

  Вертикальне зношення рамних рейок, гостряків та сердечників хрестовин і порядок експлуатації стрілочних переводів при перевищенні їх зносу встановлюються Інструкцією по устрою та утриманню колії залізниць України, затвердженою наказом Державної адміністрації залізничного транспорту України.

 

Номер слайду 14.

Література

1. Правила технічної експлуатації залізниць України (ПТЕ). Наказ МТЗУ від 20.12.1996 р. №411. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25. 02.1997р. за №50/1854. Із змінами і доповненнями, внесеними наказами МТУ від 08.06.1998р №226, від 23.07.1999р  №386, від 19.03.2002р №179, від 10.12.2003 №962.

2. Інструкція з забезпечення безпеки руху поїздів при виконанні колійних робіт на залізницях України -  ЦП-0273, затверджено та введено  в дію  наказом Міністерства інфраструктури України від 02 квітня 2012 р. № 204 зі змінами, внесеними наказом Міністерства інфраструктури України від 14.05.2012 №258.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
30 травня 2022
Переглядів
3414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку