В презентації представлений матеріал на закріплення уявлень про зв'язок дії ділення і множення, представлені приклади складання рівняння за змістом задачі, закріплюється правило знаходження невідомого діленого
Невідоме ділене, дільник, рівняння Підпиши роботу: прізвище, ім'я
Номер слайду 2
Знаходимо невідоме ділене. Щоб знайти невідоме ділене, слід дільник помножити на частку. З чого це виходить? Ділення - це дія обернена до дії множення. Пригадай: множення - це дія, в якій кілька разів повторюється однаковий доданок (група предметів): добуток С = a ∙ b. Обернена дія називається діленням. С : a = b та C : b = а. Таким чином, ми в змозі знайти, чому дорівнює доданок, що повторюється, або можемо знайти, скільки разів повторився однаковий доданок. Тому ми й говоримо, що дія ділення має два різних значення: в першому випадку результат дії називає розмір, величину “ОДИНИЦІ”, а в другому - КІЛЬКІСТЬ ОДИНИЦЬ.
Номер слайду 3
Ділення - це дія обернена до дії множення. Збери пазли, запиши свою дію множенням: Збери пазли, запиши свою дію множенням:
Номер слайду 4
Ділення - це дія обернена до дії множення. Перевір себе. Збери пазли, запиши свою дію множенням:3 ∙ 2 = 6 Збери пазли, запиши свою дію множенням:2 ∙ 3 = 6
Номер слайду 5
Ділення - це дія обернена до дії множення. Розбери пазли, запиши свою дію діленням: Розбери пазли, запиши свою дію діленням:
Номер слайду 6
Ділення - це дія обернена до дії множення. Перевір себе.6 : 2 = 36 : 3 = 2 Розбери пазли, запиши свою дію діленням: Розбери пазли, запиши свою дію діленням:
Номер слайду 7
a ∙ b = cмножник ∙ множник = добуток3 ∙ 8 = 248 ∙ 3 = 24
Номер слайду 8
с : а = b; c : b = aділене ∙ дільник = частка24 : 8 = 324 : 3 = 8
Номер слайду 9
Насправді, ми маємо перетворення дії множення на ділення і навпаки. Той, хто знає закони такого перетворення, легко буде розв’язувати будь-які рівняння на множення і ділення:a ∙ b = c b ∙ a = c c : a = ba : c = b
Номер слайду 10
Склади і запиши у текстовому полі якомога більше прикладів на ділення. Зправа допиши перевірку множенням. {3 B3 D7 D79-33 C8-4 D29-AB76-E2 CAE7 BDEEF3}18 : 2 =92 * 9 =18
Номер слайду 11
Розв’яжи задачу: У Наталки 12 ляльок. Вона грає з ними в школу. Вона по різному об’єднує їх в команди для групової роботи в класі. Допоможи їй зробити це, запиши 4 приклади на ділення. Використай кола. Їх розмір можна змінювати, як завгодно. В тебе є 4 варіанти , тому 4 майже однакових слайди.12 : ___ = ___Зразок
Номер слайду 12
Розв’яжи задачу: У Наталки 12 ляльок. Вона грає з ними в школу. Вона по різному об’єднує їх в команди для групової роботи в класі. Допоможи їй зробити це, запиши 4 приклади на ділення. Використай кола. Їх розмір можна змінювати, як завгодно. В тебе є 4 варіанти , тому 4 однакових слайди.12 : ___ = ___
Номер слайду 13
Розв’яжи задачу: У Наталки 12 ляльок. Вона грає з ними в школу. Вона по різному об’єднує їх в команди для групової роботи в класі. Допоможи їй зробити це, запиши 4 приклади на ділення. Використай кола. Їх розмір можна змінювати, як завгодно. В тебе є 4 варіанти , тому 4 однакових слайди.12 : ___ = ___
Номер слайду 14
Розв’яжи задачу: У Наталки 12 ляльок. Вона грає з ними в школу. Вона по різному об’єднує їх в команди для групової роботи в класі. Допоможи їй зробити це, запиши 4 приклади на ділення. Використай кола. Їх розмір можна змінювати, як завгодно. В тебе є 4 варіанти , тому 4 однакових слайди.12 : ___ = ___
Номер слайду 15
Уранці з автопарку виїхали автобуси. Скільки автобусів курсує по 3 маршрутах, якщо відомо, що на кожному маршруті - по 5 автобусів?Пояснення: Якби ми розв’язували задачу по діях, ми б застосували дію множення і міркували б так: на 3 маршрутах по 5 автобусів. 5 * 3 = 15(авт.)Але в нас завдання - скласти рівняння. Це означає, що ми повинні записати задачу так, як читаємо її у підручнику (замість невідомого числа записуємо букву). Отож, читаємо і записуємо: Уранці з автопарку виїхали автобуси. (Число невідомо, запишемо його як x). Автобуси роз’їхались на 3 маршрути. (Поділимо на 3). На кожному маршруті - 5 автобусів. (Запишемо = 5)Розв’язанняx : 3 = 5x = 5 * 3x = 15 Відповідь: 15 автобусів. Склади рівняння за задачею, розв’яжи його: знайди невідоме ділене.
Номер слайду 16
Скільки ніг у 10 коней? (Пам’ятаєш, скільки ніг в кожного коня? Точно! По 4!)Пояснення: Якби ми розв’язували задачу по діях, ми б застосували дію множення і міркували б так: у 10 коней по 4 ноги. Але в нас завдання - скласти рівняння. Це означає, що ми повинні записати задачу так, як читаємо її у підручнику (замість невідомого числа записуємо букву). Отож, читаємо і записуємо: Скільки ніг у 10 коней. (Число невідомо, запишемо його як x). Якщо у кожного по 4? (Поділимо на 4). Коней - 10. (Запишемо = 10)Розв’язанняx : __ = __x = __ * __x = ___Відповідь: ___ ніг. Склади рівняння за задачею, розв’яжи його: знайди невідоме ділене. Впиши приклад на множення
Номер слайду 17
Скільки ніг у 10 коней? (Пам’ятаєш, скільки ніг в кожного коня? Точно! По 4!)Пояснення: Якби ми розв’язували задачу по діях, ми б застосували дію множення і міркували б так: у 10 коней по 4 ноги. Але в нас завдання - скласти рівняння. Це означає, що ми повинні записати задачу так, як читаємо її у підручнику (замість невідомого числа записуємо букву). Отож, читаємо і записуємо: Скільки ніг у 10 коней. (Число невідомо, запишемо його як x). Якщо коней 10? (Поділимо на 10). У кожного буде по 4 ноги. (Запишемо = 4). Розв’язанняx : __ = __x = __ * __x = ___Відповідь: ___ ніг. Склади рівняння за задачею, розв’яжи його: знайди невідоме ділене. Впиши приклад на множення
Номер слайду 18
Надійка сплела з бусинок 3 браслети? Скільки бусинок вона використала, якщо на кожний браслет їй знадобилося 9 бусинок?Якби ми розв’язували задачу по діях, ми б застосували дію множення і міркували б так: у 3 браслетах по 9 бусинок. Але в нас завдання - скласти рівняння. Це означає, що ми повинні записати задачу так, як читаємо її у підручнику (замість невідомого числа записуємо букву). Отож, читаємо і записуємо: Скільки бусинок використала Надійка? (Число невідомо, запишемо його як x). Якщо браслетів -3? (Поділимо на 3). У кожному бралеті буде по___ бусинок. (Запишемо =9). Розв’язанняx : __ = __x = __ * __x = ___Відповідь: ___ бусинок. Склади рівняння за задачею, розв’яжи його: знайди невідоме ділене. Впиши приклад на множення
Номер слайду 19
Надійка сплела з бусинок 3 браслети? Скільки бусинок вона використала, якщо на кожний браслет їй знадобилося 9 бусинок?Якби ми розв’язували задачу по діях, ми б застосували дію множення і міркували б так: у 3 браслетах по 9 бусинок. Але в нас завдання - скласти рівняння. Це означає, що ми повинні записати задачу так, як читаємо її у підручнику (замість невідомого числа записуємо букву). Отож, читаємо і записуємо: Скільки бусинок використала Надійка? (Число невідомо, запишемо його як x). Якщо у кожному браслеті - 9 бусинок? (Поділимо на __). В Надійки війшло - __браслети. (Запишемо =___). Розв’язанняx : __ = __x = __ * __x = ___Відповідь: ___ бусинок. Склади рівняння за задачею, розв’яжи його: знайди невідоме ділене. Впиши приклад на множення
Номер слайду 20
Розв’яжи подібним чином задачу 3 (с. 207)Впиши розв’язання: Задача__Відповідь:___
Номер слайду 21
Якщо все зроблено, не забудь здати роботу. Дякую за старання.😅👯👳👧👦👪Обери смайлика, перетягни на відповідне око світлофора