Урок- подорож . " Вправи і задачі на засвоєння таблиці додавання і віднімання числа 1

Про матеріал
Урок - подорож містить природничий, пізнавальний матеріал, де діти навчаються не тільки математики, але й навчаються оберігати і любити природу та всіх мешканців лісу.
Перегляд файлу

                                                   1 клас

                                      Урок- подорож до лісу

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці додавання і віднімання числа1.

Мета: Закріплювати знання таблиці додавання і віднімання 1; розвивати комбінаторне мислення, пам’ять, уяву; виховувати любов і бережливе ставлення до лісу та його мешканців.

Обладнання: малюнки лісових пейзажів, предметні малюнки, букет із дубового листя, силуети лісових мешканців, кольорова крейда, лічильний матеріал, запис співу пташок, цеглинки LEGO.

                                                    Хід уроку 

І. Організація учнів до уроку 

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно кличе всіх нас в клас.

Цікаві дії на уроці

Пропоную я для вас.

  • Діти, на дошці зображено  дерево. Чого на вашу думку не вистачає? А також листочків з вашими побажаннями. Кожен з вас прикріпить з листочок і скаже своє побажання однокласникам.

(кожен учень стає ланцюжком  і прикріплює)

(я бажаю тобі веселого дня! я дуже радий тебе бачити! я хочу щоб день у тебе був щасливим і т. д.)

А моє побажання для вас побільше посмішок  і гарного дня. А також  мої  завдання з побажаннями:

1.Рахувати швидко.

2.Обчислювати  точно.

3.Працювати  самостійно.

4.Відпочивати  весело.

5.Творити  разом.

6. Радіти успіхам.

Тож девіз нашого уроку:

Міркуємо - швидко!

Відповідаємо - правильно!

Лічимо - точно!

Пишемо - гарно!

  • Щоб вушка наші добре чули, а очі все бачили зробимо вправу «Лисички» (імітують рухи)

Три лисички, три сестрички

миють лапки, миють личка.

Не виводить тато-лис

Їх невмитими у ліс.

  • Вушка готові слухати, а очі бачити. Можна починати виконувати завдання.
  • До нас на урок завітали гості (вчитель вивішує зображення пташок)

-   Як можна їх назвати одним словом? 

(вчитель включає запис співу пташок)

-   Де можна почути спів пташок?

     -  Сьогодні ми помандруємо до лісу. (Вчитель виставляє малюнки лісових пейзажів.) Уявіть собі, діти, що посередині нашої дошки – лісова галявина.

 (По ходу уроку вчитель буде прикріплювати потрібні малюнки.)

ІІ. Актуалізація опорних знань 

 1.Повторення вивченого матеріалу

- На краю нашої галявини росте дуб. Під ним премудра Сова навчає лісових звірят табличному додаванню й відніманню одиниці. Ведмедик стоїть біля плаката з ось такою схемою:

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

+   1 

 

 

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 -  1

 

(Схему вчитель записує на дошці; поруч прикріплює малюнок Ведмедика, а на гілку дуба – зображення Сови.)

- Ведмедик забув таблиці. Допоможіть йому їх згадати.

 2.Усні обчислення

- На лісову галявину прилетіла Сорока, заскрекотала і впустила конверт. (Вчитель виймає з конверта завдання)

 а) З прикладу на додавання складіть по 2 приклади на віднімання: 4+3=7; 2+7=9

 б) складіть і розв'яжіть усно задачі (з використанням шести цеглинок LEGO)

 
 

3.Інформаційна хвилинка

  • Чи знаєте ви , що їдять птахи?
  • Є хижі птахи. До них належать сова і сорока, котрі можуть вкрасти навіть курча. Також сорока полюбляє яскраві, блискучі предмети. У сорочому гнізді можна знайти монети, срібні ложки, годинники і т. п. Інші птахи живляться комахами, наприклад, мухоловка. А такі птахи, як дрізд, харчуються м’якоттю ягід. Ці птахи переносять насіння ягід на великі відстані, що сприяє розмноженню рослин. Пам’ятайте, діти, не можна руйнувати гнізд пташок, а навпаки птахів треба берегти і всіляко їм допомагати.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу

  1. Робота над задачами
  • У дубі – дупло білки, а біля нього на сучку білка сушить гриби: 9 сироїжок і 1 боровик. Скільки всього грибів сушить білка?

( Учні називають структурні частини цієї задачі, розв’язання записують у зошит)

Учитель ставить на стіл вазу з букетом дубового листя.

  • У букеті є 10 листків. Один листок заберемо. Скільки листків залишиться?

(Учні записують розв’язання задачі у зошитах)

  1. Розв’язання задачі з використанням шести цеглинок LEGO

   

Розв’язання цієї задачі вчитель проводить у вигляді гри: один учень називає умову, другий – запитання, третій – розв’язання, четвертий – відповідь.

  • Чи знаєте ви, що лисиця і вовк – це хутряні, звірі? Вони належать до хижих тварин.

3.Фізкультхвилинка

Під щебет пташок учні виконують вправи за словами віршика.

                                Трава низенька-низенька.

                                Дерева високі-високі.

                               Вітер дерева колише, гойдає.

                               Птахи у вирій летять, відлітають.

                               Діти тихенько за парти сідають.

ІV. Розвиток математичних знань

  • На нашому дубі живе дятел. Я з ним приготувала для вас приклади. Дятел починає приклад, а я закінчую.( Вчитель стукає олівцем по столу 4 рази, а тоді говорить: додати 1. Учні записують приклади  у зошити і знаходять відповідь. Аналогічно подається решта прикладів.)

3+1             5+1            7+1             9+1             6+1         2+1        8+1

  • А хто вас бачив дятла? Чому він стукає по дереву? (Вчитель доповнює відповіді учнів.)

V. Підсумок уроку.

  1. Рефлексія.

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Що найбільше сподобалося на уроці?

- Що запам’яталося?

- Хто зробив наш урок цікавим? (лісові мешканці)

- А що ми можемо зробити корисного для птахів?

 

 


 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ірха Наталія
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 травня 2020
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку